אירופה: מיקרוסופט הגישה תלונה לרשות להגבלים עסקיים נגד אפל ומוטורולה

הענקית מרדמונד מבקשת שמוטורולה תידרש להציע בתנאים סבירים רישיונות לשימוש בפטנטים חשובים שקשורים לתצורת הווידיאו H.264 ● זאת, בעקבות השלמת הרכישה של מוטורולה על ידי גוגל תמורת 12.5 מיליארד דולרים

מיקרוסופט (Microsoft) הגישה אתמול (ד') תלונה רשמית לרשות האירופית להגבלים עסקיים, בטענה שמוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) עושה שימוש לא הוגן בפטנטים, על מנת לחסום מתחרות בשווקים של המחשבים האישיים והמכשירים הניידים. בתלונה מוזכרת גם גוגל (Google), שמצויה בעיצומו של תהליך להשלמת הרכישה של מוטורולה מוביליטי תמורת 12.5 מיליארד דולרים.

במיקרוסופט טוענים, כי מוטורולה מסרבת למכור רישיונות לשימוש בפטנטים חשובים, בתחומים של וידיאו באינטרנט ותקשורת Wi-Fi, לחברות אחרות, ובהן מיקרוסופט, בתנאים הנחשבים בענף להוגנים וסבירים. אולם, מוטורולה הגישה תביעות נגד הענקית מרדמונד על הפרת זכויות בפטנטים, לבתי משפט במדינות שונות.

"במוטורולה ובשאר החברות הפועלות בענף התחייבו להציע רישיונות לשימוש בפטנטים חשובים שקשורים לתקנים המקובלים בתנאים סבירים והוגנים", כתב דייב היינר, סגן ליועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט, בהודעה שפרסם בבלוג. "במוטורולה הפרו את ההבטחה. במסגרת ההליכים המשפטיים שנפתחו נגדנו משני צידי האוקיינוס, דורשת מוטורולה ממיקרוסופט להפסיק את שיווק המוצרים שבהם שולבו הפטנטים או להסיר את המאפיינים שקשורים לפטנטים אלה, ובהם הצגה של סרטוני וידיאו או תקשורת אלחוטית".

מקור שנחשף למסמכים שהגישה מיקרוסופט מסר שהחברה מבקשת מהממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי להורות ליצרנית של מכשירי הטלפון עם מערכות אנדרואיד (Android) להציע רישיונות לשימוש בפטנטים בתנאים הוגנים וסבירים. יצוין שהמסמכים שהגישה מיקרוסופט לממונה לא פורסמו. גם אפל (Apple), שמיקרוסופט תבעה אותה תביעות דומות על הפרת זכויות בפטנטים, הגישה לא מכבר בקשה דומה לרשויות של האיחוד האירופי.

לטענת מיקרוסופט, הסכומים שדורשת מוטורולה תמורת רישיונות לשימוש בפטנטים שקשורים לתצורת הווידיאו H.264 עלולים לגרום לכך שהמחשבים והמכשירים הניידים שיכללו טכנולוגיה זו יהיו מעבר להישג ידו של הצרכן הממוצע. "עבור מחשב נייד שעולה כאלף דולרים דורשת מוטורולה ממיקרוסופט תמלוגים בסכום של 22.5 דולרים תמורת שימוש ב-50 פטנטים שקשורים לתקן הווידיאו". עבור מחשב נייד שעולה כ-2,000 דולרים דורשת מוטורולה סכום כפול, על פי היינר.

לשם השוואה, ציין היינר, מיקרוסופט משלמת תמלוגים בסכום של שני סנטים בלבד עבור כל מחשב נייד ל-29 חברות אחרות, שגם הן מחזיקות בזכויות על פטנטים שקשורים לתצורת הווידיאו H.264.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים