אמיר שבט, גוגל: "השימוש בכלי ניתוח בתחום המובייל לוקה בחסר בארץ"

"מצב זה פוגע ביכולת שלנו לדעת כמה שיותר על המשתמשים ביישומים הניידים. בכל הקשור לרשת האינטרנט אנחנו עושים את זה בצורה נפלאה, אבל משום מה רבים מאיתנו לא עושים את זה במובייל, והתמונה הזו צריכה להשתנות", כך אמר שבט, מנהל קשרי מפתחים בגוגל, שדיבר בכנס DevCon הראשון ● דני פרידלנד, מפתח בכיר ב-PayPal ישראל: "בעולם בו אנחנו מדווחים כמעט מדי יום על פריצות, גניבות מידע ורתיעה של משתמשים מהעברות תשלומים באינטרנט, PayPal מספקת ביטחון"

"השימוש באנליטיקס (Analytics) בתחום המובייל חסר מאוד בארץ, וזה כמובן פוגע ביכולת שלנו לדעת כמה שיותר על המשתמשים ביישומים הניידים. בכל הקשור לרשת האינטרנט אנחנו עושים את זה בצורה נפלאה, אבל משום מה רבים מאיתנו לא עושים את זה במובייל, והתמונה הזו צריכה להשתנות. חייבים להשתמש בכלי ניתוח כלשהו", כך אמר אמיר שבט, מנהל קשרי מפתחים בגוגל (Google), שדיבר בכנס DevCon הראשון שנערך אתמול (ג') באוזן-בר בהפקת אנשים ומחשבים.

שבט הציג בפירוט את Google Analytics for Mobile, כלי הניתוח שמציעה גוגל לבחינת התעבורה והשימוש ביישומים ניידים, ואמר כי "גוגל אנליטיקס למובייל מספקת את היכולת לקבל את אותו מידע שאתם אוהבים ומכירים מתחום הווב עבור יישומי המובייל שלכם. זו היכולת ללמוד את המשתמשים שלכם ואז להשתמש במידע שאתם מקבלים".

לדבריו, "הכלי נותן לכם הרבה מאוד תובנות: היכן נמצא המשתמש, מה הוא עושה, על מה הוא מוכן ללחוץ ועל מה לא, וחלק גדול מהדברים מוצגים בזמן אמת, כך שניתן לבצע שינויים ולראות מיד כיצד הם משפיעים על השימוש ביישום".

דני פרידלנד, מפתח בכיר ב-PayPal ישראל. צילום: קובי קנטורדני פרידלנד, מפתח בכיר ב-PayPal ישראל, הציג את הדרכים להתחברות לשירותים שמציעה PayPal, כולל ממשקים והתראות שניתן לשלב באתרי אינטרנט כדי לאפשר ללקוחות לגשת מיידית למאפיינים שדורשים העברות כספיות.

"PayPal הוא גוף עצום שהולך וממשיך לצמוח מאז הרכישה בידי אי-ביי (e-Bay)", אמר פרידלנד. כשבוחרים להתממשק ל-PayPal מקבלים מיד בסיס נתונים של עשרות ומאות משתמשים שמבקרים באתר שלכם ויכולים להשתמש בהעברות כספים בלי כל חשש, ובעולם בו אנחנו מדווחים כמעט מדי יום על פריצות, גניבות מידע ורתיעה של משתמשים מהעברות תשלומים באינטרנט, PayPal מספקת ביטחון", הוא אמר.

רן נחמני, מייסד MobiliUp, התייחס לחיבור בין הענן למכשירים הניידים בכל הקשור להעברת מידע באופן כללי, והודעות בפרט. נחמני אמר, כי לדעתו צריך להשתמש בדחיפה כדי להעביר הודעות לטלפונים.

רן נחמני, מייסד MobiliUp. צילום: קובי קנטור"למה להשתמש בכלל בדחיפה? למה זה עוזר לנו? היום אי אפשר לחשוב על אף יישום שאינו מחובר במידה זו או אחרת לאינטרנט, או מקבל מידע מהאינטרנט. השאלה היא איך להביא את המידע להתקן, איך לדאוג לעדכן אותו", הוא אמר.

"אחד הדברים הכי חשובים הוא זמן הסוללה של מכשיר המשתמש", אמר נחמני. "אם לא נהיה ידידותיים לזמן הסוללה, אז המשתמשים יברחו מאיתנו", הסביר נחמני.

זוהר ארד, ארכיטקט ממשקי קצה עצמאי, התייחס לנושא של שימוש ב-HTML5, עדכון השפה שזוכה לתמיכה הולכת ומתרחבת בדפדפני האינטרנט חדשים, כדי לבצע פעולות אחסון לא מקוונות במחשב המשתמש.

זוהר ארד, ארכיטקט ממשקי קצה עצמאי. צילום: קובי קנטור"דפדפנים מדביקים כיום את הקצב שלנו כמשתמשים ומפתחי יישומים, ו-HTML5 באה לענות על צרכים שהיו לנו בשנים האחרונות, ואחד מהם הוא אחסון", אמר ארד. "בעבר לא יכולנו לבצע שמירות מידע בצורה אמינה בצד הלקוח, אבל המצב הזה הולך להשתנות בזכות התמיכה ההולכת ומתרחבת ב-HTML5".

לדבריו, "יש אפשרות להשתמש באחסון נתונים פנימי באינטרנט אקספלורר 7 ומעלה, והכלי החדש, IndexDB, מאפשר לאחסן אובייקטים שלמים של ג'אווה סקריפטים ולעשות להם מפתוח כדי לטפל מהר יותר בבסיס הנתונים שנשמר בדפדפן. אומנם אין תמיכה בספארי ואופרה, אבל יש בכל שאר הדפדפנים, כולל אינטרנט אקספלורר 10, שייצא לקראת סוף השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים