תוכן שיווקי

לקראת אירוע | חשיבות איכות הנתונים בארגון

27/02/2012 14:09

מאת פרי פוירשטיין, סגן מנהל חטיבת פיננסים ויישומים, קבוצת אמן

העולם העסקי המודרני מושפע ותלוי כיום במידע. נתונים ומידע הינם חלק הכרחי בפעילותו התקינה של הארגון העסקי ובהצלחתו העתידית וללא מידע מטויב, נקי משגיאות, קשה לו לשרוד בסביבה התחרותית של ימינו.

לאחרונה פורסם סקר של ה-Data WareHouse Institute, ממנו עולה כי עלות הטעויות הנגרמות באיכות הנתונים בארה"ב הוא 600 מיליארד דולר בשנה! על פי יחס סטנדרטי של חצי אחוז כיחס בין העולם לישראל, ניתן לומר כי בישראל עלות הטעויות עולה לארגונים כ-3 מיליארד דולר, כאשר מדובר רק על עלות הדפסת ומשלוח מידע ללקוח, לכתובת שגויה.מומחים מעריכים כי בחודש אחד, כשני אחוזים (!) מרשומות הלקוח הופכות להיות לא רלוונטיות, בין השאר כתוצאה ממעבר מגורים של הלקוח, חתונה, גירושין וחלילה מוות.

הנזק הנגרם כתוצאה ממידע שגוי רב יותר מעלויות של הדפסה ומשלוח דואר ללקוחות שאינם כבר קיימים או שהסטטוס שלהם השתנה – מדובר בפגיעה קשה באמינות החברה וביחס של הלקוחות אליה. כאשר ארגונים מפוצלים לחטיבות ומחלקות שונות, יחידות שונות עלולות לנהל את המידע שלהן באופן שונה ובכך רק להוסיף על האנדרלמוסיה.

היכולת לתחקר נתונים ולהגיע לנתונים באיכות גבוהה, נעוצה ביכולת תחקור הנתונים בארגון. בנושא זה ניתן לחשוב על קרחון. הצד הגלוי של הקרחון, זה המבצבץ מעל המים משול למה שאנשים יודעים על הנתונים שלהם, ועל דרכי חקר הנתונים הנהוגות בארגון. מאידך, אנו מבינים כבר כי מתחת לפני המים חבוי חלק שיכול להיות עצום בגודלו ובמשל שלנו הוא זה המכיל גורמים ובעיות איכות נתונים נוספות, שלאף אחד אין מושג איך להגיע אליהם, והאם הם מהווים בעיה או לא.

שיטת תחקור הנתונים הנהוגה כיום מבוססת על עבודתם של צוותי תחקור נתונים המבצעים שאילת שאילתות על הנתונים, למעשה צוותים אלו מטפלים רק בחלקו הגלוי של הקרחון, ללא יכולת הגעה או טיפול בצד החבוי. מאחר שכך אין זה פלא כי בעוד חברות רבות משוכנעות כי הן מטפלות בנתונים ובאיכותם, נתוניהן נשארים "מזובלים" ומקורות הבעיה אינם מטופלים.

כלי תחקור הנתונים המתקדמים של אינפורמטיקה נותנים בידי הארגון תשובות מדויקות לבעיות איכות הנתונים והשפעתן על אמידת הסיכונים בגינן. פעולת טיוב נתונים ארגוניים יסודית מתחילה קודם כל בתחקור של מסת הנתונים כולה ומציאה אוטומטית (על ידי תוכנה) של קשרים בין נתונים שונים ממאגרים שונים. לאחר מכן מתבצעת "הצפה" של הנתונים השגויים והצעה של פתרונות לבעיות במאגר הנתונים על סמך הממצאים.

על החברות להבין כיום כי טיוב נתונים הוא תהליך שכל חברה יכולה וחייבת לבצעו. המפתחות לפתרון הן קודם כל להתייחס לנתונים כאל משאב ארגוני אסטרטגי, לפתח תוכנית לניהול המידע, אשר ההנהלה מחויבת לה ולהעסיק או להכשיר אנשי טיוב מידע ייעודיים. לאחר תהליך זה, יש להמשיך ולדאוג שהמידע הארגוני עובר תהליך של טיוב כל העת. כיום הפתרונות הינם אוטומטיים ומובנים.

קבוצת אמן, המייצגת בארץ בבלעדיות את חברת אינפורמטיקה בישראל, משווקת ומטמיעה את כלי תחקור וטיוב הנתונים של החברה, המסוגלים, באופן אוטומטי, לגלות אנומליות במידע ולטייבן. המערכת אינה רק מזהה כתובות, שמות ונתונים מספריים שגויים ומתקנת אותן, אלא גם מסייעת לבניית חוקה עסקית לארגון, אשר תמנע, בין השאר, הקלדה עתידית של מידע שגוי לארגון. לקבוצת אמן הניסיון הרב ביותר בישראל בטיוב נתונים ולה לקוחות רבים בתחומי הבנקאות, הביטוח, התעשייה והממשלה.

אירועים קרובים