הממשל האמריקני חושש: קבוצת אנונימוס תשבית תשתיות לאומיות קריטיות

קבוצת ההאקרים תגיע בתוך שנה-שנתיים ליכולת לגרום להפסקות חשמל אזוריות ברחבי ארצות הברית - כך הזהיר הגנרל קית אלכסנדר, מנהל הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי ● הקבוצה מעולם לא ציינה שהיא רוצה לבצע האפלה, אולם פקידי ממשל בכירים בוושינגטון מאמינים שזהו היעד שלה ושהיא מתקדמת לעברו בהתמדה

קבוצת ההאקרים אנונימוס (Anonymous) תגיע בתוך שנה-שנתיים ליכולת לגרום להפסקות חשמל אזוריות ברחבי ארצות הברית – כך הזהיר בשיחות סגורות הגנרל קית אלכסנדר, מנהל הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA).

על פי ידיעה שפורסמה בוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal), אלכסנדר סיפק את ההערכות הללו באזני בכירים בבית הלבן ובמפגשים סגורים או פרטיים אחרים. הידיעה הסתמכה על משתתפים במפגשים אלה. הפעם הוא אמנם לא הביע אזהרותיו בפומבי, אולם בעבר הוא הזהיר מפני יכולת של הקבוצה לפגוע ברשתות תקשורת ומחשבים.

מנגד, באחת הפגישות הסגורות, שנערכה בבית הלבן בראשות ג'ון ברנן, סגנו של אלכסנדר, אמר פקיד אחר ש-"ייקח עוד קצת זמן עד שאנונימוס תוכל להשיג יכולת שכזו. סביר להניח שמדובר בשלוש עד חמש שנים". כך או כך, כולם הסכימו שהקבוצה עלולה להוות איום בשנים הקרובות.

האזהרה של מנהל הסוכנות לביטחון לאומי מביעה חשש יתר של הממשל הפדרלי בדבר הגידול ביכולות של אנונימוס, שכבר הוכיחו את יכולותיהם במתקפות נגד אתרי ממשל וחברות מסחריות דוגמת ויזה (Visa), מאסטרקארד (MasterCard), אי-ביי (eBay) ו-PayPal. עד כה, המתקפות הללו נועדו בעיקר כדי להביך חברות וארגונים, ומומחי אבטחת מידע וטרור קיברנטי חלוקים בדעותיהם בדבר מידת האיום הנשקפת מאנונימוס, שחבריה מתפארים לעתים ביכולות שאין להם.

הקבוצה מעולם לא ציינה שהיא רוצה לבצע האפלה, אולם כמה פקידי ממשל בכירים בוושינגטון מאמינים שזהו היעד שלה ושהיא מתקדמת לעברו בהתמדה. מתקפה שכזו עולה בקנה אחד עם כמה מאיומיה האחרונים של אנונימוס. כך, בשבוע שעבר קראו אנשי הקבוצה לסגור את האינטרנט ב-31 במרץ, במסגרת מבצע אותו הם כינו "האפלה גלובלית". אלא שמומחים סבורים שהסיכויים להצלחת המבצע קלושים ושגם אם הוא יצלח, זה יהיה רק ברמה התדמיתית, עם נזק ממשי מוגבל. עם זאת, לדבריהם, האפלה שכזו תזרע בהלה רבה בציבור.

מנהלי אבטחת מידע של תחנות אנרגיה אמרו לוול-סטריט ג'ורנל, כי ביכולתם להתמודד עם מתקפות שכאלה. המנהלים ציינו שהם ממילא מתמודדים מול התקפות רגילות ושהם מקדישים משאבים אדירים כדי להדוף את ההאקרים, בין אם אלה חברי אנונימוס ובין אם אלה תוקפים אחרים.

גורם רשמי אמר לעיתון, כי יש לתחנות הכוח מערכות גיבוי נרחבות, המאפשרות שיבה מהירה לפעילות לאחר מתקפה שכזו. הוא ציין, כי למדינות היכולות לבצע מתקפה שכזו, דוגמת סין ורוסיה, אין עניין ומניע לפעול בכיוון זה, ומנגד – למדינות שיש להן מניע לתקוף כך, דוגמת איראן וצפון קוריאה, אין את היכולת לממש מתקפה שכזו.

קייטלין היידן, דוברת הבית הלבן, אמרה בהתייחס לדברים של אלכסנדר, כי אין ביכולתה לדבר על פרטי הדיונים הפנימיים, אולם היא הוסיפה ש-"הממשל עושה כל שביכולתו בעולם אבטחת המידע המקוונת והסייבר, והנושא עומד בראש סדר העדיפויות שלו. אנחנו פועלים ללא לאות כדי להגן על עצמנו מפני האיומים העומדים בפנינו, בין אם הם באים ממדינות אחרות, פושעים קיברנטיים או קבוצות האקרים אקטיביסטים – כאלה שאינם מופעלים על ידי מדינה, או שפועלים ביותר ממדינה אחת".

ב-NSA סירבו להגיב לכתבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים