גיא ריצ'קר, HP ישראל: "המטרה – לאפשר למנמ"רים לנהל את ה-IT כעסק"

כך הם יוכלו "להתאים בין היעדים העסקיים של הארגון לבין יכולת ה-IT לתמוך בהם", אמר ריצ'קר, מנהל אגף התוכנה של החברה ● לדבריו, "מנהלי ה-IT זקוקים למערכת שתאפשר להם לנהל את ביצועי ה-IT כמערכת דיגיטלית, אוטומטית, שמפשטת תהליכים"

"המטרה היא לאפשר למנמ"רים לנהל את ה-IT כעסק ולהתאים בין היעדים העסקיים של הארגון לבין יכולת ה-IT לתמוך בהם", כך אמר גיא ריצ'קר, מנהל אגף התוכנה של HP ישראל. ריצ'קר דיבר ביום עיון ש-HP ערכה באחרונה ללקוחותיה במלון שרתון בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "אחד הנתונים החשובים ביותר מבחינתנו הוא ש-90% מהלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים. זוהי עדות לכך שהכלים של HP מספקים להם ערך מוסף חשוב".

"HP מכוונת, מאז ומתמיד, לאפשר למנהלי ה-IT לנהל את ה-IT כעסק", ציין. "לפיכך, הם זקוקים למערכת שתאפשר להם לנהל את ביצועי ה-IT כמערכת דיגיטלית, אוטומטית, שמפשטת תהליכים ומייצרת התאמה בין היעדים העסקיים של הארגון ליכולת ה-IT לתמוך בהם".

"המערכת צריכה לספק תמיכה לכל אורכו ורוחבו של הארגון ולאפשר למנהלי ה-IT לא רק לדעת מה קורה במערכות שלהם אלא גם לדעת לאן הם רוצים לקחת אותן, איך להשיג את יעדיהם ואיך לסגור את הפער בין הקיים לרצוי תוך שיפור ביצועים והקטנת עלויות", הוסיף.

ריצ'קר ציטט נתונים של חברת המחקר פורסטר (Forrester) שמהם עולה, כי "70% מהתקציב של ארגון ממוצע מושקע בשימור הקיים ורק 30% – בחדשנות. לעומת זאת, בארגונים המסווגים כמובילים בתחומם, החלוקה היא 50% לשימור הקיים ו-50% לחדשנות. קבוצה זו של ארגונים מאופיינית בכך שהם זריזים וגמישים. כתוצאה מכך, הם מצליחים להפחית את ההוצאות על שימור הקיים ולהפנות משאבים לחדשנות, ועל ידי כך להשיג את היעדים העסקיים שלהם".

הוא הוסיף, כי "רבים מקרב הארגונים הללו הם לקוחות של HP. הכלים שסיפקנו להם אפשרו להם לחסוך משאבים ולאפשר חלוקה יעילה יותר בין השקעה בחדשנות להשקעה בשימור הקיים. הטמעת הכלים שלנו שקופה למשתמש, כאשר נושא אבטחת מידע נמצא בדרגת חשיבות גבוהה".

לוח מחוונים למנהלי ה-IT
"הרעיון שמאחורי ניהול מערכות ה-IT כעסק הוא, ניהול המערכות באופן שיתאים למטרות וליעדים של הארגון ויאפשר ניהול הוליסטי", הסביר ריצ'קר. "אחת הדרכים להשיג זאת היא לספק למנהלי ה-IT לוח מחוונים שמאפשר להם למדוד את ביצועי המערכות מול KPIs. לוח מחוונים שכזה יכול לתת למנהל תמונה כוללת, על כל אחד מחלקי הארגון, על מסך אחד. זו מגמה שתופסת כיום תאוצה רבה".

ריצ'קר ציין, כי "המערכת מתחלקת לכמה שכבות, כאשר העליונה שבהן היא שכבת הניהול, שמאפשרת למנהלי ה-IT לנהל אותו כעסק, כולל הניהול הפיננסי. בשכבה שמתחתיה נמצאות מערכות אבטחת המידע, ולצורך כך רכשה HP חברות שמספקות פתרונות אבטחה. מתחת לה נמצאות מערכות ניהול מידע, ניהול מחזור חיים של יישומים, אוטומציה וניהול שירותים עסקיים. השכבה שמתחתיה כוללת כלים לניתוח תקינות המערכות. הבסיס למערכת הוא שירותי ערך מוסף שהלקוח יכול לקבל מ-HP או משותפיה העסקיים".

"ארגונים שהטמיעו את הפתרונות שלנו שיפרו במידה משמעותית את השירות ללקוחותיהם, הצליחו לאחזר מידע במהירות, לטפל בתקלות ביעילות ואף למנוע אותן מראש, תוך חסכון אדיר בעלויות", סיכם ריצ'קר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון כרמי

    ממש לא מסכים עם האמירה הזאת: "לאפשר למנמ"רים לנהל את ה-IT כעסק"" IT מספק תשתית להריץ ארגון, בדיוק כמו מבנים, חשמל, מים וטלפוניה. הוא אינו עסק בפני עצמו. חבל חבל על האמירה המיותרת הזאת. אנשים עוד יאמינו לזה וינסו לתמחר שירותים עסקיים שכאלה. כל הניסיונות האלה כושלים בסוף. חבל

אירועים קרובים