הלוגו של חלונות 8 יזכיר… חלון

בדורות הקודמים של חלונות הזכיר הלוגו של מערכת ההפעלה דווקא דגל צבעוני ● הלוגו של הדור החדש יושפע מממשק מטרו ויהיה פשוט יותר

ההשפעות של ממשק מטרו (Metro) לא באות לידי ביטוי אך ורק בחלונות 8 (Windows 8) ובחלונות פון (Windows Phone) עצמן – מתברר שגם עיצוב הלוגו של מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט (Microsoft) יושפע מהתפיסה העיצובית של הממשק.

"הגענו למסקנה שהשלב ההתפתחותי הבא של הלוגו צריך לשקף את עקרונות העיצוב של ממשק מטרו", כתב סם מורו, מנהל לחוויית שימוש במערכות חלונות (Windows), בהודעה שפרסם בבלוג של חלונות.

בניגוד ללוגו של הדורות הקודמים של מערכת ההפעלה, שעוצב בקווים גליים עד שהזכיר יותר דגל, הלוגו החדש פשוט יותר ומזכיר בעיקר חלון. "אם מסתכלים על העיצוב המקורי של הלוגו מגלים שהכוונה הייתה להזכיר חלון", כתב מורו. "במקום לעצב מחדש החלטנו לשוב ליסודות ולהחזיר את חלונות לשורשים".

ייתכן שיש אירוניה מסוימת בעובדה שבעוד שהלוגו של חלונות שב לשורשים, חלונות 8 עצמה עשויה לייצג את המהפכה הגדולה ביותר שעבר ממשק המשתמש של מערכת ההפעלה לדורותיה. על מנת להתאים את מערכת ההפעלה הן למחשבי לוח והן למחשבי PC, היא מצוידת בתפריט "התחל" בסגנון מטרו, שבו אריחים צבעוניים מובילים ליישומים, וניתן להפעיל אותה גם במגע, במכשירים שמצוידים בצגים מתאימים. משתמשים מתקדמים וכאלה שיתגעגעו לממשק הקודם יכולים לשוב אליו, בשינויים מסוימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים