תוכן שיווקי

לקראת אירוע | כלי איחוד וטיוב נתונים חדשים לשיפור התהליכים העסקיים בארגון

26/02/2012 14:52

מאת אור פלח, יועצת טכנולוגית, אינפורמטיקה, קבוצת אמן

אינפורמטיקה שוקדת כל העת על פיתוח כלים חדשים לאיחוד (integration) ולטיוב (quality) של הנתונים הארגוניים. כלים אלה מסייעים למשתמש העסקי לבצע חלקים ניכרים ממטלות אלה בעצמו, ללא הזדקקות לאנשי ה-IT. בצורה זו, הפרויקטים אינם מתעכבים ולא נוצרים צווארי בקבוק בזרימת המידע וניהולו בארגון.

Informatica Data Quality Analyst – ניהול איכות נתונים על ידי המשתמש העסקי
תחקור נתונים רלוונטי יותר לאנשים העסקיים בארגון, אותם אנליסטים המעלים שאילתות ומבקשים מאנשי ה-IT להריץ אותן במערכות המידע. זהו תהליך הלוקח זמן רב כי ישנו תמיד היזון חוזר בין האנליסטים לאנשי הפיתוח ולא תמיד כל צד קולע לדרישות של הצד השני. אינפורמטיקה מאפשרת לאנשים העסקיים לשפר איכות הנתונים בארגון באמצעות Data Quality Analyst. הכלי מאפשר לחולל חוקים עסקיים בכוחות עצמם ואף להיעזר בסט חוקים עסקיים מובנה – האחריות על תחקור הנתונים ושלמותם כבר לא נמצאת רק במחלקת ה-IT אלא גם במחלקות העסקיות של הארגון.

התכונות העיקריות של Data Quality Analyst Informatica כוללות:
•    קלות שימוש, המספקת את הרמה הנכונה של ניהול איכות נתונים עבור המשתמש העסקי המתאים
•    שיתוף פעולה יעיל יותר בין הצד העסקי לבין צד ה-IT בארגון
•    יכולות profiling מתקדמות ניתוח נתונים ברמת שדה בודד או רשומה שלמה
•    זיהוי אנומליות במידע
•    כניסה מיידית לרשומות ספציפיות עם איכות נתונים ירודה כדי לקבוע את השפעתם על הארגון וכיצד ניתן לתקנם
•    מעקב אחר נתוני איכות לחלוק מדדים ודוחות על ידי שליחת כתובת URL לעמיתים
•    הגדרת בדיקות כלליות לצורך בדיקת איכות הנתונים

Informatica Data Integration – העברת נתונים תוך הוספת חוקים עסקיים
כלי ה-Informatica Data Integration מאפשר לאנליסטים עסקיים לבצע באופן עצמאי משימות אינטגרציית נתונים. בעזרתו ניתן לקדם במהירות רבה יותר את פיתוח הפרויקטים, להוזיל עלויות בפיתוח פרויקטים ולבצע תהליכי אינטגרציית נתונים בשירות עצמי.

שירות זה מספק ממשק משתמש אינטואיטיבי (ממשק Web) עבור אנליסטים עסקיים המאפשר יצירת מיפוי ובניית תהליך ETL ללא עזרה וללא תלות באנשי ה-IT. מטרתו הינה לתת למשתמש העסקי בארגון לבנות חוקים עסקיים בעלי לוגיקה עסקית, ללא ידע טכני ובאופן קל ופשוט.

בניית החוקים העסקיים מתבצעת על ידי גרירה של קובץ מקור לתיקיית יעד, בפלטפורמה וובית, תוך הפעלת חוקים, טרנספורמציות של מידע, השלמת מידע מקבצים אחרים ועוד. בנית התהליך על ידי האדם העסקי חוסכת זמן רב ומשאבים ארגוניים עצומים ובכך תורמת לסיומו המהיר של הפרויקט או התהליך העסקי.

כלי ה-Data Integration של אינפורמטיקה מאפשר שימוש חוזר ביצירת חוקים עסקיים, כולל ולידציה של חוקים וקבלת היזון חוזר מיידי על ידי תצוגה גרפית נוחה של התוצאות הסופיות. המטרה היא להגדיל את היעילות ושיתוף הפעולה, לחסוך בזמן, להוזיל עלויות ולקדם פרויקטים אשר נדחים עקב לוחות זמנים צפופים של מחלקות ה-IT.

אירועים קרובים