תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "סיפור הצלחה" מסיימי קורס ה-BI של אופיסופט: אלכס מירקין

23/02/2012 14:10

אלכס מירקין, 29, רווק (מחפש כלה), עלה בגיל 8 לארץ עם המשפחה מאוקראינה (ברית המועצות לשעבר) וגדל בפתח תקווה. בתיכון היה במגמת טכ"מ ועשה 12 יחידות במחשבים, אך כמו שהוא מגדיר את זה: "הייתי ילד מופרע ולא כל כך הצטיינתי בלימודים בבית ספר". את השירות הצבאי עשה בפיקוד העורף, במנהלת רענון ערכות מגן, שם ריכז וניתח נתונים אודות ערכות המגן. לאחר הצבא החל בלימודי תואר ראשון במחשבים ובמקביל עבד כנציג שירות לקוחות בחברת HOT.

"לאחר שנה וחצי של עבודה כנציג שירות קודמתי למחלקת מידה ובקרה, בא שימשתי כרכז נתונים ודוחות. לאחר שנה נוספת קודמתי לאנליסט במחלקה. במסגרת תפקידי בין היתר עבדתי הרבה עם מחלקת ה-BI של הארגון", מספר אלכס, "בשיתוף פעולה איתם בנינו מודלים ודוחות על פי צורכי הארגון, וביצעתי הרבה דוחות גם ללא כלי BI (עם אקסל ו Access)".

איך הגעת לעולם ה-BI?
תחום ה-BI עניין אותי מאוד והתחלתי לברר איך ניתן להיכנס לעולם הזה. אחת העובדות בחברה אשר עסקה גם בריכוז וניתוח נתונים המליצה לי על קורס BI של אופיסופט, לאחר שהייתה בכנס לקראת הקורס, אז החלטתי לבדוק את הנושא בעצמי. אחרי תפקיד של ארבע שנים כאנליסט החלטתי לעבור ממשתמש – למפתח BI. עם המון ידע וניסיון כמשתמש הרגשתי שיש לי הרבה מה לתרום כמפתח שרואה את הדברים מזווית אחרת ושיודע מה חשוב ללקוח. אחרי שבחנתי מספר אפשרויות היכן לעשות את הקורס, לבסוף בחרתי בקורס זה בשל כך שהוא בשיתוף פעולה עם חברת BI מובילה, כולל מרצים עם ניסיון מעשי בשוק.

מה למדת בקורס?
בקורס למדתי מכינה של שפת SQL, והקונספטים במתודולוגיית ה-BI: גזירת נתונים (ETL), מחסני נתונים, קוביות Olap, דוחות ו-Dashboards. החומר הנלמד סייע לי רבות בהבנת מתודולוגיית ה BI וכיום זה לא משנה באיזה כלי אני בא לפתח, עקומת הלמידה מאוד קצרה אחרי שיודעים את הקונספט.

איך התרשמת מהקורס?
הקורס היה חוויה נהדרת, במהלכו הכרתי אנשים חדשים, ועם חלקם אני בקשר עד היום (סטודנטים וגם מרצים). אחד היתרונות הגדול בקורס היו הרצאות אורח של אנשי BI מובילים בתעשייה, אשר הדגימו פתרונות ודוגמאות חיות, ושפכו אור על עולם BI האמיתי.

היכן השתלבת אחרי הקורס?
כיום אני מפתח BI במכבי שירותי בריאות, במסגרת תפקידי אני גוזר נתונים עם כלי ETL, בונה מודלים במחסן נתונים, מפתח עולמות תחקור נתונים, דוחות ו-Dashboards.

מה התוכניות לעתיד?
להמשיך להתפתח בתחום. ללמוד ולהוביל טכנולוגיות ומתודולוגיות חדשות, לאתר עובדים ולקוחות פוטנציאליים חדשים לאופיסופט.

לפרטים נוספים והרשמה

אירועים קרובים