דורון זוברמן, א.מ.ת מיחשוב: "להשגת ערך מה-Big Data יש לטפל בנפח, במגוון ובמהירות הנתונים"

"Big Data הוא בבחינת פצצה מתקתקת ההולכת וצוברת תאוצה, שעל המנהלים הטכניים בארגונים להתמודד עימה", אמר זוברמן - סמנכ"ל מכירות בא.מ.ת, בכנס הלקוחות השנתי של החברה ● לדבריו, "הארגון והיישומים שלו הם הבית. מתחת לבית יש תשתיות. בלא טיפול מקיף, יסודי ומקצועי בתשתיות, הבית יהיה רעוע ולא יציב"

דורון זוברמן, סמנכ"ל מכירות ומנכ"ל אינטרסרב, חטיבת השירות של א.מ.ת מיחשוב. צילום: ניר שמול

"על מנת להשיג ערך (Value) מהטיפול במידע הרב, מהנתונים ההולכים וגדלים – מה-Big Data על המנמ"ר להתמודד עימם בשלושה מימדים – נפח (Volume), מגוון (Variety) ומהירות (Velocity)", אמר דורון זוברמן, סמנכ"ל מכירות ומנכ"ל אינטרסרב, חטיבת השירות של א.מ.ת מיחשוב. לדבריו, "Big Data הוא בבחינת פצצה מתקתקת ההולכת וצוברת תאוצה, שעל המנהלים הטכניים בארגונים להתמודד עימה".

זוברמן דיבר בכנס הלקוחות השנתי של החברה, שנערך היום (ג') בסינמה סיטי בגלילות תחת הכותרת "כל הא.מ.ת על Big Data". הוא אמר, כי "כמות המידע הדיגיטלי המיוצרת בעולם מוכפלת מדי שנתיים. רק בשנת 2011 נוצר מידע בנפח של 1.8 זטה-בייט. יש בעולם כיום 4.6 מיליארד טלפונים חכמים, וכשני מיליארד גולשים. כל אלה מייצרים מידע וצורכים הררי נתונים".

דוגמה נוספת לגידול העצום בנפחי המידע הארגוניים, אמר זוברמן, "היא בכך שרשת וול-מארט (Walmart) מנטרת ומטפלת מדי שעה ביותר ממיליון טרנזקציות". לדבריו, "ספקיות ה-IT הבינו את האתגר המונח לפתחם של ארגונים: בשנה החולפת הן השקיעו בתחום פיתוח מוצרים ומערכות לטובת ה-Big Data כ-15 מיליארד דולרים – נתון כפול מקצב הגידול השנתי של כלל תעשיית התוכנה".

זוברמן ציטט מחקר של מק'ינזי (McKinsey), לפיו בחודשים האחרונים שיעור הצעות העבודה שכללו את המילים "Big Data" עמד על 150 אלף בארה"ב, "משמע שיש דרישה ניכרת לעובדי ידע המתמחים בניתוח הנתונים לעומק", לצד דרישה לעוד 1.5 מיליון מנהלים המבינים בתחום. "ארגון שלא יידע לטפל באופן הנכון בנתונים שלו, שלא יגן ויאחסן וינתח אותם – לא ישרוד", קבע.

"היום", אמר זוברמן, "ארגונים חשופים לעבודת העובדים מהבית ולשימוש של העובדים בטלפונים חכמים. לכל עובד בארגון יש שניים-שלושה מכשירים המייצרים מידע, דבר המגדיל את כמות השרתים בארגון. יש עירוב של סוגי מידע שונים. נדרש טיפול במידע המגיע מהרשתות החברתיות, במידע החזותי, הקולי ועוד. חלק ניכר מהמידע הזה הוא בלתי מובנה, ויש לנתח, לארכב ולאחסן אותו, וכמובן גם להגן עליו. יש לנהל את כלל מחזור החיים שלו".

"ישנן טקטיקות שונות לתקוף את האתגר הזה", ציין זוברמן, "יש לרתום כמויות גדולות של מחשבים לצורכי עיבוד הנתונים, דבר הדורש ניהול של אותם מחשבים. בנוסף, יש להביא למצב בו תשתיות האחסון יגדלו הצידה ולא למעלה. ניתוח כמויות רבות של מידע, המגיע ממקורות שונים, עם צורת מבנה שונה, דורש התמודדות ייחודית ומקצועית, שאנו יודעים להעניק ללקוחות".

כך, אמר, הארגון יכול לקבל ערכים מוספים מהטיפול. לדוגמה, אמר, "לקוח מטייל במרכול ומקבל מסרון אישי המציע לו הנחה המותאמת במיוחד אליו ולצרכיו, על בסיס מידע קודם שנאגר ונותח אודותיו. ולחילופין, הלקוח מקבל מסרון בו נכתב 'אל תשכח לקנות מטרנה'. שתי הדוגמאות הקטנות הללו ממחישות את חשיבות הניתוח של הצונאמי של הנתונים ואת האופן בו הארגון יכול להגדיל את מכירותיו או לשפר את חוויית הלקוח".

הוא סיים בדימוי לפיו "הארגון והיישומים שלו הם הבית. מתחת לבית יש תשתיות. בלא טיפול מקיף, יסודי ומקצועי בתשתיות, הבית יהיה רעוע ולא יציב. אנו נערכנו לעידן ה-Big Data וגייסנו מומחים לתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים