ארצות הברית: מנהלי המיחשוב של הממשל הפדראלי פועלים לבטל כפילויות בתפקידים

במשרדי ההגנה והאנרגיה של הממשל האמריקני, וכן במשרד לביטחון פנים, עורכים בדיקות פנימיות ופועלים בדרכים נוספות כדי לאחד תשתיות מיחשוב, תוכנות ומערכות, ולבצע תהליכים נוספים של מודרניזציה ● כך, הם יכולים להביא לחיסכון של מיליוני דולרים

שלושה מנהלי מיחשוב ראשיים של סוכנויות ממשל דיווחו לקונגרס האמריקני שהם פועלים לצמצם כפילויות בכל הקשור להשקעות במיחשוב בסוכנויות שעליהן הם מופקדים. זאת, לאחר שבבדיקה שנערכה על ידי סוכנות GAO (ר"ת Government Accountability Office) נמצא, כי כפילויות אלה גורמות לבזבוז פוטנציאלי של יותר ממיליארד דולרים מכספי ציבור.

שלושת המנהלים הם טרי טקאי, מנהלת המיחשוב הראשית של משרד ההגנה האמריקני, ריצ'רד ספאיירס, מנהל המיחשוב הראשי של המשרד האמריקני לביטחון פנים ומייקל לוקטיס, מנהל המיחשוב הראשי של משרד האנרגיה האמריקני. הם דיווחו לחברים בוועדת המשנה לפיקוח ולרפורמות בממשל, במהלך דיון שנערך בשבוע שעבר, כי הקימו ועדות חדשות לממשל תאגידי בתחום המיחשוב ויישמו תהליכים נוספים כדי לסייע בצמצום התופעה של מערכות מיחשוב חופפות. כך עולה מתמליל הדיון בוועדה שפורסם ברשת.

המהלכים נעשו כחלק מרפורמה אסטרטגית כוללת בתחום המיחשוב, בכל הסוכנויות של הממשל. זאת, מתוך שאיפה לצמצם בזבוז והוצאות מיותרות, כמתחייב מהתוכנית של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לצמצום הבזבוז ומתוכנית הרפורמה בת 25 הסעיפים עליה הכריז ויווק קונדרה, מנהל המיחשוב הראשי של הממשל הפדראלי.

ספאיירס ציין בתגובה לדו"ח של GAO, שמצא שבמשרד שלו בלבד גורמות הכפילויות לבזבוז של יותר מ-1.2 מיליארד דולרים, כי במשרד פתחו במהלך של ממשל תאגידי. במסגרת המהלך חולקו ההשקעות למערכים נפרדים על מנת לגלות כפילויות – הן בכוח אדם והן במערכות מיחשוב. הוא הגדיר את המערכים כ-"מחיצות לוגיות" ולדבריו, הן מסייעות לאנשי המשרד לבצע את משימותיהם ולהשיג את התוצאות הרצויות.

טקאי דיווחה שמשרד ההגנה האמריקני כבר טיפל ב-27 מ-31 ההשקעות העסקיות שבביקורת של GAO על משרד ההגנה צוין, כי הן עלולות ליצור כפילויות. בכלל זה טופלו ניהול התקשרויות, ניהול כוח אדם ולוגיסטיקה. על פי טקאי, במשרד בדקו את ארבע ההשקעות הנוספות ומצאו, כי אין בהן כפילויות.

במשרד האנרגיה של ארצות הברית נעזרו בתהליך ה-TechStat של המשרד לניהול ותקציבים של הממשל האמריקני כדי לגלות השקעות כפולות ולטפל בהן. מנהלי המיחשוב של הממשל רואים בתהליך TechStat את אחד מסיפור ההצלחה הבולטים ביותר במסגרת הרפורמות הנערכות בממשל וציינו, כי הוא כבר סייע לחסוך מיליוני דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים