מג וויטמן, מנכ"לית HP: איננו עושים קאמבק – כי מעולם לא נעלמנו

זה היה המסר העיקרי בהשקה של תחנת העבודה החדשנית Z1, שמבוססת על צג בקוטר של 27 אינץ' ללא מארז נפרד ● ההשקה נערכה באירוע מיוחד, במקביל לוועידת השותפים העולמית שערכה החברה בשבוע שעבר בלאס וגאס

"התייצבנו, ואני מקווה שכך גם אתם", כך אמרה מג וויטמן, מנכ"לית HP, לשותפים מערוצי השיווק – מסר רוג'ר קיי, אנליסט מחברת Endpoint Technologies. וויטמן אמרה את הדברים בהשקה של תחנת העבודה החדשנית Z1, שנערכה בלאס וגאס, במקביל לוועידת השותפים העולמית של החברה. התחנה מבוססת על צג בקוטר של 27 אינץ' ללא מארז נפרד.

קיי תיאר את תחנת העבודה החדשה של HP כ-"גרסת ארנולד שוורצנגר למחשבי iMac של אפל (Apple)" וציין, כי השקתם בהחלט הצדיקה אירוע נפרד, אף על פי שפקפק בכך בתחילה. לדבריו, "המסר של HP לעיתונאים ולאנליסטים לא היה 'אנחנו שוב בתמונה', אלא 'מעולם לא יצאנו מהתמונה'".

למרות הזעזועים בהנהלת החברה, הנטישה של פעילות ייצור מחשבי הלוח וחוסר הוודאות באשר לעתידה של פעילות ה-PC, לפחות בחלק מהשנה שעברה, נמשך פיתוח המחשבים בחברה במלוא המרץ. תחנת העבודה החדשנית Z1 היא התוצאה הראשונה של פעילות זו, מתוך הערכה שתוצאות נוספות יוצגו בהמשך.

על פי נתונים של גרטנר (Gartner), בעוד שהנתח של יצרניות מתחרות בשוק ה-PC נמצא במגמת עלייה, הרי שהנתח של HP ירד ברבעון האחרון של 2011 בכ-3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הצמיחה של HP ירד ברבעון זה ב-16.2% בעוד שלנובו (Lenovo) דיווחה על צמיחה של 23% ונתח השוק שלה עלה ל-14%, בהשוואה ל-11% ברבעון האחרון של 2010. אפילו דל (Dell), יצרנית ה-PC השלישית בגודלה בעולם, דיווחה על עלייה של 7.8%.

אפל, היצרנית השלישית בגודלה בארצות הברית, אחרי HP ודל, דיווחה על גידול של 20.7% ברבעון האחרון של השנה, והייתה היחידה מבין חמש היצרניות הגדולות של מחשבי ה-PC שדיווחה על מגמה של צמיחה חיובית בשוק האמריקני. אם כוללים גם את מחשבי הלוח בנתוני המכירות, כפי שעושה, למשל, חברת המחקר Canalys, הרי שהתמונה מבחינתה של HP עגומה עוד יותר.

ב-22 בפברואר אמורה HP לפרסם את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון ובוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) צופים שהחברה תדווח על צניחה של 36% ברווחיה בהשוואה לרווחים שנרשמו ברבעון המקביל בשנה שלפני כן. אולם, למרות הדו"ח הלא מזהיר, בעיתון מעריכים שכניסתה של וויטמן האהודה יותר לתפקיד מנכ"ל HP במקום ליאו אפותקר, המסרים שהיא משדרת והמוצרים החדשים שמציגה החברה מתחילים להשרות אופטימיות על המשקיעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים