כבר לא רק בסין: הקרב המשפטי על הזכויות לשם iPad מגיע לארצות הברית

לאחר שהגישה נגדה תביעות רבות בסין, תובעת Proview את אפל במגרש הביתי שלה ● לטענת Proview, אפל נקטה בשיטות שיש בהן משום הונאה כאשר רכשה ממנה את הזכויות על הסימן המסחרי iPad

חברת Proview מסין מעבירה את הקרב על הזכויות על הסימן המסחרי iPad למגרש הביתי של אפל (Apple) – ארצות הברית. בכתב תביעה שהגישו בשבוע שעבר פרקליטי החברה לבית המשפט במחוז סנטה קלרה שבקליפורניה נטען, כי אפל נקטה בשיטות שיש בהן משום הונאה כאשר רכשה ממנה את הזכויות על הסימן המסחרי iPad.

חטיבה של חברת Proview International Holdings, יצרנית צגים גדולה מסין שנקלעה לקשיים בתקופה של המיתון הכלכלי העולמי, כבר הגישה תביעות נגד אפל באזורי שיפוט רבים ברחבי סין. בשבוע שעבר הורה בית המשפט בעיר הויזו שבסין לקמעונאים לחדול ממכירה של מחשבי iPad מתוצרת אפל. עם זאת, ההערכה הייתה, כי להחלטה לא יהיו השלכות מעשיות משמעותיות, שכן ממילא דרשה כבר Proview מרשויות הסחר במדינה לאסור על המכירה של מחשבי iPad ב-40 ערים גדולות בסין.

מומחים משפטיים העריכו שייתכן שהתוצאות המשפטיות בארצות ובסין יהיו שונות, אך אין ספק שהתביעות הרבות משני עברי האוקיינוס והעיכובים בהגעה לפשרה יקשו על אפל. "בארצות הברית יכולה אפל ליהנות מיתרונות המגרש הביתי", ציין אליוט פאפאג'ורג'יו, שותף ומנהל בפירמת הפרקליטים Rouse Legal – China בשנחאי.

מבחינתה של אפל, מוטלות המכירות בסין על כף המאזניים ומנכ"ל החברה, טים קוק, כבר הודה שהן "בקושי מגרדות את פני השטח". מבחינתה של Proview, ששקעה בחובות, אם לא תוצג תוכנית הבראה מעשית עד אמצע השנה הנוכחית יימחקו מניות החברה מהמסחר בבורסה של הונג קונג.

פאפאג'ורג'יו ציין, כי לאפל יש אינטרס רב יותר להגיע לפשרה במועד מוקדם ככל האפשר, משום שמבין שני השיקולים שהוזכרו, תחילת המכירות בסין חשובה לאפל יותר מכפי שחשוב ל- Proview שמניותיה ייסחרו בהונג קונג.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל. בעבר היא טענה שחתמה על הסכם עם Proview, אלא שזו מסרבת לכבד אותו. "רכשנו כבר לפני מספר שנים את הזכויות העולמיות על הסימן המסחרי iPad ב-10 מדינות שונות. ב-Proview מסרבים לכבד את ההסכם עם אפל לגבי סין, ובית משפט בהונג קונג קיבל את עמדתנו", מסר אז נציג של אפל.

לטענת הפרקליטים של Proview, אפל רכשה את הזכויות על הסימן המסחרי iPad תוך התחייבות להימנע מלייצר מוצרים שיתחרו במוצריה. עוד טוענים בחברה שהשם נמכר לאפל על ידי חברה בת שלא היה בסמכותה לעשות זאת ושהם מוכנים להגיע להסכם פשרה עם אפל מחוץ לכותלי בית המשפט, אלא שאפל מסרבת להצעות הפשרה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים