פרטנר מעריכה: הרווח הנקי צנח ברבעון האחרון של השנה ב-57%

החברה פרסמה הערכות לגבי התוצאות שתציג ברבעון האחרון של 2011 ובשנה כולה ● עולה מהן, כי הרווחיות הרבעונית של החברה הגיעה ל-132 מיליון שקלים, והרווחיות השנתית - ל-763 מיליון, לאחר שירדה ב-39% ● ההכנסות של החברה ירדו בכ-10% ברבעון האחרון של 2011 ועלו בכ-5% בשנה כולה ● מפרטנר נמסר שהחברה מעכבת את פרסום התוצאות מאחר שהיא "בוחנת את ההתפתחויות בשוק"

פרטנר פרסמה היום (ד') הערכות לגבי התוצאות שתשיג הן ברבעון האחרון של 2011 והן בשנה כולה. החברה מעריכה שהרווח הנקי שלה ירשום ירידות חדות בשתי התקופות הללו. פרטנר דוחה את פרסום התוצאות הסופיות והמלאות שלה לסוף מרץ בגלל "ההתפתחויות בשוק" ומאחר שהיא בוחנת פרמטרים שונים שמשפיעים על ערכה. במועד אישור הדו"חות המבוקרים לשנת 2011 ידון הדירקטוריון גם בחלוקת הדיווידנד לאותה השנה.

מהתוצאות החזויות עולה, כי הרווח הנקי השנתי של החברה צנח ב-2011 ב-39% והסתכם ב-763 מיליון שקלים 1.243 מיליארד ב-2010. ברבעון האחרון של השנה רשם הרווח הנקי של פרטנר ירידה חדה אף יותר – של 57%, והוא עמד על 132 מיליון שקלים בהשוואה ל-304 מיליון.

עוד עולה מההערכות, כי ההכנסות של החברה ברבעון האחרון של השנה, שכוללות בראשונה גם את הנתונים שהושגו מפעילות 012-סמייל, ירדו בכ-10% ל-1.589 מיליארד שקלים אל מול 1.761 מיליארד (בלי 012-סמייל) ברבעון האחרון של 2010. לעומת זאת, סך ההכנסות של החברה ב-2011 כולה (כולל 012-סמייל) עלה בכ-5% ל-6.998 מיליארד שקלים בהשוואה ל-6.674 מיליארד שקלים ב-2010 (בלי 012-סמייל).

ההכנסה הממוצעת החודשית (ARPU) של פרטנר ללקוח עמדה ברבעון המדווח על 106 שקלים, המהווים ירידה של 12% אל מול 120 שקלים ברבעון האחרון של 2010. לעומת זאת, הזמן הממוצע שמקדיש הלקוח בחודש לשיחות (MOU) עלה בתקופה זו ב-9% ועמד על 407 דקות.

פרטנר חזתה בנוסף, כי היא תציג ירידות גם בהכנסות משירותים במגזר הנייד –  של כ-24% ב-2011 כולה ושל 29% ברבעון האחרון שלה.

בשנה שעברה הוסיפה החברה, על פי ההערכות שלה, 16 אלף מנויים. בסך הכול, מספר המנויים המוערך עומד על 3.176 מיליון. לעומת זאת, חלה ברבעון האחרון של השנה עלייה בשיעור הנטישה של החברה – ל-8.2% לעומת 6% ברבעון האחרון של 2010.

"פרטנר מסיימת שנה סיוטית"
לפי הודעתה של פרטנר, החברה דוחה את פרסום הדו"חות מאחר שהיא "בוחנת בימים אלה את ההתפתחויות בשוק ספקי האינטרנט ואת השפעותיהן האפשריות, ככל שתהיינה, על החברה ועל תוצאותיה. כמו כן, פרטנר עדיין בוחנת את הצורך, ככל שיהיה, בירידת ערך הנכסים הלא מוחשיים של המגזר הקווי. על כן, מפרסמת החברה בשלב זה את עיקרי התוצאות החזויות והפרמטרים התפעוליים לרבעון הרביעי ולשנת 2011".

לדברי צחי אברהם, אנליסט תקשורת וטכנולוגיה בכלל פיננסים ברוקראז', "פרטנר סיפקה למשקיעים ריכוז נתונים מתוך הרבעון האחרון של השנה ולא את הדו"ח כולו בשל האפשרות שהיא תבצע הפחתה נוספת. הפחתה כזו עשויה למחוק את מרבית הרווח הקטן שעוד נותר ואולי לבטל את הדיווידנד לרבעון הרביעי". הוא אף ציין, כי "היקף ההשקעות יעלה בחדות ב-2012 על מנת לגשר על תת השקעות העבר".

בהתייחס לתחזיות שפרסמה החברה אמר אברהם, כי "פרטנר מסיימת את השנה הסיוטית של 2011 עם ירידה של 10% בהכנסות ו-57% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל. 2012 לא נראית מבטיחה הרבה יותר, עם השקעות הוניות בהיקף גבוה, כניסת מתחרים חדשים, שחיקת מחירים, שחיקת ARPU, אובדן נתח שוק ועוד". לדבריו, הרבעון האחרון של השנה לא נושא עמו בשורות. "לפני הרבעון דיברנו על כך שקשה להתלהב מהתוצאות הצפויות, עם ירידה של 10% בהכנסות, 29% ב-EBITDA ו- 56% ברווח הנקי. נדמה לנו שהתוצאה בפועל – ירידות של 10%, 27% ו-57%, בהתאמה – גם היא לא מרנינת לב".

אברהם ציין בנוסף את ההשפעה של חברות ה-MVNO על התוצאות וקרא לה "אפקט רמי לוי". לדבריו, "מספר המנויים של פרטנר מתחיל לרדת. 25 אלף מנויים ירדו לעומת הרבעון הקודם. בעיקר מנויי פרי-פייד, שהמעבר שלהם לרמי לוי אינו מפתיע. עם זאת, המגמה מורגשת גם בקרב מנויי הפוסט-פייד. קצב הנטישה עומד על שיא, עם 8.2% ברבעון הרביעי. המשמעות היא ש-'מלאי' הלקוחות של חברות הסלולר ממשיך לנוע בסיבובים על מנת להוזיל מחירים, ובזמן הזה הוא מקשה על החברות, משום שהן נדרשות לתת מחירים זולים יותר ולא יכולות לקצץ בכוח האדם של מערך השירות והמכירות, בגלל הפניות הרבות למוקד".

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, אמר לאחר פרסום ההערכות, כי הן "משקפות את תנאי השוק המאתגרים, השפעות השינויים הרגולטורים והתעצמות התחרות בשוק התקשורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים