תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | שיח אודות BIG DATA – נט-אפ

21/02/2012 14:29

נפגשנו עם נציגי טכנולוגיות מובילות, אשר מיושמות על ידי מומחי א.מ.ת מיחשוב וקבלנו עדכונים ותובנות לגבי ההתמודדות עם אתגרי ה-BIG DATA.

באילו היבטים של ה-BIG DATA אתם תומכים?
NetApp: כאשר מדברים על BIG DATA, ארגונים מדברים על שלושה מרכיבים בעייתיים בתשתית, עליהם נותנת NetApp מענה ומסוגלת לתמוך:

•    מורכבות –  נתונים הם לא רק טקסט ומספרים. הם מכילים אירועי זמן אמת ותשתיות משותפות.האחסון והקטלוג הרבה יותר קשים.
•    מהירות – כמה מהר מגיעים הנתונים? וידאו באיכות גבוה, זורם באינטרנט לרכיבי אחסון, למכשירים משדרים;  וידאו משודר בשידור חי דרך האינטרנט ועוד. על מנת לספק וידאו באיכות גבוהה צריך מערכת שיודעת לבצע טריליוני פעולות ולאחסן פטה בייטים של מידע בכל שניה.
•    נפח – את כל המידע הנאסף ומיוצר צריך לאחסן באופן מאובטח על מנת לשמור אותו לעולם. צוותי IT  כיום דנים בהיקף המידע שנדרש לאחסן ומתי ניתן למחוק מידע (בכפוף לרגולציות ואופי התעשייה).

מהן הטכנולוגיות החדישות שפותחו לצורך הביג דאטה?
NetApp: החברה בצעה רכישות של חברות אשר פיתחו טכנולוגיות שנועדו להתמודד עם התפוצצות המידע דוגמת Engenio ו-Bycast. גרסת CLUSTER MODE של מערכת ההפעלה ONTAP, המאפשרת הקמת מערכת מבוזרת, תתגלה כשימושית ויעילה עבור יישומי BIG DATA. שילוב המוצרים הללו בפתרונות עבור הלקוחות של NetApp, למגזר המדיה, לתחום האנליזה של נתונים וכאשר נדרשת קיבולת וספיקה גבוהה של מידע מביא יתרונות טכנולוגיים, כלכליים ועסקיים. ל-NetApp מספר פתרונות ארוזים לתחום זה – מפתרונות HADOOP ועד שילוב עם מערכות קבצים ייעודיות לטיפול בקבצי ענק.

מהו קצב האימוץ של אותן טכנולוגיות בארץ ובעולם ורמת האפקטיביות?
NetApp: בעולם, הטכנולוגיות הקשורות ל-BIG DATA צוברות תאוצה, הרי כל מי שמשתמש ב-Google, twitter, Facebook בעצם משתמש במנועי Big Data. עולם המדיה – מייצר נפחי ענק ודורש להיות זמין תמיד. כולם דורשים פתרונות לנגישות וניתוח המידע שברשותם. המידע הזה אינו מובנה – אינו רשומה פשוטה, אלא מורכב מפריטי תוכן מגוונים. מהסיבות הללו אנו רואים קצב אימוץ גבוה ורמת אפקטיביות הולכת וגדלה. בישראל ההתעניינות בטכנולוגיה גבוהה, המחשבה שניתוח מהיר של מידע, שעד היום  נחשב כלא אפשרי לניתוח, יכול להניב רווח מהווה זרז מצוין.

מהן המגמות העתידיות בתחום ה-BIG DATA לדעתכם וכיצד יש להיערך לכך?
NetApp: ארגונים דורשים מאיתנו כיום מערכות עם ביצועים גבוהים, כאלו שמאפשרות לשלוף את הנתונים במהירות רבה ללא תהליכים ארוכים. כמו בעולם התוכנה של ה-BIG DATA נדרשת כאן מחשבה יצירתית – אחד הפתרונות לכך הוא לשלב במערכות אחסון דיסקים מסוג SATA שהם לא יקרים ולשלב קונטרולרים של פלאש – המאפשרים את השליפה המהירה. אתגר נוסף כרוך בעובדה שהנתונים אינם אחידים – הם מגיעים ממקורות שונים, דוגמת מערכות המידע, רשתות חברתיות וכדומה, ובפורמטים שונים: טקסט, תמונה, וידאו וכדומה. כאן יכול להתאים פתרון אחר המבוסס על חבילת E-Series ו-FAS בשילוב מערכות קבצים יעודיות או מנוע HADOOP.

כיצד אתם מתארים את היתרונות היחסיים בשיתוף הפעולה עם אמת מחשוב?
NetApp: א.מ.ת מיחשוב ו-NetApp החליטו אסטרטגית להדק את שיתוף הפעולה בשנה האחרונה ושני הצדדים הרוויחו. א.מ.ת היא גוף אינטגרציה ושירותים מקצועיים איכותי ומיומן,  המעסיקה אנשי מקצוע לאורך שנים. שיתוף הפעולה הזה רלוונטי גם ללקוחות אנטרפרייז וגם ללקוחות SME – שוק שאנו ניגשים אליו יחד ביתר מרץ עם מספר פתרונות ייעודיים שהוכרזו לאחרונה וכבר זכינו בעסקאות רבות.

ליצירת קשר

אירועים קרובים