ויטאלי קושנר, אסטריילס: "אחד הדברים הכי בטוחים שאפשר לבנות עליהם כיום הוא שהכל ישתנה"

"אם אתם רוצים להישאר רלוונטיים בעוד חמש שנים מהיום, אתם לא יכולים לבחור את הטכנולוגיה בה תשתמשו כיום, אלא רק בעוד חמש שנים", כך אמר קושנר, ממייסדי אסטריילס ומפתח יישומי רשת, שדיבר בכנס DevCon הראשון שנערך אתמול (ג') באוזן-בר בתל אביב בהפקת אנשים ומחשבים ● עידו גרין, תומך פיתוח בגוגל: "בחודשים האחרונים יש נהירה מאוד חזקה למסגרות עבודה חדשה. חשוב מאוד לבחור בזמן הפיתוח את המסגרת הטובה ביותר. יש עודף של היצע של כלים, והאמת היא שבתור מפתח קשה מאוד לבחור"

"אחד הדברים הכי בטוחים שאפשר לבנות עליהם כיום הוא שהכל ישתנה. אם אתם רוצים להישאר רלוונטיים בעוד חמש שנים מהיום, אתם לא יכולים לבחור את הטכנולוגיה בה תשתמשו כיום, אלא רק בעוד חמש שנים", כך אמר ויטאלי קושנר, ממייסדי אסטריילס (Astrails) ומפתח יישומי רשת, שדיבר בכנס DevCon הראשון שנערך אתמול (ג') באוזן-בר בתל אביב בהפקת אנשים ומחשבים.

קושנר, שהציג את השינויים בערימת הכלים בה משתמשים בשנים האחרונות המפתחים ברשת האינטרנט, קבע שהשינויים בכלים, שמספקים למשל את היכולת ליצור ולהגיב לאירועים בזמן אמת, מאפשרים לבנות יישומים עשירים בתכונות.

"אבל מה שהכי חשוב הוא שהכלים האלה הביאו את הטכנולוגיות אל ההמונים", אמר קושנר. "אם אתם מפתחי ווב, אין לכם שום תירוץ שלא לבנות משהו נחמד, יש כלים לרוב, חלק גדול מהם בחינם, והכל למעשה תלוי רק בכם", הוא הוסיף.

עידו גרין, תומך פיתוח בגוגל. צילום: קובי קנטורעידו גרין, תומך פיתוח בגוגל (Google), התייחס גם הוא לשינויים שעוברים כעת הכלים המשמשים את המפתחים לפיתוח יישומים לאינטרנט ולמובייל. "בחודשים האחרונים יש נהירה מאוד חזקה למסגרות עבודה חדשה. חשוב מאוד לבחור בזמן הפיתוח את המסגרת הטובה ביותר. יש עודף של היצע של כלים, והאמת היא שבתור מפתח קשה מאוד לבחור", אמר גרין.

"עם זאת", אמר גרין, "יש כמה דברים שחשוב מאוד לקחת בחשבון לפני שמתחילים בפיתוח. קודם כל הכניסה ההולכת וגוברת של HTML5 לתמונה, ודבר שני, יש לקחת בחשבון שהתמונה אליה אנו מגיעים כיום היא כזו בה המובייל כבר הרבה יותר דומיננטי משולחן העבודה, ובכל מקרה, אם כבר מפתחים על בסיס דפדפן, יש דומיננטיות גדולה מאוד של דפדפנים המבוססים על WebKit".

גרין התייחס לעוד שתי תובנות בנוגע לפיתוח יישומים. ראשית הוא אמר, כי "לא צריך ללמוד כל דבר מחדש. לפני שעושים משהו חדש אפשר להעיף מבט ולראות מה יש בשוק. אין צורך להמציא את הגלגל. אפשר לקחת רעיונות טובים ממפתחי יישומים אחרים". בנוסף אמר גרין, כי "אסור לשכוח שמשתמשים אוהבים מהירות. אחרי שתי שניות לטעינת יישום 13% מהמשתמשים עוזבים, ואחרי 4 שניות הנטישה מגיעה כבר לרמה של 24%".

חיים מיכאל, בעל המשרד העצמאי LiveMichael. צילום: קובי קנטורחיים מיכאל מ-LiveMichael.com, טען שלדעתו זו רק שאלה של זמן עד שתהיה התחברות בין ChromeOS לאנדרואיד (Android), כי אין לגוגל סיבה לתפעל שתי מערכות הפעלה, ולטענתו יש כבר סימנים לכך בגרסאות החדשות של אנדרואיד.

כמו כן התייחס מיכאל בהרצאה שלו לעולם החדש יחסית של פיתוח יישומים ותוספות לסביבת כרום (Chrome), כדפדפן וכמערכת ההפעלה. "זהו ערוץ נוסף ליצירת מכירות", הוא אמר.

לדבריו, "יש שלושה סוגי תוספים לכרום: פשוט, יישום ויש ערכת עיצוב. בעזרת התוספים הללו ניתן לייצר התחברות למודל בו גולש המשתמש ואפשר לשנות את האתר בו הוא גולש כמעט לחלוטין, כולל הצגת כמות גדולה של אפשרויות שלא קיימות במקור. במקביל, אפשר לייצר אינטראקציות עם שולחן העבודה ובקוד טבעי אפילו עם מערכת ההפעלה עצמה, והכל מתוך מסגרת הדפדפן. והכי חשוב, בניית התוספים פשוטה למדי".

אמיתי ברשטיין מגיזרה. צילום: קובי קנטוראמיתי ברשטיין מגיזרה, הציג את הדרך שהובילה את החברה לכזאת שמעצבת אתרים ויישומי רשת מתקדמים על ידי שימוש בסביבת הפיתוח דרופל (DRUPAL), שהיא למעשה מערכת CMS. לאחר שהציג את הדרך התייחס ברשטיין לחלק מהכלים שמציעה סביבת העבודה, הראה כמה אפשרויות שונות והתייחס לחלק מהעדכונים שאמורים להיכלל בגרסה הבאה של סביבת העבודה, שאמורה להגיע לשוק בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים