יישום חדש ללקויי ראייה הופך את מסך ה-iPhone למקלדת ברייל

היישום, המשלב את שיטת כתב הברייל במכשירים עם מסך מגע פותח במכון ג'ורג'יה, ובעצם הופך את מסך המגע של ה-iPhone למקלדת ברייל בעלת שישה מקשים בלבד ● בבדיקות מוקדמות שערכו החוקרים בקרב לקויי ראייה, נמצא כי הם הצליחו להקליד עד 32 מילים בדקה ברמת דיוק של 92%

יישום חדש בקוד פתוח, בשם מגע ברייל (BrailleTouch), עשוי להקל משלוח הודעות טקסט על לקויי ראייה, כמו גם על בעלי ראייה חדה שרוצים לשלוח הודעות טקסט בלי להביט במסך המכשיר.

היישום, המשלב את שיטת כתב הברייל במכשירים עם מסך מגע פותח במכון ג'ורג'יה-טק, ובעצם הופך את מסך המגע של ה-iPhone למקלדת ברייל בעלת שישה מקשים בלבד. שימוש בתצורת ששת מקשי הברייל הפרוסים על מסך המכשיר, מאפשר למשתמש לאחוז במכשיר בכפות ידיו או באגודליו בעוד המסך מופנה הצדה ולאו דווקא אל העיניים. בסרטון ההדגמה, מציג החוקר את השימוש במקלדת, ומדגיש שאין זה הפתרון למשלוח הודעות SMS בשעת נהיגה.

"'מגע ברייל' הוא פתרון מושלם לסמארטפונים וטאבלטים, שמאפשר למשתמשים לשלוח הודעות טקסט בלי להביט במסך וגם ללמוד להקליד בשיטת ברייל תוך כמה דקות", אומר מריו רומרו, החוקר הראשי של הפרויקט. "זה גם מפחית את הצורך ברכישת אביזרים נלווים, כמו מקלדת ברייל, שבדרך כלל עולה מאות דולרים".

בבדיקות מוקדמות שערכו החוקרים בקרב לקויי ראייה, נמצא כי הם הצליחו להקליד עד 32 מילים בדקה ברמת דיוק של 92%.

עד כה פותח היישום ל-iPhone ול-iPad, ובקרוב תפותח גם הגרסה לאנדרואיד, לדברי החוקרים.

היישום נמצא כעת בשלב של מחקר שימושיות, לפני שיושק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז

    92% זה די גרוע. כל אות עשירית שגיאה. הייתם כותבים בכזו מקלדת?

אירועים קרובים