תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שגיא אליהו, סמנכ"ל כספים ומנהל הפעילות הבינלאומית בקבוצת אמן: "אינפורמטיקה ממשיכה לבסס את מעמדה כספקית העצמאית היחידה של פתרונות אינטגרציית נתונים"

21/02/2012 13:57

מה חדש באינפורמטיקה בימים אלה?
אליהו: "יש פעילות חדשה ענפה בארץ ובחו"ל. אינפורמטיקה לא עוצרת וממשיכה לבסס את מעמדה כספקית העצמאית היחידה של פתרונות אינטגרציית נתונים. כיום החברה אינה עוסקת רק באינטגרציית נתונים קלאסית, אלא מספקת, הלכה למעשה, פלטפורמה אחודה לאינטגרציה, איכות, חסכון באחסון, שיפור ביצועים של אפליקציות וכן מובילה את תחום ניהול קבצי האב (MDM) בעולם. אינפורמטיקה מובילה את תחום ה-Big Data וערוכה לספק פתרונות מיטביים לארגונים אשר נאלצים להתמודד עם כמויות הולכות וגדלות של מידע ממקורות שונים".

מה תציגו בכנס בשבוע הקרוב?
אליהו: "הכנס השנה ישקף את המגמות הללו ויראה כיצד אינפורמטיקה מספקת כיום כלים משולבים לכל מערך הנתונים הארגוני ועושה זאת ברמת שירות ויעילות יוצאות דופן. כיום אינפורמטיקה למעשה יוצרת את השוק שאותו היא מובילה. חברת המחקר הבינלאומית גרטנר מדרגת את החברה ברביע הקסם גם כמובילה שוק וגם כמובילת החזון בו. עד לפני שנה, לא היתה קיימת קטגוריה כזו בשוק אינטגרציית המידע, כי כל החברות דיברו על ETL (תהליך חילוץ, המרה וטעינה של נתונים) בלבד".

מהן המגמות שאתה רואה בתחום אינטגרציית הנתונים בעולם ובישראל?
אליהו: "הלקוחות רובם ככולם כבר ביצעו או נמצאים בעיצומן של הטמעות פתרונות אינטגרציית נתונים, לטובת מחסן נתונים מרכזי, ממשקים אחידים למערכות אחרות, ממשקים לענן (שם אינפורמטיקה מובילה ללא עוררין) ועוד. חברות המיישמות פתרונות ענן בדרך כלל מתחילות מיישום אפליקציות מסוימות שם, כאשר עדיין מרבית האפליקציות והנתונים 'יושבים' בארגון עצמו (on premise) ועל כן, על מנת לסנכרן בין הנתונים על הענן ובקרקע ולקבל תמונת לקוח אחודה ומהימנה, יש להשתמש בכלים של אינפורמטיקה. כך למשל לקוחות Salesforce שצריכים לממשק את הנתונים פונים אלינו לפתרונות אלה. אינפורמטיקה גם מציעה מודל תמחיר מיוחד מוזל לטובת חיבוריות לענן".

מהו הכיוון העסקי המאפיין את אינפורמטיקה בשנים האחרונות?
אליהו: "השנים האחרונות אופיינו בצמיחה המשמעותית ביותר עבור אינפורמטיקה, הן מבחינת מכירות והן מבחינת שווי מניה. החברה ביצעה רכישות של חברות רבות בשנים האחרונות, חלקן ישראליות, והיא צומחת בקצבים מדהימים לאור הרכישות האחרונות ומביאה תועלות עסקיות מהותיות ללקוחותיה, בכך שהיא אינה משרתת עוד רק את עובדי ה-IT, אלא גם את המשתמשים העסקיים בארגון ומספקת להם יכולת הסתכלות אחת על כל המערכות. לדוגמא: בחברת ביטוח טיפוסית, בה יש מערכות שונות לנושאים שונים – ביטוח חיים, אלמנטרי, בריאות, פנסיה וכדומה, אשר פותחו בארבעים השנים האחרונות ונרכשו מספקים שונים, ללא תלות וקשר ביניהן, קשה לקבל תמונת מצב אחידה של לקוח. אינפורמטיקה יודעת לעשות זאת ובכך לתת תועלות עסקיות משמעותיות ללקוחותיה".

מהו החזון של קבוצת אמן לאינפורמטיקה בארץ?
אליהו: "כיום עובדים איתנו מעל ארבעים  ארגוני Enterprise בשביעות רצון גבוהה. החזון הוא להרחיב את הפתרונות ולשלב גם את אנשי ה-business ולא רק את אנשי ה-IT על מנת לתת ללקוחות פתרון יעיל בהרבה, הכולל אחסון חכם יותר של נתונים (ILM), חיסכון באחסון, טיוב נתונים ושליפתם בזמן אמת לפי צרכי הארגון. המטרה היא לעבור מפתרון פרויקטאלי של אינטגרציית נתונים לפתרון ארגוני כולל בדמות יחידה שתפקידה לבצע אינטגרציית נתונים בארגון (ICC – Integration Competency Center)".

אירועים קרובים