בעקבות לחץ של מחוקקים בארצות הברית: אפל משנה את מדיניות הפרטיות ביחס ליישומים

החברה הודיעה, כי מעתה תידרש "הסכמה מפורשת" מצד המשתמשים, בתיבה נפרדת, כדי שתוענק ליישומים גישה לפנקס הכתובות במכשירי iPhone ומחשבי iPad ● ההודעה פורסמה בעקבות דרישות של חברים בבית הנבחרים האמריקני ופרסומים שלפיהם לכמה מיישומי התוכנה הפופולריים ביותר בחנות App Store של אפל מתאפשרת גישה לנתונים שבפנקסי הכתובות הפרטיים של המשתמשים ללא הסכמה מפורשת

בעקבות לחץ של מחוקקים בארצות הברית הודיעה אפל (Apple) אתמול (ד'), כי מעתה תידרש "הסכמה מפורשת" מצד המשתמשים, בתיבה נפרדת, כדי שתוענק ליישומים גישה לפנקס הכתובות במכשירי iPhone ומחשבי iPad.

ההודעה פורסמה לאחר ששני חברים בוועדות האנרגיה והסחר של בית הנבחרים האמריקני דרשו מאפל למסור פרטים נוספים על מדיניות הפרטיות שלה. בימים האחרונים פורסמו בבלוגים ממצאים שעל פיהם לכמה מיישומי התוכנה הפופולריים ביותר בחנות App Store של אפל מתאפשרת גישה לנתונים שבפנקסי הכתובות הפרטיים של המשתמשים ללא הסכמה מפורשת.

"יישומים שאוספים או מעבירים פרטים של אנשי קשר ללא הסכמת המשתמשים מפרים את ההנחיות שלנו", מסר דובר אפל. לדבריו, "אנחנו פועלים לשפר את המדיניות למען לקוחותינו, וכפי שעשינו ביחס לשירותי המיקום, בגרסאות עתידיות של היישומים תידרש הסכמה מפורשת של המשתמשים כדי שתתאפשר גישה לנתונים שבפנקס הכתובות".

במכתב שנשלח אתמול למנכ"ל אפל, טים קוק, ביקשו חברי בית הנבחרים מוועדות האנרגיה והסחר, הנרי וקסמן מקליפורניה וג'י. קיי. בטרפילד מצפון קרוליינה, שניהם מהמפלגה הדמוקרטית, להבהיר את ההנחיות שניתנות למפתחים ולפרט את האמצעים שבהם נוקטת החברה כדי לסנן את היישומים שנמכרים ב-App Store.

הנושא עלה לאחר שמפתח יישומים מסינגפור גילה שיישום של חברת הסטארט-אפ Path מסן פרנסיסקו העלה בחשאי את השמות ומספרי הטלפון מפנקס הכתובות הפרטי שלו לשרתי החברה. אחרי שהדבר פורסם הופיעו ידיעות בבלוגים שונים שעל פיהן גם יישומי iPhone של Foursquare, פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ו-Foodspotting מעלים נתוני משתמשים – בחלק מהמקרים ללא הסכמה.

עדויות אלה "מעלות את החשש שהמדיניות והשיטות ביחס לפיתוח יישומים למערכת iOS של אפל אינן מגינות על המידע ביחס לאנשי הקשר של משתמשי iPhone", כתבו חברי בית הנבחרים במכתב ששלחו לקוק.

כמו כן, הם הזכירו במכתב את טענתו של דסטין קרטיס, עורך בלוג עצמאי, שכתב בשבוע שעבר, כי "מפתחים רבים של יישומי iOS נוטים לחשוב שניתן להעלות את כל פנקס הכתובות של המשתמשים לשרתים מרוחקים מבלי לקבל את הסכמת המשתמשים ולאחסן אותו לצורך שימוש עתידי". קרטיס האשים בכך את אפל וציין, כי "אינני יכול לחשוב אפילו על סיבה הגיונית אחת מדוע לא נקטו באפל באמצעים כדי להגן על פנקס הכתובות של מערכות iOS".

חברי בית הנבחרים ציינו במכתבם ש-"ייתכן בהחלט שיש ממש בטענות אלה", וביקשו לקבל את תגובתה של אפל עד סוף החודש הנוכחי.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים