דו"ח: פייסבוק יכולה לקרוא את הודעות ה-SMS שלכם

בדו"ח שפורסם בסוף השבוע בסאנדיי טיימס נטען שיישומים סלולריים פופולריים יכולים לגשת להודעות טקסט ומידע פרטי נוסף של המשתמשים, אפילו כשהמכשיר אינו בשימוש ● בין אותם יישומים נכללים אלה של פייסבוק, יו-טיוב ופליקר ● חלק מהיישומים יכולים אף לצותת לשיחות טלפון ● פייסבוק מכחישה את הממצאים ומגוגל נמסר, כי היישום של יו-טיוב לא ניגש להודעות טקסט

יישומים פופולריים לטלפונים חכמים המבוססים על מערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד (Android) יכולים לגשת להודעות SMS ולמידע אישי נוסף של משתמשים – כך עולה מדו"ח שפורסם בסוף השבוע בסאנדיי טיימס (Sunday Times). בין אותם יישומים נכללים אלה של פייסבוק (Facebook), יו-טיוב (YouTube) ופליקר (Flickr). עם זאת, לא ברור מהדו"ח אם מקורה של פגיעה זו בפרטיות ביוזמה של מפתחי היישומים או שהיא נובעת מהרשאות אבטחה לקויות.

עוד נמסר בידיעה, כי חלק מהיישומים יכולים לאפשר ציתות לשיחות טלפון, גישה מרחוק למצלמה או אף איכון מרחוק של מיקום המכשיר, ללא הסכמה של המשתמשים.

מגוגל (Google) נמסר בתגובה, כי היישום של יו-טיוב אינו ניגש להודעות טקסט, אולם ביכולתו לאסוף, "בין השאר", פרטים על שיחות טלפון.

דובר פייסבוק מסר, כי היישום "אינו קורא הודעות טקסט של המשתמשים" וכי הפרטים בדו"ח "שגויים לחלוטין". עם זאת, הוא הודה שהיישום למכשירי אנדרואיד דורש הרשאות לקריאה וכתיבה של הודעות SMS, "בדומה ליישומים רבים אחרים". זאת, לצורך שילוב במערכת הודעות ה-SMS של המכשיר – אפשרות שנמצאת כיום בשלבי בחינה.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן רוחמה

    במילא אני כותבת SMS רק על אהבה אז אני אשמח אם יקראו, הנה תקראו תקראו ... אולי כך תגדל האהבה בעולם במקום האיבה.

אירועים קרובים