ויקיליקס פרסם תכתובות דואר אלקטרוני של חברה פרטית שעוסקת במודיעין

האתר החל היום (ב') בפרסומן של יותר מחמישה מיליון אי-מיילים של חברת Stratfor ● מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסנאג', מסר ש-"מדובר בחברת מודיעין פרטית שנסמכת על מודיעים בממשל האמריקני, סוכנויות מודיעין זרות בעלות מוניטין מפוקפק ועיתונאים" ● בין השאר, עוסקות ההודעות שפורסמו בטיפול של חברת Dow Chemical באסון של דליפת הגז בבופאל שבהודו

אתר ויקיליקס (WikiLeaks) החל לפרסם היום (ב') יותר מחמישה מיליון הודעות דואר אלקטרוני של Stratfor (ר"ת Strategic Forecasting) – חברה אמריקנית שעוסקת במודיעין.

אנשי ויקיליקס לא ציינו כיצד הגיעו ההודעות לידיהם, אך חברים בקבוצת אנונימוס (Anonymous) דיווחו בתחילת השנה הנוכחית, כי השיגו תכתובות דואר של כ-100 מעובדי Stratfor באוסטין, טקסס, וכי בכוונתם לפרסם את ההודעות "כדי שהציבור ידע את האמת על פעילותה".

חברת Stratfor מציגה את עצמה כמו"לית שמפרסמת למנויים ניתוחים גיאו-פוליטיים ומפעילה אמצעים מודיעיניים לאיסוף מידע. מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסנאג', מסר ש-"מדובר בחברת מודיעין פרטית שנסמכת על מודיעים בממשל האמריקני, סוכנויות מודיעין זרות בעלות מוניטין מפוקפק ועיתונאים. מה שמדאיג במיוחד הוא שהיעדים המודיעיניים כוללים, בין השאר, ארגונים שנאבקים למען מטרות צודקות".

לא ניתן היה לקבל תגובה מדובר Stratfor. עם זאת, מנכ"ל Stratfor ומייסד החברה, ג'ורג' פרידמן, הודה בינואר שנגנבו אי-מיילים משרתי החברה, אולם הוא טען שהגנבים יתקשו למצוא בהם מידע מועיל. "ברור ש-100 עובדים שכותבים הודעות דואר אינסופיות עלולים לפלוט אמירות מביכות וטיפשיות, או כאלו שניתן לפרש בצורות שונות, אך מי שיחפש עדויות לקונספירציות עלול להתאכזב", אמר.

בפריצה שאירעה לשרתי Stratfor בחודש דצמבר נגנבו גם פרטים של כרטיסי אשראי של כ- 30 אלף מנויים – ופורסמו באינטרנט. בין אותם המנויים היו שר החוץ לשעבר של ארצות הברית, הנרי קיסינג'ר, וסגן הנשיא האמריקני לשעבר, דן קווייל.

לא ברור עדיין מה יהיו השלכות הפרסום של הודעות הדואר על Stratfor, עובדיה, לקוחותיה ומקורות המידע שלה. בעקבות פרסומים קודמים של ויקיליקס, בין השאר על המלחמות של ארצות הברית בעיראק ובאפגניסטן, עלו חששות לשלומם של מקורות מידע שצוטטו בחלק מהמסמכים שפורסמו.

בוויקיליקס ציינו, כי הם משתפים פעולה עם גורמי מדיה בארצות הברית, איטליה, גרמניה, רוסיה ומדינות נוספות ברחבי העולם כדי לנתח את ההודעות שפורסמו ולנסות לדלות מהן מידע משמעותי. ג'יימס אשר, מנהל המשרד של חברת המדיה McClatchy בוושינגטון, מסר ש-"התחלנו לעבור על החומר ונפרסם מידע בהמשך".

בין השאר, עוסקות ההודעות שפורסמו בטיפול של חברת Dow Chemical באסון של דליפת הגז בבופאל שבהודו. על פי אנדי ביכלבאום מארגון The Yes Men, שפועל נגד תאגידים גדולים, "ההודעות מסייעות לשרטט את דפוס הפעולה של התאגידים, אשר מתעלמים מהחוק ומזלזלים בחיי אדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים