אורקל: "יש נגדנו קנוניה של שוק אפור"

החברה טוענת במסגרת תביעה שהגישה נגד שתי חברות שמספקות שירותי IT מנוהלים, כי הן הפירו את זכויות היוצרים שלה כחלק מקונספירציה שנסבה סביב אספקת תמיכה לחומרה ולמערכת ההפעלה של סאן-סולאריס ● בכתב התביעה נטען, כי החברות הללו "קשרו קשר לגנוב ולהפיץ תוכנה קניינית של אורקל, שמוגנת בזכויות יוצרים, באמצעות כניסה לאתר אורקל והורדת התוכנה משם עם אישורי גישה"

נראה שעורכי הדין של אורקל (Oracle) עובדים קשה בחודשים האחרונים. לאחר שזכתה לפני חודשים אחדים בתביעה נגד סאפ (SAP), הגישה ענקית ה-IT בשבוע שעבר תביעה בה היא טוענת ששתי חברות הפירו את זכויות היוצרים שלה כחלק מ-"קונספירציית שוק אפור". על פי אורקל, אותה קונספירציה נסבה סביב אספקת תמיכה לחומרה ולמערכת ההפעלה של סאן-סולאריס (Sun Solaris OS).

בכתב התביעה נטען, כי ServiceKey ו-DLT-FBSC, שתי חברות שמספקות שירותי IT מנוהלים, "קשרו קשר לגנוב ולהפיץ תוכנה קניינית של אורקל, שמוגנת בזכויות יוצרים, באמצעות כניסה לאתר אורקל והורדת התוכנה משם עם אישורי גישה". המטרה של החברות הללו הייתה "למכור תמיכה למוצרי אורקל ללקוחות החברה, בלא שהן חתמו על הסכם תמיכה שכזה מול אורקל", טענה החברה.

על פי התביעה, החברות הציגו מצג שווא לפיו הן לכאורה לקוחות או שותפים של אורקל. הן לקחו כמויות עצומות של הטלאות ועדכונים לטובת מערכת ההפעלה סולאריס, כמו גם רכיבי תמיכה נוספים.

בנוסף, אורקל טוענת שהחברות הנתבעות "שיקרו לצדדים שלישיים, כגון הצי האמריקני וה-FDA (מנהלת התרופות והאוכל בארצות הברית) וסיפרו להם, כי הן מורשות לספק ברמה הגבוהה ביותר את התוכנה של אורקל והתמיכה במערכות שלה".

"ServiceKey היא הבעלים של מספר קטן של מחשבי אורקל", נכתב בכתב התביעה. "כאשר היא שילמה עבור תמיכה טכנית מאורקל על חלק מהם, היא התחייבה שזו תהיה לטובת שימוש פנימי בלבד". אולם, על פי הנטען, החברה הנפיקה לפחות בשלושה מקרים אישורי תמיכה במוצרי אורקל, תוך הנפקת מספרים סידוריים מהאתר שלה, על מנת להציג שמדובר בתמיכה אמיתית ורשמית. על פי אורקל, "גורמים בלתי מורשים רבים, כולל DLT-FBSC, השתמשו ביכולת של ServiceKey כדי להנפיק אישורי תמיכה של אורקל על דעת עצמם. החברות הללו הורידו רכיבי תמיכה בכמויות שאינן אופייניות ללקוחות אורקל. כך, למשל, באחד המקרים הן הורידו 800 רכיבי תמיכה בתוכנה ביום אחד. אורקל אינה יודעת עדיין את זהותם של אותם גורמים, אולם מקווה להשיג זאת באמצעות תהליך הגילוי".

בתביעה מבקשת אורקל מבית המשפט להורות על תשלום פיצויים והוצאת צו מניעה נגד החברות בגין שורה של עבירות, לרבות הפרת זכויות יוצרים, הפרת חוזה, עשיית עושר שלא במשפט, תחרות בלתי הוגנת והונאה.

ServiceKey ו-DLT-FBSC טרם השיבו לתביעה.

הד לתביעה של אורקל נגד סאפ
במידה מסוימת, התביעה הנוכחית של אורקל מהווה הד למשפט אחר בו זכתה החברה – נגד סאפ. היא תבעה את סאפ לאחר שחברה בת שלה, TomorrowNow, סיפקה תמיכה עבור יישומי אורקל בעלות נמוכה יותר מזו של אורקל עצמה. בספטמבר האחרון קיבל בית המשפט את ערעורה של סאפ על גובה הפיצויים שעליה לשלם לאורקל בגין הפרת זכויות יוצרים, והפחית אותו מ-1.3 מיליארד דולרים (הסכום הגבוה ביותר שנפסק עד כה בגין הפרה של זכויות יוצרים) ל-272 מיליון "בלבד".

הסכום המקורי נפסק בנובמבר 2010, לאחר שבית המשפט קבע שסאפ הפירה זכויות יוצרים וגנבה את הקניין הרוחני של אורקל. הפסיקה ניתנה לאחר שהחברה הודתה באחריותה למעשיה של TomorrowNow, שעובדיה גנבו פרטי לקוחות ותוכנות משרתי אורקל ומכרו אותם. בימים אלה אורקל מגבשת תביעה מחודשת נגד סאפ בפרשה.

כמו כן, במקביל לתביעה האזרחית, לפני חודשים אחדים הגיעה סאפ להסכם שעל פיו תשלם 20 מיליון דולרים כדי ליישב את התיק הפלילי בפרשת TomorrowNow.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים