שנת המובייל בשירות לאזרח

ממשל אובמה הכריז על השנה הנוכחית כשנת המובייל ומבקש לתרגם את חזון המובייל לתוכניות מעשיות, שייעשו על סמך רעיונות שיגיעו מהסקטור הפרטי ● ומה אצלנו? גם כאן קיימת הזדמנות בלתי חוזרת ליצור תשתית מצוינת לשיפור הקשר עם הציבור, ולדלג על דור שלם של תוכניות שכבר נהגו במסגרת ממשל זמין

מנמ"ר הבית הלבן, סטיבן ואן-רואקל, חשף לא מכבר בכנס שנערך בלאס וגאס את תוכניות הממשל לגיוס תחום המובייל לטובת המאמצים לשיפור השירות לאזרחי המדינה. לדבריו, הממשל מחפש הצעות לאפליקציות שיאפשרו לתקשר טוב יותר עם משרדי הממשלה.

ממשל אובמה הכריז על השנה הנוכחית כשנת המובייל ומבקש לתרגם את חזון המובייל לתוכניות מעשיות, שייעשו על סמך רעיונות שיגיעו מהסקטור הפרטי. המודל לשיתופי הפעולה דומה לשיתופי הפעולה שנעשו בנושא האינטרנט האלחוטי עם ספקים פרטיים. נראה שהממשל נחוש בדעתו לטפל בנושא המובייל באופן שלא ישחזר את תחושת ההחמצה שנבעה מטיפול בפרויקטי ה-IT של הממשל, שהתעכבו במשך שנים.

ומה אצלנו? ישראל נמצאת לכאורה במצב די דומה לארצות הברית. גם כאן קיימת הזדמנות בלתי חוזרת ליצור תשתית מצוינת לשיפור הקשר עם הציבור, ולדלג על דור שלם של תוכניות שכבר נהגו במסגרת ממשל זמין. הן היו טובות לפני שלוש-ארבע שנים, אבל הטכנולוגיה שהתקדמה במהירות שיא, מייתרת אותן. במקום להשקיע באפליקציות למחשבים אישיים שיוטמעו בבתי האזרחים, יש מקום לחשוב על פיתוח אפליקציות לכל סוגי הטלפונים הקיימים כיום בישראל.

סקר יזום שערכה מאסטרקארד העולמית על שוק הטלפונים הניידים בישראל, העלה, לטענת החברה, כי שיעור החדירה של טלפונים ניידים בישראל מגיע ל-99.8%, כאשר למחצית המשתמשים יש טלפונים חכמים. 10% מקרב בעלי הטלפונים הניידים מחזיקים ביותר משלושה מכשירים, על פי מאסטרקארד, וקרוב ל-43% מבעלי הטלפונים החכמים ביצעו פעולות בנקאיות דרכם.

אילו ממשלת ישראל היתה יוזמת קבלת הצעות לשילוב טלפונים ניידים בשירות הממשלה לטובת האזרח, כמו לדוגמה אפליקציה להנפקת רישיון נהיגה או אפליקציית לתשלום בשירות התשלומים, סביר להניח שהרייטינג היה גבוה. ישראל היא בין המדינות המובילות בפיתוח אפליקציות למובייל, וחברות ה-IT העובדות עם הסקטור הציבורי-ממשלתי ירימו את הכפפה הזו במהירות.

עידן המובייל הלאומי גם יקפיץ את ממשל זמין בכמה דרגות בהיבט הפופולאריות של שירותי הממשלה ושיעור השימוש בהם על ידי האזרחים. פיתוח אפליקציות שמותאמות למכשירים שהאזרחים נושאים עימם, תתקבל בהבנה ובאהדה, ותהפוך חלק גדול מהאזרחים לשותפים פעילים בפרויקט זה, דבר שיש לו חשיבות עצומה בפני עצמו.

העיתוי הנוכחי הוא טוב מסיבה נוספת: בקרוב תכנס כרמלה אבנר לתפקידה כמנמ"רית הממשלה. זוהי דוגמה מצוינת לסוג הנושאים שהיא תצטרך לטפל בהם: חשיבה אסטרטגית על פרויקטים שתפקידם לשפר את השירות לאזרח בצורה המהירה והיעילה ביותר. פרויקטים שהם חוצי-משרדים וחוצי-תקציבים שידברו אל לב כולם. אבנר תקבל בוודאי גיבוי חם מהשר מיכאל (מיקי) איתן, המופקד על שיפור השירות לאזרח, שרואה במובייל פלטפורמה מעולה להעצמת השירות לכל אחד ואחד מאיתנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים