דו"ח: גוגל תעקוף בשנה הבאה את פייסבוק בשוק הפרסום בבאנרים

גוגל סוגרת בהדרגה את הפער מול פייסבוק בשוק זה, ובשנת 2013 תעקוף אותה - על פי דו"ח של חברת eMarketer ● בעוד שבשנה שעברה הובילה פייסבוק על פני גוגל עם נתח של 14% לעומת 13.8%, בשנה הבאה יגיע הנתח של גוגל ל-20% מהשוק וזה של פייסבוק - ל-18% ● ההיקף הכולל של שוק הפרסום בבאנרים בארצות הברית גדל ב-2011 בכ-25% והגיע ל-12.4 מיליארד דולרים

גוגל (Google) עתידה לעקוף בשנה הבאה את פייסבוק (Facebook) בהכנסות ממכירות באנרים, ולרשום בכך ניצחון בקרב הצמוד ביניהן.

בינתיים, פייסבוק מובילה על פני גוגל בשוק זה בפער קטן. לפי נתונים שפרסמה חברת המחקר eMarketer, בתום השנה שעברה היא אחזה בנתח של 14% מהשוק והיקף המכירות שלה הסתכם ב-1.73 מיליארד דולרים. לעומת זאת, הנתח של גוגל הסתכם ב-13.8% והיקף המכירות שלה עמד על 1.71 מיליארד.

ההיקף הכולל של שוק הפרסום בבאנרים בארצות הברית גדל ב-2011 בכ-25% והגיע ל-12.4 מיליארד דולרים. נתון זה כולל פרסומות וידיאו, מדיה עשירה ובאנרים מסורתיים. ב-eMarketer מעריכים שפייסבוק תשמור על המקום הראשון גם השנה ותיהנה בה מהכנסות של 2.59 מיליארד דולרים, בהשוואה ל-2.54 מיליארד דולרים של גוגל. שתי החברות יחלשו השנה יחדיו, לפי התחזית, על נתח של 33% משוק הפרסום בבאנרים בארצות הברית.

בחברה צופים שב-2013 יגיע הנתח של גוגל לכ-20% מהשוק וזה של פייסבוק – לכ-18%. גוגל תרשום באותה השנה עלייה של לא פחות מ-45.3% בהיקף מכירות הבאנרים שלה, שיעמוד על 3.68 מיליארד דולרים. לעומת זאת, היקף המכירות של פייסבוק יעלה בשנה הבאה ב-27.6% ויסתכם ב-3.29 מיליארד.

גוגל אף צפויה להגדיל את הפער ב-2014. על פי eMarketer, בעוד שהנתח של פייסבוק ירד ל-17% מהשוק, הנתח שלה יעלה ל-21.7%. ההכנסות של גוגל ממכירות באנרים בארצות הברית יאמירו ל-4.76 מיליארד דולרים בהשוואה ל-3.75 מיליארד שתכניס מהן פייסבוק.

ב-eMarketer מייחסים את ההצלחה שהם צופים לגוגל בעסקי הבאנרים לביצועים הטובים מהצפוי שמפגינה החברה בשוק הפרסום במכשירים ניידים, להצלחת הפרסום ביו-טיוב (YouTube) ולרשת הפרסום DoubleClick שרכשה גוגל.

"האסטרטגיה של גוגל לגיוון של מקורות ההכנסה בשוק הפרסום ולקידום הפרסום בבאנרים מבטיחה קרבות עזים בין שתי החברות המובילות בשנים הקרובות", אמר דיוויד הופמן, האנליסט הראשי של eMarketer.

עוד צופים בחברה שבמקביל לקרבות הצמודים בין שתי החברות המובילות בשוק הפרסום בבאנרים, יתכווץ הנתח של שלוש החברות שבמקומות הבאים. הנתח של יאהו! (!Yahoo) כבר התכווץ – מ-18.4% ב-2008 ל-10.8% בלבד ב-2011. הנתח של מיקרוסופט (Microsoft) עמד אשתקד על 4.5% וזה של AOL – על 4.3%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים