תוכן שיווקי

לקראת אירוע | על הקשר בין אינטרנט ובין מהפנט, מלחינה, אמנית נט-ארט וחוקר גניזת קהיר

איך שולטים על ישות בעזרת מחשבה, מהי אופרת רשת, האם יש קשר בין הלא-מודע האינטרנטי וההיפנוזה, כיצד פועלות מערכות ממוחשבות לשכנוע אנשים, ועוד - בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי ● הכנס יערך ב-21 בפברואר בשעה 9:00 בבנייני האומה, ירושלים

19/02/2012 14:30

הכינוס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי, נערך זו השנה ה-16 ברציפות. השנה, בחר איגוד האינטרנט להציג את עולם האינטרנט מזוויות לא שגרתיות, באמצעות מסלול מיוחד שיכלול הרצאות מומחים – "מימדים – רואים את האינטרנט אחרת". במסלול זה, ייפגשו אמנית נט-ארט, דוברת "פקאצית", חוקר גניזת קהיר, מלחינה, ד"ר להנדסה, פסיכולוג קליני המורשה לעסוק בהיפנוזה ועוד מומחים בתחומם, ויסבירו את הקשר וההפריה ההדדית בין תחום עיסוקם, לבין תחום האינטרנט בישראל ובעולם.

בין ההרצאות: בין אמנות דיגיטלית למחאה חברתית – שתציג באמצעות מיצגי אמנות דיגיטאלית את תפקידה של אמנות זו בהליך המחאה; ה9ק3ה מגיyה למוז*אiן –בה תוצג הדרך שעברה הפקאצית מהבלוג הוורוד לחלל הגלריה, השפעתה של השפה וההרחבות שיצרה לה; שליטה בזמן אמת על ישות בעזרת מחשבה ע"י שימוש ב-fMRI – איך משלבים בין מערכת ומשחק מחשב שמאפשר שליטה באמצעות מחשבה; רשתות חברתיות כמערכות מורכבות מסתגלות – שתציג איך הרשתות החברתיות מתנהגות כמו נחילי ענק החיים בטבע; החיים במדינת eBay תוצג מדינת האינטרנט שאינה טריטוריאלית אבל בהחלט פוליטית; וכן הרצאה בנושא לדעת קהלים נסתרים – שתעסוק בקהלים הנסתרים אשר הם הכוח המניע של ההצלחות והכישלונות של חיי החברה המקוונים שלנו.

בנוסף, יועברו הרצאות בנושא מערכות ממוחשבות לשכנוע אנשים, אשר תסקור מודלים חישוביים של אסטרטגיות שכנוע, כיצד ניתן לנבא החלטות של אנשים בעזרת שילוב של שיטות של למידת מכונה עם מודלים פסיכולוגים; חוקי ההשתקפות אופרת הרשת, הרצאה על אופרה בת שבעה פרקים, הכוללת סידרת מאמרים קצרים בסגנון בלוג, אינסטלציות-סאונד לעמודי אינטרנט, פרקים אינסטרומנטליים בשילוב עם וידאו, דימויים חזותיים, ומכונות אינטר-אקטיביות המאפשרות לקהל לכתוב שניים מפרקי היצירה בזמן אמת; הרצאה בנושא המרחב המהפנט: הלא-מודע האינטרנטי וההיפנוזה – שתציג כיצד "חובר" המרחב האינטרנטי אל הנפש האנושית וכיצד אנו נוטים "להיסחף" בזרמיו של מרחב זה? ההרצאה תנסה להשיב על כך בעזרת הצגתן של מספר תופעות היפנוטיות, אופן ביטוין ברשת האינטרנט, ועוד.

ד"ר אלון הסגל, חבר הנהלת איגוד האינטרנט הישראלי וראש צוות ההיגוי של הכינוס השנתי ה-16, אמר: "מסלול המימדים, שיועבר בכינוס השנתי של איגוד האינטרנט לאורך כל היום, מאפיין את החדשנות בעולם האינטרנט. מיטב המרצים במסלול הינם יזמים, שיוצרים ומקדמים נושאים שלעיתים נתפסים כלא שייכים לעולם האינטרנט, אך במסגרת המסלול ייטיבו להדגים את הקשר ואת התועלת לעולם תוכן זה. כל המרצים במסלול מתייחסים לאינטרנט כאל יצור מתפתח, ולא רק ככלי, כפי שנהוג לחשוב".

לו"ז הכינוס המלא

איגוד האינטרנט הישראלי הינו גוף בלתי תלוי וללא מטרת רווח הפועל לקידום האינטרנט לכלל הציבור בישראל. יעדי האיגוד הינם פיתוח ושיפור שירותי התשתית החיוניים לקיומו של האינטרנט בישראל, והרחבת השימוש באינטרנט לאזרחי ישראל למטרות חינוך, למידה, בידור, מסחר וקשר לממשל. כל זאת תוך שמירה על האופי הפתוח והגלובלי של האינטרנט לתועלת הקהילה והסרת חסמי גישה חברתיים, טכנולוגיים ורגולטוריים. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האיגוד.

אירועים קרובים