אפל סיפקה הצצה ראשונה ל-Mac OS X 10.8

מערכת ההפעלה החדשה, שמכונה "Mountain Lion", ממשיכה את הקו של אפל לאיחוד מערכת ההפעלה של מחשבי ה-Mac, למקבילה שלה בעולם הנייד, iOS ● כך, מציעה 10.8 אפליקציות המאפשרות סנכרון מידע בין ה-Mac למכשירי אפל הניידים, דוגמת תזכורות, רשימות, הודעות ועוד ● מהודעות SMS חינמיות ועד ממשק iCloud משודרג, ה-Mac מעולם לא נראה דומה יותר ל-iPhone

מי שביקר באתר של אפל (Apple) בסוף השבוע האחרון, ודאי שם לב לאפשרות החדשה שנוספה מצד שמאל למטה, להציץ במערכת ההפעלה העתידית למחשבי ה-Mac שלה – Mac OS X 10.8, המכונה "Mountain Lion".

Mountain Lion, שתושק לקראת הקיץ, היא הדרך של אפל לקרב בצעד נוסף את מערכת ההפעלה של מחשבי ה-Mac, למקבילה שלה בעולם הנייד, iOS. כך, מציעה 10.8 אפליקציות המאפשרות סנכרון מידע בין ה-Mac למכשירי iOS, דוגמת תזכורות, רשימות, הודעות ועוד. למשל, אפליקציית ה-Messages במערכת ההפעלה החדשה, מאפשרת שליחת הודעות חינמיות באמצעות שירות iMessage לכל מכשיר iOS ואף למחשבי Mac אחרים. כמו כן, ניתן לשלוח בחינם גם תמונות וסרטוני וידיאו ב-HD.

משתמשים שיתקינו את 10.8 ימצאו בה גם את Reminders ו-Notes, אפליקציות המצויות כאמור גם במכשירי iOS, ומשותפות כעת עם ה-Mac באמצעות iCloud – שירות הענן האוטומטי של אפל. ואם כבר בענן עסקנו, אפל עדכנה גם את ממשק ה-iCloud, שמציע כעת גישה קלה ונוחה יותר לשימוש.

חידוש אחר במערכת ההפעלה, שמושאל גם הוא מ-iOS, הוא ה-Notification Center, מרכז ההתראות והעדכונים שהציגה אפל עם ההשקה של iOS 5.0. גם בגרסת ה-Mac שלו, יציג ה-Notification Center את כל ההתראות שפספס המשתמש, דוגמת הודעות שלא נקראו, מיילים, עדכונים, תזכורות והודעות וגם מידע מתוכנות צד שלישי.

לכל אלה מתווספת גם רשת המשחקים של אפל, Game Center, המאפשרת למשתמש ה-Mac לשחק דרך הרשת עם חבריהם או עם אנשים זרים. המערכת, על פי אפל, תומכת גם בשיתוף מכל מקום דרך מייל, Messages או טוויטר (Twitter), שיפורים בדפדפן ספארי (Safari), שידור AirPlay שקוף לטלוויזיה דרך Apple TV וחיזוקי אבטחה והגנה שונים, שמאוגדים תחת השם Gatekeeper.

השינויים המינוריים יחסית במערכת ההפעלה, שכאמור מיובאים ברובם מ-iOS, מדגישים את המשך תהליך ההאחדה של אפל, שהחל כבר עם שחרור מערכת ההפעלה הנוכחית, Mac OS X 10.7 Lion. עם זאת, ספק אם שתי מערכות ההפעלה אכן יתאחדו סופית בשנים הקרובות, גם אם הן תכלולנה מכנים משותפים רבים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון

    מי שרוצה את גירסת המפתחים של Mountain Lion שיכנס לאתר: imzdl.com

אירועים קרובים