מחקר: מרבים בהקלדת הודעות טקסט? אתם שמרנים!

חוקרת באוניברסיטת קלגרי מצאה ששולחים "כבדים" של מסרונים לא כל כך נוטים להשתמש במילים חדשות, ובכך מוטטה את התיאוריה שגורסת שהקלדה מרובה מעשירה את אוצר המילים ● לעומת זאת, ניתן לרכוש אוצר מילים רחב יותר באמצעות קריאה בספרים או עיתונים - תחום שנמצא בירידה ועובר אט אט מהדפוס לפורמט דיגיטלי

מחקר חדש קובע, כי אנשים שמרבים בהודעות טקסט לא כל כך נוטים להשתמש במילים חדשות ו-"קשוחים" יותר לגבי המילים הקיימות בשפה.

יכולנו לחשוב שדווקא אלה שמרבים לשלוח ולקבל מסרונים, המשתמשים בקיצורים "חדשניים" – לל"ט (לילה טוב), מזל"ט (מזל טוב), לול (כמו LOL – צחוק) ועוד – יהיו הליברלים של העתיד. אולם, ג'ואן לי, סטודנטית לבלשנות באוניברסיטת קלגרי, מוטטה את התיאוריה הזאת ומצאה במחקר שערכה, כי הקלדה מרובה של הודעות כלל לא מעשירה את אוצר המילים.

המחקר, שבחן 33 סטודנטים באוניברסיטה במשך שנה, ביקש לבדוק האם לחשיפה להקלדה מרובה של הודעות יש השפעה על השימוש בשפה. התוצאות היו מפתיעות למדי: המרבים בהקלדת הודעות התגלו כקפדנים ודקדקנים הרבה יותר מן הצפוי. "המחקר מראה ששפת ההודעות היא לא רק ראשי התיבות והקיצורים הלכאורה חדשניים. היא גם מאולצת וקשורה לשפה המדוברת של צעירים", ציינה החוקרת.

לדבריה, "צריכה של מדיה מודפסת מסורתית מעניקה לאנשים חשיפה למגוון עשיר של מילים, גם מסובכות או נדירות יותר, שיכולה לעזור לאלה שמרבים יותר בקריאה לפענח ולהכיר מילים שמעולם לא הכירו קודם. אנשים שמרבים בהקלדת הודעות אינם זוכים לחשיפה הזאת למגוון העשיר יותר, ולכן הם שמרנים יותר".

לאור המצב העגום של הפרינט (ספרים, עיתונים וכו'…), שעובר לערוצים דיגיטליים, המסקנה יכולה להיות עגומה אף יותר: מה חשוב המחקר הזה אם בקרוב, כל הספרים יהיו מעוצבים כתמונות תלת-ממדיות נעות והתקשורת האישית תהיה בצורה של ראשי תיבות שיישאבו למוח כמו עובש לארונות…?

ואם כבר מדברים על "אלופים" בהקלדת הודעות טקסט, אתם מוזמנים להציץ בסרטון שמציג את שיא גינס בהקלדה – 26 מילים בקצת יותר מ-43 שניות.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

SMS

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים