סיסקו רכשה את Lightwire תמורת 271 מיליון דולרים במזומן

החברה הנרכשת היא יצרנית חומרה לרשתות מהירות תקשורת והיא הייתה הראשונה לפתח זן חדש של משדר אופטי במהירות גבוהה ● אנליסטים ציינו שהעסקה היא סממן ברור לכך שסיסקו מתכוונת להמשיך להשקיע במוצרי הרשתות האופטיות שלה, כדי לשפר את מתגי הרשת שלה

סיסקו (Cisco) הודיעה בסוף השבוע, כי רכשה את חברת לייטווייר (Lightwire) תמורת 271 מיליון דולרים במזומן. החברה הנרכשת היא יצרנית חומרה לרשתות מהירות תקשורת והיא הייתה הראשונה לפתח זן חדש של משדר אופטי במהירות גבוהה.

מטה לייטווייר נמצא בסנטה קלרה, קליפורניה. הפיתוח שלה כולל שבב שמשמש להעברת נתונים לאורך קרן מדויקת של אור. מעבדים אלה הם קטנים יותר וצורכים פחות חשמל מאשר שבבים רגילים. סיסקו תשתמש ביעילות הנובעת מהשבבים הנרכשים לטובת יצירת מתגים שיוכלו להעביר נפחים גדולים יותר של תעבורת נתונים, במחיר נמוך יותר. הרכיב הייחודי של לייטווייר מכונה CMOS (ר"ת Complementary metal-oxide-semiconductor).

אנליסטים ציינו, כי העסקה, שצפויה להיסגר באפריל, היא סממן ברור לכך שסיסקו מתכוונת להמשיך להשקיע במוצרי הרשתות האופטיות שלה, כדי לשפר את מתגי הרשת שלה. לדברי ג'ורג' נוטר, אנליסט ב-Jefferies & Company, "אנחנו מאמינים שהפעילות המוגברת של סיסקו ברכישת רכיבים אופטיים מהווה הכרה בכך שטכנולוגיה אופטית תמשיך לצבור תאוצה בקרב ספקיות רשתות ושסביר להניח שהדבר יבוא במעט על חשבון השוק הנתבים". הוא הוסיף, כי "לטווח הארוך, מדובר בחדשות רעות עבור פיניזר (Finisar)", שמספקת לסיסקו מזה זמן רב משדרים לא אופטיים.

זוהי הרכישה המשמעותית השנייה של ענקית התקשורת בשנה וחצי האחרונה. ביולי 2010 היא השלימה את רכישת CoreOptics, שעוסקת בעיבוד אותות, תמורת 99 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים