לנובו שוקלת להקים מרכז מו"פ בישראל: תשקיע עשרות מיליוני דולרים בקרן של ורטקס

מרכז הפיתוח, אם יוקם, ייבנה על בסיס חברת הזנק ישראלית שענקית המיחשוב תקנה, או על בסיס חברת הזנק שקרן ורטקס משקיעה בה ● ג'ורג' הי, ה-CTO של לנובו: "אנו מאמינים מאוד בפוטנציאל הרב הטמון בשילוב החדשנות הטכנולוגית והיזמות של חברות ישראליות, עם הנוכחות הבינלאומית הרחבה של לנובו"

ענקית המיחשוב לנובו (Lenovo) שוקלת להקים מרכז פיתוח בישראל – כך אישרה בפני אנשים ומחשבים סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל. זאת, בעקבות הודעתה של החברה על השקעה צפויה בהיקף עשרות מיליוני דולרים באחת הקרנות של ורטקס (Vertex), של השותף-מייסד יורם אורון.

ההשקעה של לנובו בקרן הרביעית של ורטקס נועדה לחזק את נוכחותה בישראל. לדברי אלבאום, "לנובו החלה בהשקעה בארץ דרך קרן ורטקס ובוחנת השקעות המשך בארץ, לרבות הקמת מרכז מו"פ מקומי". מרכז הפיתוח, אם יוקם, ייבנה על בסיס חברת הזנק ישראלית שענקית המיחשוב תקנה, או על בסיס חברת הזנק שקרן ורטקס משקיעה בה.

לדברי ג'ורג' הי, סגן נשיא בכיר ומנהל הטכנולוגיה הראשי של לנובו, "ללנובו ישנה אחיזה חזקה בשוק הישראלי, המשקפת את הצלחת החברה ברחבי העולם. מטרת ההשקעה ב-ורטקס הינה לחזק את נוכחות לנובו בישראל בתחום המחקר והפיתוח. אנו מאמינים מאוד בפוטנציאל הרב הטמון בשילוב החדשנות הטכנולוגית והיזמות של חברות ישראליות, עם הנוכחות הבינלאומית הרחבה של לנובו".

אהוד לוי, שותף מנהל בקרן ההון סיכון ורטקס: "אנו מברכים את לנובו על הצטרפותה למשפחת המשקיעים האסטרטגיים הבינלאומיים של ורטקס. קיימת סינרגיה חזקה בין מיקוד ההשקעות של ורקטס, לבין מטרותיה העסקיות של לנובו לטווח הארוך. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם לנובו יתרום משמעותית לפעילות העסקית של חברות הפורטפוליו שלנו, ובמקביל יחזק את תעשיית ההיי-טק המקומית".

לוי הוסיף, כי "בהתבסס על הניסיון המצטבר של ורטקס בשיתופי פעולה אסטרטגיים מסוג זה, מאז הקמתה לפני כ-15 שנה, אנו בטוחים ששותפות זו תביא להצלחתם של כל הצדדים המעורבים: קבוצת לנובו, חברות הפורטפוליו של ורטקס, וקרנות ורטקס".

בחברה טובה
אם אכן תקים לנובו מרכז פיתוח ישראלי, היא תצטרף בכך לשורת חברות גלובליות שעשו כך. האחרונה שבהן היתה אפל (Apple), שבדצמבר האחרון רכשה את הסטארט-אפ הישראלי אנוביט (Anobit), המפתח טכנולוגיה לשיפור זיכרונות של טלפונים חכמים. היתה זו הרכישה הראשונה של אפל בישראל, שהפכה את אנוביט למרכז הפיתוח המקומי של החברה.

בפברואר 2010 רכשה דל (Dell) תמורת 12 מיליון דולרים את אקסנט (Exanet) הישראלית, העוסקת בניהול אשכולות איחסון, ועל בסיסה הקימה פה מרכז מו"פ.

במאי 2006 רכשה ענקית תשתיות המידע EMC את קאשיה (Kashya) הישראלית תמורת 153 מיליון דולרים במזומן. קאשיה טיפלה בעולם הגנת הנתונים ובהכפלתם. חודש לאחר מכן רכשה EMC את פרואקטיביטי הישראלית תמורת 30 מיליון דולרים ואת אן-ליירס בעבור 50 מיליון. אן-ליירס פיתחה תוכנה המבצעת זיהוי ומיפוי אוטומטיים של היישומים השונים הרצים על גבי מערכות ה-IT בארגון. RSA, שנרכשה על ידי EMC והפכה לחטיבת האבטחה שלה, רכשה את סאיוטה הישראלית.

ב-2007 רכשה נט-אפ את טופיו (Topio) הישראלית בעבור כ-160 מיליון דולרים. על בסיס טופיו הוקם בארץ מרכז פיתוח, שנסגר בסוף 2008.

אורקל (Oracle) רכשה במחצית העשור הקודם את דימנטרה, העוסקת בניהול שרשרת ההפצה, ועל בסיסה הקימה פה מרכז מו"פ.

בעשור האחרון רכשה יבמ (IBM) כמה וכמה חברות הזנק ישראליות, בסכומים של עשרות מיליוני דולרים, חלקן הגדול בעולם האחסון. הרכישה הגדולה מכולן הייתה זו של XIV הישראלית, המפתחת מערכות אחסון מבוססות מיחשוב גריד, תמורת כ-300 מיליון דולרים, בסוף 2007. רכישה בולטת נוספת התבצעה באפריל 2008 אז קנתה יבמ את דיליג'נט הישראלית, שעסקה בפתרונות למניעת שכפול מידע, תמורת 165 מיליון דולרים. באותו חודש גם נרכשה FilesX על ידי יבמ תמורת 80 מיליון דולרים. זו האחרונה סיפקה פתרון לשחזור נתונים, עם מערכת להתאוששות מהירה של יישומים עסקיים קריטיים ושל שרתים הפועלים בסביבת מיקרוסופט (Microsoft).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן כספי

    לפני שלנובו משקיעה בישראל, שהסניף המקומי ישקיע בלהחזיר טלפונים שמשאירים לו דרך שירות השארת ההודעות שלו. המצב הזה לא נותן הרגשה שלמוצר יש "אבא" בישראל.

אירועים קרובים