מיקרוסופט: גוגל עקפה גם את הגדרות הפרטיות של אינטרנט אקספלורר

כששמענו שגוגל עוקפת את הגדרות הפרטיות של ספארי, התחלנו לתהות האם היא עוקפת גם את הגדרות הפרטיות של הדפדפן שלנו", כתב דין חכמוביץ', מנהל בכיר במיקרוסופט שמופקד על אינטרנט אקספלורר ● הוא ציין שכדי למנוע את העקיפה, יכולים המשתמשים להיעזר במנגנון Tracking Protection List ● בגוגל טוענים בתגובה, כי הם פועלים "בשקיפות מלאה" וכי הבעיה היא במערכת מיושנת של מיקרוסופט

לאחר שהתפרסמו דיווחים על כך שגוגל (Google) עוקפת לכאורה את הגדרות הפרטיות של הדפדפן ספארי (Safari) מבית אפל (Apple) על מנת לעקוב אחר הרגלי הגלישה של המשתמשים, מגיעות תלונות דומות גם ממיקרוסופט (Microsoft). החברה הודיעה, כי גילתה שגוגל עוקפת גם את הגדרות הפרטיות של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer).

"כששמענו, בצוות של אינטרנט אקספלורר, שגוגל עוקפת את הגדרות הפרטיות של ספארי, התחלנו לתהות האם היא עוקפת גם את הגדרות הפרטיות של הדפדפן שלנו", כתב דין חכמוביץ', מנהל בכיר במיקרוסופט שמופקד על אינטרנט אקספלורר, בהודעה שפרסם אתמול (ב') בבלוג. "לצערנו, גילינו שהתשובה חיובית – בגוגל אכן משתמשים בשיטות דומות כדי לעקוף את אמצעי ההגנה המיושמים כברירת מחדל באינטרנט אקספלורר ועוקבים אחר המשתמשים בדפדפן באמצעות קבצי Cookies".

חכמוביץ' הסביר בהודעה, כי גוגל מנצלת למעשה פרצה במפרט P3P (ר"ת Platform for Privacy Preferences) שמגדיר לדפדפנים כיצד ליישם אמצעים לשמירה על הפרטיות. על מנת להותיר מקום לשיפורים עתידיים במדיניות הפרטיות, על פי מפרט P3P, מתעלמים הדפדפנים ממדיניות שאינה מוגדרת. מאחר שבמדיניות ה-P3P של גוגל לא מצוין שהחברה עושה שימוש בקבצי Cookies ואוספת מידע על המשתמשים, היא מצליחה לעקוף את אמצעי ההגנה של הדפדפנים. למעשה, ציין חכמוביץ', גוגל מצהירה במדיניות P3P שלה שזו אינה מדיניות P3P.

בגוגל טוענים בתגובה, כי מיקרוסופט מיישמת מערכת מיושנת, שאינה פרקטית. "ידוע לכולם, ובכלל זה למיקרוסופט עצמה, שלא ניתן להיענות לדרישות שלה כאשר מיישמים תפקודי אינטרנט מודרניים", מסרה רייצ'ל ווטסטון, סגנית נשיא בכירה לתקשורת ומדיניות בגוגל. לדבריה, "אנחנו, כמו אתרי אינטרנט אחרים, פועלים בפתיחות מלאה, אך המדיניות של מיקרוסופט אינה מעשית. בדו"ח מחקר שפורסם עוד ב-2010 נקבע שיותר מ-11 אלף אתרי אינטרנט אינם מפרסמים מדיניות P3P תקפה לפי דרישות מיקרוסופט".

מדיניות P3P היא המלצה רשמית של קונסורציום האינטרנט (World Wide Web Consortium) ובמסגרתה נדרשים אתרי אינטרנט לפרסם תמצית של מדיניות הפרטיות שלהם. עם זאת, אתרים רבים מתעלמים מההמלצה, שפורסמה לפני למעלה מעשור. ורשימת האתרים שאינם מפרסמים את המידע הנדרש כוללת את גוגל, אפל, CNN וטוויטר (Twitter).

חכמוביץ' ציין, כי כדי למנוע את העקיפה של הגדרות הפרטיות באינטרנט אקספלורר יכולים המשתמשים להיעזר במנגנון Tracking Protection List. כמו כן, בוחנים במיקרוסופט שינויים אפשריים במוצרים, כדי לשלול מאתרים את האפשרות לעקוף את הגדרות הפרטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים