דו"ח: מספר המזיקים לאנדרואיד עלה ביותר מ-3,300%

על פי דו"ח מחקר שפרסמה ג'וניפר, מפתחי המזיקים למכשירים ניידים שמו ב-2011 את מערכות אנדרואיד על הכוונת, ושיעור המזיקים למערכות אנדרואיד הגיע אשתקד לכ-47% ● עם זאת, המפתחים לא זנחו גם את iOS, בלקברי וסימביאן

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

התפוצה של המזיקים שתוכננו במיוחד עבור מערכות הפעלה למכשירים ניידים עלתה בשיעור ניכר בשנת 2011, במקביל לפריחה של הטלפונים החכמים – הן בארגונים גדולים והן בקרב הצרכנים הפרטיים. מפתחי המזיקים מגלים חיבה מיוחדת למערכות אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), וב-12 החודשים האחרונים נרשמה העלייה הגדולה ביותר בשיעור המזיקים המיועדים למערכות אלה – כך עולה מדו"ח מחקר שפרסמה חברת ג'וניפר (Juniper Networks).

על פי הדו"ח, בשבעת החודשים האחרונים של 2011 נרשמה עלייה בשיעור של לא פחות מ-3,325% אחוזים במספר המזיקים המיועדים למערכות אנדרואיד. יצוין, כי שיעור המזיקים המיועדים לאנדרואיד מגיע ל-46.7% מכלל המזיקים המיועדים לפלטפורמות ניידות, כאשר במקום השני נמצאת Java Mobile Edition – פלטפורמה שנעשה בה שימוש נרחב במערכות סימביאן (Symbian) וחלונות מובייל (Windows Mobile) – עם 41%.

הגידול העצום במספר המזיקים המיועדים למערכות אנדרואיד נובע, על פי החברה, מהתפוצה הגבוהה של הפלטפורמה ומהגידול המשמעותי בנתח השוק שלה, וכן מהמתכונת הפתוחה שבה פועלת חנות היישומים Marketplace, שבה ניתן לפרסם יישומים בחינם. "להאקרים כדאי לתקוף את מכשירי אנדרואיד משום שיש יותר מכשירים כאלה מאשר מכשירים שמבוססים על מערכות מתחרות", הסביר דניאל הופמן, מומחה אבטחה למכשירים ניידים בג'וניפר. עם זאת, שירות הסריקה שהחלה גוגל להפעיל במחצית השנייה של שנת 2011 מקשה על הטמנת מזיקים ביישומים המוצעים בחנות.

בסך הכול, נרשם גידול של יותר מפי שניים במספר המזיקים המיועדים למערכות ניידות – כולל iOS של אפל (Apple), בלקברי (BlackBerry) של RIM וסימביאן  של נוקיה (Nokia) – ומספרם עלה ב-2011 ב-155%. על פי הופמן, "נרשמה עלייה משמעותית בכמות המזיקים המיועדים למכשירים ניידים, במידת התחכום שלהם ובמהירות שבה מבוצעות מתקפות חדשות בשיטות של הנדסה חברתית".

הדו"ח, שהוכן במרכז של ג'וניפר לאיומים על מכשירים ניידים, מבוסס על דגימות של יותר מ-793,631 יישומים ו-28,472 מזיקים ייחודיים למכשירים ניידים. עם זאת, למרות הנתונים על קצב הגידול המהיר הרי שבסך הכול, מספר המזיקים המיועדים למכשירים ניידים עדיין נמוך בהרבה ממספר המזיקים המיועדים למחשבים נייחים או ניידים.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים