גרטנר: מכירות הסמארטפונים זינקו ב-47% ברבעון הרביעי של 2011

בסיכום שנתי נאמד היקף מכירות הסמארטפונים הכלל עולמי ב-472 מיליון יחידות או 31% מכלל מכירות ההתקנים הניידים - עלייה של 58% בהשוואה לנתוני 2010 ● אפל, כצפוי, היא יצרנית הסמארטפונים המובילה בעולם, אך נוקיה היא עדיין יצרנית הטלפונים הניידים הגדולה בעולם ● אנט צימרמן, אנליסטית מחקר ראשית בגרטנר: "בעוד שאנו מצפים שב-2012 יגדל השוק בשיעור של 7% לערך, צפויה הצמיחה בתחום הסמארטפונים להיבלם מעט, ולעמוד על כ-39%"

מכירות הסמארטפונים הכלל עולמיות האמירו ל-149 מיליון יחידות ברבעון הרביעי של 2011 – נתון המשקף עלייה חדה של 47.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010; כך על פי דו"ח חדש שפרסמה חברת המחקר גרטנר (Gartner). לפי הדו"ח, היקף מכירות הסמארטפונים בכל שנת 2011 הגיע ל-472 מיליון יחידות או 31% מכלל מכירות ההתקנים הניידים. המדובר בעלייה של 58% בהשוואה לנתוני 2010.

בגרטנר מסבירים את ההיקפים הללו בשיא שנרשם במכירות מכשירי ה-iPhone של אפל (Apple), שמדורגת כיצרנית הטלפונים הניידים השלישית בגודלה בעולם, לאחר שהדיחה את LG למקום החמישי. בנוסף, התמקמה אפל ברבעון הרביעי של 2011 במקום הראשון בין יצרניות הסמארטפונים, עם נתח שוק של 23.8%. גם בניתוח כלל שנתי, נמצאה אפל כיצרנית הסמארטפונים המובילה ב-2011, עם נתח שוק של 19%.

למרות שהציגה הפסד של קרוב למיליארד יורו ברבעון האחרון, הצליחה נוקיה (Nokia) לשמור על המקום הראשון מבין היצרניות, עם מכירות של כמעט 112 מיליון יחידות, המשקפות ירידה שנתית של כ-5% מנתח השוק העולמי שלה, ל23.8%.

על פי גרטנר, סמסונג (Samsung) ואפל המשיכו לחזק את מיצובן ברבעון האחרון של 2011, בעוד ש-LG, סוני-אריקסון (Sony-Ericsson), מוטורולה (Motorola) ו-RIM הציגו תוצאות מאכזבות והמשיכו להיאבק ולנסות לשפר את היקפי המכירות והרווחים שלהן. ארבע היצרניות הללו היו גם אלו שנחשפו לאיום החזק ביותר מצד המוצרים מטווח הביניים ומהטווח הנמוך בשוק הסמארטפונים, שבו הוסיפו ZTE והוואווי הסיניות להגדיל את נתח השוק שלהן גם ברבעון המדווח.

סך המכירות הכלל עולמיות של התקנים ניידים למשתמשי קצה ברבעון הרביעי של 2011 הגיעו ל-476.5 מיליון יחידות, המשקפות עלייה של 5.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל רכשו משתמשי הקצה ב-2011 כ-1.8 מיליארד יחידות – עלייה של 11.1% בהשוואה ל-2010.

"בעוד שאנו מצפים שב-2012 יגדל השוק בשיעור של 7% לערך, צפויה הצמיחה בתחום הסמארטפונים להיבלם מעט, ולעמוד על כ-39%", מסרה אנט צימרמן, אנליסטית מחקר ראשית בגרטנר.

מבחינת נוקיה, סבורים בגרטנר, "שהסביבה הכלכלית הלא יציבה באירופה ומעמדו הנחלש של המותג נוקיה, הציבו אתגרים שקשה היה להתגבר עליהם תוך רבעון אחד בלבד. עם זאת, נוקיה הוכיחה את יכולתה לבצע ולספק מוצרים בזמן עם ההתקנים החדשים, Lumia 710 ו-800. בשנה הקרובה תצטרך נוקיה להמשיך ולהציע מחירים תחרותיים ולעודד את ספקיות שירותי התקשורת להוסיף את מוצריה לתיקי המוצרים שלהן, הנשלטים היום על ידי התקנים מבוססי אנדרואיד (Android)".

אפל נהנתה מרבעון רביעי יוצא דופן, קובע הדו"ח של גרטנר, שבו מכרה למשתמשי הקצה 35.5 מיליון סמארטפונים, המשקפים עלייה של 121% משנה לשנה. הביצועים החזקים של אפל צפויים להימשך גם ברבעון הראשון של 2012, כאשר זמינותו של ה-iPhone 4S תגדל. עם זאת, כיוון שאפל לא תיהנה מרכישות מושהות כפי שקרה ברבעון הרביעי של 2011, האנליסטים של גרטנר צופים, כי מכירותיה ירדו בניתוח מרבעון לרבעון.

RIM, לפי הדו"ח של גרטנר, צנחה למקום השביעי ברבעון הרביעי של 2011, עם ירידה של 10.7%. בגרטנר מסבירים, כי "העיכוב של RIM ביציאת פלטפורמת הבלקברי 10 עתיד לפגוע עוד יותר ביכולתה לשמר לקוחות. עם זאת, האתגר הגדול ביותר של RIM הוא עדיין הצורך להרחיב את בסיס המפתחים שלה סביב מערכת אקולוגית מגובשת, ולשכנע את המפתחים לעבוד ולחדש עם הבלקברי 10".

מערכות הפעלה

בשוק מערכות ההפעלה של הסמארטפונים, הלכה והחריפה התחרות בין גוגל (Google) לאפל. הנתח של אנדרואיד, שעמד ברבעון הרביעי של 2011 על 50.9%, הציג ירידה רציפה קלה, והסיבות העיקריות לכך לפי חברת המחקר היו המכירות החזקות של ה-iPhone, שהמניע העיקרי שלהן היה ה-iPhone 4S בשווקים הבוגרים, והחולשה של יצרניות האנדרואיד הבולטות, שנאבקו ליצור התקנים ייחודים ומובדלים. סמסונג נשארה התורמת העיקרית לעליות בנתח השוק של האנדרואיד גם במחצית השנייה של 2011.

נתח השוק של מערכת ההפעלה iOS גדל ב-8% משנה לשנה, אך האנליסטים של גרטנר צופים, כי נתח השוק של אפל יקטן בשני הרבעונים הקרובים, עם ההאטה של מחזור השדרוג ל-iPhone 4S. מכשירי החלונות פון (Windows Phone) הראשונים של נוקיה, ה-Lumia 710 ו-800 יצאו לשוק, אך כצפוי, לא היה די במכירות שלהם כדי למנוע את הירידה בנתח של מיקרוסופט (Microsoft) בשוק הסמארטפונים, שעומד כיום על 1.9% לעומת 3.4% ברבעון המקביל אשתקד.

מערכות ההפעלה המפסידות, עלפי הדו"ח, הן סימביאן (Symbian) – שירדה ביותר מ-20% יחסית לרבעון המקביל, ומערכת ההפעלה של RIM – שירדה בכ-6%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים