אלון אינדיצקי, HP: "יעד המנמ"ר – ביצועים טובים יותר ב-IT תוך מיקוד במערכות העסקיות הקריטיות"

"ניתן לעשות זאת באמצעות איחוד כלל מערכות הגילוי, הניטור והניהול על גבי פלטפורמה אחת מרכזית", אמר אינדיצקי, מנהל פריסייל בכיר ב-HP ישראל ● הוא הוסיף, כי "נדרשת מערכת BSM שמסוגלת לעקוב אחר כל שינוי בסביבת ה-IT, כך שבעת תקלה ניתן יהיה לזהות את הקשרים בין התשתיות ליישומים ולשירותים העסקיים"

"החזון שלנו הוא לתת למנמ"רים יכולת להשיג זמינות וביצועים טובים יותר במערך ה-IT, תוך מיקוד במערכות העסקיות הקריטיות ועמידה ביעדי ה-SLA שלהם, בעזרת פתרונות ה-BSM", כך אמר אלון אינדיצקי, מנהל פריסייל בכיר ב-HP ישראל. לדבריו, "ניתן לעשות זאת באמצעות איחוד כלל מערכות הגילוי, הניטור והניהול על גבי פלטפורמה אחת מרכזית".

אינדיצקי דיבר ביום עיון שערכה באחרונה HP ישראל ללקוחותיה, בהפקת אנשים ומחשבים, במלון שרתון בתל אביב.

הוא הדגיש, כי "לב המערכת הוא מודל שירות עסקי דינאמי (Real Time Service Model). השינויים בעידן הווירטואליזציה והענן מתרחשים 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע. לכן, נדרשת מערכת BSM שמסוגלת לעקוב אחר כל שינוי בסביבת ה-IT, כך שבעת תקלה ניתן יהיה לזהות את הקשרים בין התשתיות ליישומים ולשירותים העסקיים".

"המטרה שלנו היא להציג הכול בממשק אחד, לבצע קורלציה בין האירועים השונים, ולהתמקד באירוע החשוב ביותר על פי תעדוף עסקי והסכם איכות השירות (ה-SLA)", הוסיף.

לדברי אינדיצקי, "מה שראשיתו במערכת טופז (המערכת שפותחה על ידי חברת מרקורי אינטראקטיב לזיהוי תקלות ועומסים – ה"ג) הינו כיום פתרון ה-APM (ר"ת Application Performance Management) של HP".

אינדיצקי הוסיף, כי "אתגר נוסף טמון בעולם הסמארטפונים והטאבלטים. כל הארגונים מפתחים כיום יישומים סלולריים ורוצים לבדוק את חווית המשתמש של משתמשי ה-iPhone, ה-iPad והאנדרואיד (Android), והאם הם מצליחים לעמוד בהצלחה ברמת איכות השירות". הוא ציין, כי "פתרונות ניטור ה-APM של HP נותנים כבר היום מענה מקצה לקצה לעולם הנייד".

"הרעיון הוא לקחת את כלל פתרונות ניהול האפליקציות וניטור התשתית, בין אם של HP או של ספקים אחרים, ולרכז אותם בקונסול אחד, בעל יכולות ניתוח עסקיות וקורלציה", אמר אינדיצקי. "רק כך ניתן להתמודד עם כמויות גדולות של אירועים ולתרגמם לשפה עסקית, פשוטה וברורה".

"אחת הבעיות הקריטיות – מדידת ביצועי המערכות העסקיות"
הוא ציין, כי "אחת הבעיות הקריטיות כיום היא מדידת ביצועי המערכות העסקיות. לא מעט ארגונים מסוגלים לזהות שרת לא זמין או תקלה אחרת ויודעים לטפל בה, אבל כשנתקלים בבעיות ביצועים המצב מורכב יותר, משום שיש לקבוע סף". כלומר, יש לקבוע את הגבול בין מצב סביר למצב של תקלה. לדוגמה, האם עיכוב של שמונה שניות נחשב לעיכוב סביר או לא.

"ארגונים רבים מרימים ידיים ולא מנהלים את הביצועים, משום שמאוד מורכב לקבוע את רמת הסף שמעליה או מתחתיה ניתן להגדיר תקלה או בעיה", אמר אינדיצקי.

יניב סיירס, ארכיטקט ראשי באגף התוכנה של HP ישראללדבריו, "המערכת של HP מבוססת על אלגוריתמים מתקדמים, פרי פיתוח של HP Labs בטכניון בחיפה, בשיתוף חטיבת פיתוח התוכנה ביהוד. היא מאפשרת לימוד אוטומטי של התנהגות ביצועי המערכות. כמו כן, המערכת מזהה באופן אוטומטי חריגות בביצועי המערכות ומתריעה באופן פרו-אקטיבי על חריגה בביצועים ללא כל צורך בהגדרות כלשהן מצד המשתמש".

"אחת המטרות – לנהל יישומים מקצה לקצה"
יניב סיירס, ארכיטקט ראשי באגף התוכנה של HP ישראל, אמר בכנס, כי "אחת המטרות היא לנהל יישומים מקצה לקצה, כלומר – מהרגע שבו המשתמש מתחבר למערכת ועד לרגע ביצוע היישום או הטרנזקציה. יש צורך במערכת ניהול יישומים חכמה, שמחברת את ניטור הטרנזקציות העסקיות, החל במשתמש הקצה ודרך כל אחת ממערכות ה-IT המבוזרות, בין אם הן נמצאות במרכז הנתונים של הארגון, בענן הפרטי או בענן הציבורי".

סיירס הסביר, כי "יישומים מורכבים מתחלקים לשכבות. כדי לאתר את שורש הבעיה יש צורך לנתח ולקשר את חווית המשתמש למה שקורה במערכות התשתית. המטרה היא להבין מה קורה במערכת לא רק ברמת חווית המשתמש, אלא גם להבין את ביצועי המערכת בכל אחת מהשכבות שבהן עברו הנתונים הללו". לדבריו, "תפקיד המערכת הוא לאתר באיזה חלק של מערכות ה-IT היו תקלות או עיכובים, כמה זמן לקח לכל שכבה לבצע את הפעולה הנדרשת והיכן נמצא צוואר הבקבוק בכל נקודה בזמן. יש ליכולת זו חשיבות רבה, בפרט כשמדובר ביישומים היברידיים, למשל במקרים שבהם חלק משרת הווב נמצא בענן בעוד בסיס הנתונים נמצא בארגון".

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים