יו"ר ה-FCC: על ספקיות האינטרנט לשפר את האבטחה כדי למנוע פגיעה באמון הצרכנים

בין השאר, על ספקיות האינטרנט לפנות ללקוחות שארגונים של פשע מאורגן השתלטו מרחוק על המחשבים שלהם ולסייע ללקוחות בהסרת המזיקים, אמר ג'וליוס גנשובסקי, יו"ר רשות התקשורת הפדראלית ● גנשובסקי קרא לספקיות האינטרנט ליישם אמצעים "חכמים ומעשיים, בצורה וולונטרית", על מנת לסייע בהתמודדות עם הבעיה רחבת ההיקף של הונאות באינטרנט וגניבת נתונים

על ספקיות האינטרנט להשקיע מאמצים רבים יותר כדי למנוע פריצות, גניבת נתונים והונאות – כך אמר אתמול (ד') ג'וליוס גנשובסקי, יו"ר רשות התקשורת הפדראלית (FCC). בין השאר, על ספקיות האינטרנט לפנות ללקוחות שארגונים של פשע מאורגן השתלטו מרחוק על המחשבים שלהם ולסייע ללקוחות בהסרת המזיקים, על פי גנשובסקי.

גנשובסקי קרא לספקיות האינטרנט ליישם אמצעים "חכמים ומעשיים, בצורה וולונטרית", על מנת לסייע בהתמודדות עם הבעיה רחבת ההיקף של הונאות באינטרנט וגניבת נתונים. להערכת גנשובסקי, 8.4 מיליון מספרים של כרטיסי אשראי נגנבים באינטרנט מדי שנה, וברשויות חוששים שממדי הבעיה יגרמו להאטת הצמיחה בשוק האינטרנט, שהיקף הפעילות בו מוערך בשמונה טריליון דולרים לשנה.

"אם הצרכנים יאבדו את האמון ברשת האינטרנט, יתמתנו קצב האימוץ של הפס הרחב, הסחר האלקטרוני והתקשורת, וייפגעו כל היתרונות הנובעים מטכנולוגיות אלה", הזהיר גנשובסקי.

מלבד סיוע לצרכנים שהמחשבים שלהם שולבו ברשתות של תוכנות רובוטיות, קרא גנשובסקי לספקיות האינטרנט לאמץ תקנים שיבטיחו כי תעבורת האינטרנט לא תנותב לשרתים עוינים, על מנת למנוע השתלטות מרחוק על מחשבים. זאת כלקח מהאירוע בשנת 2010, שבמהלכו נותבה כ-15% מהתעבורה באינטרנט, במשך 18 דקות, לשרתים בסין – ועד היום לא ברור אם הייתה זו טעות אנוש או שהיה זה מבצע ריגול מתוחכם.

לבסוף, קרא גנשובסקי לספקיות האינטרנט ליישם את טכנולוגיית DNSSEC שמסייעת למנוע הונאות פישינג ומבטיחה, כי המשתמשים אכן יגיעו לאתרים שאליהם התכוונו, דוגמת אתרי בנקים.

בחברת Comcast בירכו על הקריאה של גנשובסקי וציינו, כי בחברה כבר מיישמים את טכנולוגיית DNSSEC, ופונים באופן יזום ללקוחות שהמחשבים שלהם שולבו ברשתות של תוכנות רובוטיות. "כל מי שפועל במערכת האקולוגית של האינטרנט חייב לקחת חלק משמעותי באבטחה של הרשתות הפרטיות והממשלתיות, המחשבים האישיים ושאר ההתקנים", אמר נשיא Comcast/NBCUniversal, קייל מק'סלרואו.

לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת AT&T.

גם מומחים לאבטחה מקוונת בירכו על הקריאה של גנשובסקי לפנייה יזומה של ספקיות האינטרנט ללקוחות שהמחשבים שלהם שולבו ברשתות של תוכנות רובוטיות, ומתן סיוע בהסרת המזיקים מהמחשב האישי. "זה חייב היה לקרות, ואני מתפלא שזה לא קרה עוד קודם", אמר ג'והנס אולריך, מומחה אבטחה ממרכז SANS Institute Internet Storm Center.

דמטרי אלפרוביץ', נשיא Asymmetric Cyber Operations, ציין כי הוא תומך בכל מהלך שעשוי להביא לצמצום ההיקף של הרשתות הרובוטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים