תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | שיח אודות BIG DATA – סימנטק

23/02/2012 13:26

נפגשנו עם נציגי טכנולוגיות מובילות, אשר מיושמות על ידי מומחי א.מ.ת מיחשוב וקבלנו עדכונים ותובנות לגבי ההתמודדות עם אתגרי ה-BIG DATA.

באילו היבטים של ה-BIG DATA אתם תומכים?
סימנטק: סימנטק שמה לעצמה למטרה לספק כלים לניהול ואבטחת האינפורמציה בעולמנו הדיגיטלי. מטרה זו הופכת קשה להשגה יותר ויותר אך גם חשובה ומשמעותית יותר ויותר עקב ההתפתחות הדיגיטלית האדירה אותו חווה עולמנו. סימנטק מתמקדת במתן כלים לזיהוי ופילוח המידע לפי חשיבותו, אחסונו באופן יעיל, גיבויו, אבטחת המידע ומניעת זליגתו לידיים לא מורשות.

מהן הטכנולוגיות החדישות שפותחו לצורך הביג דאטה?
סימנטק: סימנטק פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לזהות ולאפיין מידע עפ"י רמת חשיבותו. הטכנולוגיה מסוגלת ללמוד בעצמה את צרכי הארגון ולנתח את תוכן הקבצים ובכך לקבוע מאפיינים נוספים כגון רמת הסודיות של הקובץ וכו'. סט טכנולוגיות נוספות אשר סימנטק פיתחה מאפשר כיווץ ומניעת כפילויות נתונים. טכנולוגיות אלו מוטמעות במוצרי האחסון, הארכוב והגיבוי של החברה מזה זמן רב ומאפשרים ייעול וחסכון באחסון המידע הארגוני ע"י ביטול כפילויות מידע בתחילת תהליך הגיבוי והעברת מידע ייחודי בלבד לאמצעי הגיבוי.

שילוב הטכנולוגיות והכלים האוטומטיים לעיל מאפשרים לארגון לשלוט ב"מפלצת" המידע: לדעת היכן מאוחסן המידע הרגיש ולספק לו רמת אבטחה ואחסון מתאימים, להבין כמה משאבי אחסון צורך כל עובד או מחלקה בחברה, לגלות האם יש ניסיונות "לגנוב" או להשבית את המידע בארגון ולהגיב באופן מידי כנגד פעולות עוינות אלו.

מהו קצב האימוץ של אותן טכנולוגיות בארץ ובעולם ורמת האפקטיביות?
סימנטק: רוב הטכנולוגיות מבית סימנטק, בתחומים כגון גיבוי וארכוב,  הינן בעלי שיעור אימוץ רחב. רמת החיסכון המופקת מטכנולוגיות אלו מגיע ל-90% ויותר. בנוסף, אנו רואים קצב יישום גובר והולך של טכנולוגיות אוטומטיות לאפיון מידע, ושל הפתרונות המשלימים המתאימים את משאבי האחסון והאבטחה לחשיבות המידע. כרגע כלים אלו מיושמים אצל חברות גדולות בעלות מידע רב, אך בשל הגידול התמידי בנפחי המידע, אנו רואים התעניינות גוברת גם בקרב חברות קטנות יותר.

מהן המגמות העתידיות בתחום ה-BIG DATA לדעתכם וכיצד יש להיערך לכך?
סימנטק: בשנים האחרונות הולכת ומתעצמת תובנת הארגונים כי "ידע הוא כוח", ולכן, הצורך העסקי, הוא לאסוף מידע רב, אשר, בשילוב עם כלי ניתוח טובים, יאפשרו לארגונים לקבל החלטות מהירות וטובות, ובכך ליצור יתרונות תחרותיים והגדלת שורת הרווח. למעשה, כמויות המידע הנוצרות הינן כה גדולות עד שהן עולות על קצב ייצור אמצעי האחסון. ומחקרים מראים כי המגמה של גידול בהיקפיי המידע רק תלך ותחריף. ארגונים יהיו חייבים להבנות ולתכנן את אסטרטגיית ניהול מחזור חיי המידע וליישם זאת ע"י כלים אוטומטיים. על כן, בהסתכלות קדימה על תשתיות המחשוב, נראית מגמת שימוש גובר בכלים חכמים, אשר לומדים את הארגון ומאפשרים לאפיין את המידעים השונים לפי חשיבותם העסקית, ולספק לכל מידע את משאבים המתאימים לו מבחינת אחסון, האבטחה, גיבוי וכו'.

כיצד אתם מתארים את היתרונות היחסיים בשיתוף הפעולה עם א.מ.ת מחשוב?
סימנטק: סימנטק ואמת מחשוב משתפות בניהן פעולה בהצלחה זה שנים רבות. סימנטק מספקת מוצרי תוכנה מובילים,  אנשי אמת מיחשוב הם שהופכים את המוצרים לפתרונות המספקים ערך ללקוח.  אנשי א.מ.ת מחשוב הינם מקצועיים, מנוסים ובעלי הסמכות ברמה הגבוהה ביותר ומשמשים למעשה כזרועה ביצועית של סימנטק.  השילוב של מוצרים טובים והטמעה נכונה הינם מפתח להצלחה בפרויקט ובמתן ערך לארגון.

ליצירת קשר

אירועים קרובים