יואב וינברג, א.מ.ת מיחשוב: "מנמ"ר שלא יטפל ב-Big Data יטבע בים הנתונים וארגונו יקרוס"

"קרו כבר מקרים של חברות אשראי באירופה שלא השכילו לטפל בנתונים המרובים ואיבדו את העסק שלהן", אמר וינברג, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "אם לא נשתלט על ה-Big Data - הוא ישתלט עלינו"

"נפח והיקף הנתונים הארגוניים הולכים וגדלים. המנמ"ר יהיה חייב לטפל ב-Big Data, ומי שלא יעשה זאת יטבע בים הנתונים ויביא לכך שארגונו יקרוס", כך אמר יואב וינברג, מנכ"ל א.מ.ת מיחשוב.

וינברג פתח את כנס הלקוחות השנתי של החברה, שנערך היום (ג') בסינמה סיטי בגלילות תחת הכותרת "כל הא.מ.ת על Big Data". לדבריו, "קרו כבר מקרים של חברות אשראי באירופה שלא השכילו לטפל בנתונים המרובים ואיבדו את העסק שלהן. אם לא נשתלט על ה-Big Data – הוא ישתלט עלינו".

"ארגונים נדרשים להיערך ברמת תשתיות ה-IT שלהם לקראת הכניסה לעולם ה-Big Data", אמר וינברג. "נדרשת התמודדות עם עיבוד של כמויות ענק של נתונים, כאשר מערכות ה-IT המסורתיות, כגון בסיס הנתונים הרלציוני והמחשב הבודד, הגיעו ל-'תקרת הזכוכית' ולא מסוגלות לבצע את העבודה. הטיפול בנתונים אלה דורש 'לעשות סדר' בעולם התשתיות, ולנו, בא.מ.ת מיחשוב, יש את הכלים הטכנולוגיים והמקצועיים לעשות זאת".

לדבריו, מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על 500 מיליון שקלים. "המשמעות היא שמדי יום אנחנו מטפלים בפרויקטים בעולם התשתיות בהיקף של 2.5 מיליון שקלים. אנחנו מתמקדים רק בדבר אחד – אמנם לא סקסי כמו יישומים – והוא פרויקטי תשתית". וינברג ציין, כי א.מ.ת מיחשוב מונה 430 עובדים וכי היא חוותה גידול של 10% בכוח האדם שלה בשנה החולפת. הוא אמר שייחודה של החברה הוא בוותק הרב של עובדיה. "הממוצע של איש IT באותו תפקיד עומד על ארבע שנים, ואנחנו רחוקים מאוד מנתונים אלה. יש לנו עובדים שנמנים עם הצוות המקצועי של החברה כבר 15 ו-20 שנים".

וינברג סיים בציינו, כי "תחום ה-Big Data  הוא נושא שנדון כבר יותר משנה, וכעת אנחנו רואים שארגונים מבינים את החשיבות שלו".

"יש לספק ללקוח הארגוני תשתיות רזות"
יואל יעקובסון
, CTO א.מ.ת מיחשוב, אמר ש-"ברמה הבסיסית, אנחנו יוצרים ניהול מושכל של כמות גדולה של מחשבים ומערכות אחסון. זאת, בשל הצורך להתמודד עם אתגרים ברמת הביצועים ונפחי האחסון". לדבריו, "אנחנו מבצעים את האחסון על בסיס מערכות נט-אפ (NetApp) ואת ניהול המערכות אנחנו עושים על בסיס מערכות סימנטק (Symantec), דל (Dell) ורד-האט (RedHat). בעולם ניהול הנתונים המובנים אנחנו פועלים עם מוצר האקסהדטה (Exadata) של אורקל (Oracle), שמשלב חומרה ותוכנה שיוצרים יחדיו מסד נתונים בעל יכולות גידול וביצועים חזקים במיוחד, במטרה להפעיל יישומים עתירי ביצועים במחסני נתונים. בעולם הנתונים הבלתי מובנים, או המובנים למחצה, אנחנו פועלים עם Splunk – פתרון תוכנה מתקדם שמוטמע בארגון בפרק זמן קצר, של דקות. הוא אוסף ומקטלג בזמן אמת נתוני מכונה מכל מקור שהוא, תבנית או מיקום, ללא צורך ברכישת תוכניות או חיבורים מותאמים במיוחד. ניתן להתאים את Splunk לעבודה מול שרת אחד או לקטלג נפחים עצומים של עשרות טרה-בייטים ביום שמקורם במערכות מידע שונות, ללא קשר עם מיקומן הגיאוגרפי. המוצר כולל מערך מקיף של אבטחה".

יעקובסון ציין, כי "יש לספק ללקוח הארגוני תשתיות רזות, משמע – לטפל ביותר מערכות מיחשוב אבל לא להגדיל באותו יחס את היקף כוח האדם המוקצה לתשתיות. לנו יש את הידע כיצד להטמיע ולנהל מערכות שמטפלות במידע גדל והולך. אנחנו מציגים מערכות מרכזיות שמאפשרות להטמיע בתוך זמן קצר גם ענן פרטי וגם תשתיות לעיבוד Big Data".

המליאה המרכזית הסתיימה בהרצאתו של העיתונאי ד"ר רונן ברגמן, שתיאר את מאבקו של המודיעין הישראלי באיראן ובחיזבאללה, תוך קישור לנושא ניתוח של כמויות נתונים רחבות היקף. לאחר מכן התפצל הכנס למסלולים טכנולוגי וניהולי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים