גרמניה: בית המשפט אסר על אפל לדחוף הודעות למנויי iCloud

בית המשפט נענה לבקשה לצו מניעה שהגישה מוטורולה ● בעקבות אכיפת הצו, לא יקבלו עוד המשתמשים בגרמניה במכשירי iPhone, נגני iPod Touch ומחשבי iPad התראות על הודעות חדשות שהתקבלו בדואר האלקטרוני והודעות נוספות באופן אוטומטי ● יצוין שאפל התמהמהה עם קיום הצו והחלה לעשות זאת רק בעקבות פנייה של מוטורולה לבית המשפט ● אפל מתכוונת לערער

המשתמשים בשירותי iCloud ו-MobileMe בגרמניה לא יוכלו עוד לקבל הודעות בדחיפה למכשירים המצוידים במערכת ההפעלה iOS. זאת, לאחר שבית משפט במנהיים הוציא באחרונה צו מניעה שאוסר על אפל (Apple) להציע שירותים כאלה, בעקבות תביעה שהגישה מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility).

הצו אוסר על אפל להשתמש בפטנטים שקשורים לדחיפת הודעות וחל על כל המכשירים שבאמצעותם ניתן לגשת לשירותים אלה. אפל התמהמהה עם קיום הצו והפסיקה את השירותים רק ביום ו' האחרון, לאחר שמוטורולה דרשה מבית המשפט לאכוף את קיומו.

בעקבות אכיפת הצו, לא יקבלו עוד המשתמשים בגרמניה במכשירי iPhone, נגני iPod Touch ומחשבי iPad התראות על הודעות חדשות שהתקבלו בדואר האלקטרוני והודעות נוספות באופן אוטומטי. כתוצאה מכך יידרשו המשתמשים להגדיר במכשירים שלהם ביצוע של בדיקות בתדירות קבועה.

אפל מסרה בתגובה לצו, כי "אנחנו מאמינים שהפטנטים אינם תקפים ובכוונתנו להגיש ערעור על הצו".

מוטורולה הגישה את הבקשה לצו מניעה במסגרת המאבק המר על הפטנטים שמנהלות אפל, גוגל (Google), שהיא הבעלים של מוטורולה מוביליטי, וחברות נוספות בבתי משפט ברחבי העולם.

לא מכבר הגישו אפל ומיקרוסופט (Microsoft) תלונה לרשות האירופית להגבלים עסקיים בטענה שמוטורולה מוביליטי עושה שימוש לא הוגן בפטנטים על מנת לחסום מתחרות בשווקים של המחשבים האישיים והמכשירים הניידים. בתלונה נטען, כי מוטורולה מסרבת למכור רישיונות לשימוש בפטנטים חשובים, בתחומים של וידיאו באינטרנט ותקשורת Wi-Fi, לחברות אחרות בתנאים שנחשבים בענף להוגנים וסבירים.

לטענת מיקרוסופט, הסכומים שדורשת מוטורולה תמורת רישיונות לשימוש בפטנטים שקשורים לתצורת הווידיאו H.264 עלולים לגרום לכך שהמחשבים והמכשירים הניידים שיכללו טכנולוגיה זו יהיו מעבר להישג ידו של הצרכן הממוצע. "עבור מחשב נייד שעולה כאלף דולרים דורשת מוטורולה ממיקרוסופט תמלוגים בסכום של 22.50 דולרים תמורת שימוש ב-50 פטנטים שקשורים לתקן הווידיאו", נמסר מהענקית מרדמונד. על פי החברה, עבור מחשב נייד שעולה כ-2,000 דולרים היא דורשת סכום כפול.

לשם השוואה, צוין בתלונה, מיקרוסופט משלמת תמלוגים בסכום של שני סנטים בלבד עבור כל מחשב נייד ל29 חברות אחרות שגם הן מחזיקות בזכויות על פטנטים שקשורים לתצורת הווידיאו H.264.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים