ברצלונה: האנדרואיד מככב

יומה הראשון של תערוכת הסלולר השנתית Mobile World Congress, שנפתחה היום בברצלונה, התנהל בדיוק על פי הציפיות ● החברות הגדולות, שזכו למירב תשומת הלב, השיקו מכשירים המבוססים ברובם על מערכת ההפעלה הגוגלית ● התערוכה תכלול השנה כ-1,300 חברות מציגות, וצפויה למשוך כ-60 אלף מבקרים מרחבי העולם

תערוכת הסלולר העולמית Mobile World Congress, נפתחה היום (ב') כמדי שנה בברצלונה שבספרד. האירוע, שנחשב לחשוב ביותר בתחום, משך אליו אלפי חברות מרחבי העולם, שעוסקות בכל תחומי הסלולר – מכשירים, תשתיות, יישומים, מערכות הפעלה וכו'. התערוכה, בה יוצגו מוצרים ופיתוחים של כ-1,300 חברות, צפויה למשוך כ-60 אלף מבקרים.

Mobile World Congress משמשת מקום מפגש לעשרות אלפי בכירים מהתעשייה העולמית, שמגיעים אליה לצפות בחידושים באחד התחומים הלוהטים ביותר בתעשיית ה-ICT. מלבד ההיבט הגאדג'טי, המציג חידושים ברמת המכשירים ותכונות חדשות המשולבות בהם, חודר תחום המובייל היום לכל היבט בחיים העסקיים, והסלולר כבר הפך להיות אחד הערוצים של הפעילות העסקית.

גם השנה יציגו בתערוכה מאות חברות ישראליות, חלקן בביתנים עצמאיים משלהן, וחלקן במשלחת של ארגון הסלולר הישראלי (IMA) ובמסגרת משלחת של מכון הייצוא. טקס הפתיחה הרשמי של ביתן מכון הייצוא נערך בהשתתפות שר התקשורת, משה כחלון.

בהמשך למגמה שנראתה בשנה שעברה, מערכת ההפעלה של גוגל (Google), אנדרואיד (Android), פועלת ברוב המכשירים החדשים המוצגים בתערוכה. זאת, לאור העובדה שהמתחרה העיקרית שלה – אפל (Apple) עם iOS, אינה משתתפת בתערוכה באופן מסורתי ומציגה את חידושיה בכנסים עצמאיים משלה. בנוסף, ייתכן כי השנה נוקיה (Nokia) היא זו שתמשוך תשומת לב עם מכשירי חלונות מובייל (Windows Mobile) – התקווה שלה לקאמבק בזירה העולמית.

"רובוטריק סלולרי". ה-Padfone של אסוסמטבע הדברים, היו אלו יצרניות המכשירים הגדולות שזכו היום לתשומת הלב הגדולה בתערוכה: RIM, סמסונג (Samsung), מוטורולה (Motorola), נוקיה (Nokia), סוני (Sony) ו-LG.

סוני אריקסון (Sony Ericsson), שנהגה להציג את מכשיריה החדשים במסיבה שערכה מדי שנה יום לפני פתיחת התערוכה – העבירה את המושכות לסוני, שרכשה את חלקה והציגה כבר אתמול את חידושיה: טלפונים חכמים בסדרת Xperia NXT, בגדלים וברמת איכות שונה. הסדרה מתאפיינת גם בעיצוב ייחודי, הכולל את "האלמנט השקוף" – רצועה שמקיפה את בסיס המכשיר וכוללת גם רכיבי אנטנה בלתי נראים – המואר בעת קבלת שיחות והודעות. המכשירים כוללים מסכים ומצלמות בעלות תכונות משופרות, המאפשרות להתחבר ל-Sony Entertainment Network (רשת הבידור של Sony) ולצפות במבחר סרטים ושירים.

דגם ה-Xperia P כולל גם את ה-SmartDock החדש, ומציע קישוריות פשוטה למסכים מרובים – פונקציה שהופכת את הסמארטפון למערכת בידור מרכזית. באמצעות השלט הרחוק של הטלוויזיה, ניתן לנווט בקלות בתוכן המדיה שבסמארטפון ולצפות בסרטונים באיכות HD, בסרטים החדשים ביותר או בתוכניות טלוויזיה אהובות על גבי מסך גדול.

עם תמיכה בחיבור USB ב-SmartDock, ניתן להשתמש גם במקלדת ועכבר אלחוטיים כדי לכתוב הודעות דואר אלקטרוני, לגלוש ולפרסם הודעות בפייסבוק (Facebook) או לצפות בסרטוני יו-טיוב (YouTube) בטלוויזיה. מכשירי סוני מושקים עם גרסה 2.3 של אנדרואיד, ויאפשרו שדרוג לגרסה 4 במהלך הרבעון השני של 2012.

גם HTC החליטה להקדים את הכרזותיה, והשיקה אתמול סדרת טלפונים חכמים בשם One, המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 4. יצרנית הסלולר תתחיל לספק אותם ברחבי העולם כבר בתחילת אפריל אצל יותר מ-165 מפעילות ומפיצים. בישראל ניתן יהיה להשיג את HTC One בסלקום.

הסדרה החדשה מתאפיינת בשיפורים במצלמה ובחוויית הסאונד, כמו גם בשימוש בחומרים חדשניים המסייעים בעיצוב דק יותר. דגם One X, למשל, כולל מעבד ארבע ליבות וליבה חמישית לחיסכון בחיי הסוללה. המכשיר תומך ב-LTE (דור-4), עשוי מפוליקרבונט מגולף קל משקל, ובעל מסך 4.7 אינץ' באיכות HD העשוי מזכוכית Gorilla עמידה.

חברה נוספת שכיכבה באור הזרקורים בתערוכה היא סמסונג, שהצטרפה גם היא ל-"חגיגת היום שלפני" והשיקה כבר אתמול מכשיר סלולרי אנדרואידי שהוא גם מקרן. כך, ה-GALAXY Beam החדש מאפשר להקרין תוכני מולטימדיה שונים ברזולוציה גבוהה בגודל של עד 50 אינץ'.

בנוסף, הציגה סמסונג גם את הקו החדש של הטאבלטים שלה ל-2012.

ההצגה שאמורה היתה להיות החשובה של הבוקר הראשון בתערוכה, אך לא עמדה בציפיות, שייכת לנוקיה. החברה הציגה את מכשירי החלונות פון (Windows Phone) שלה מסדרת Lumia – דגמי 710, 800 ו-900 (התומך ב-LTE), והוסיפה לו את דגם ה-610, שייצא לשווקים בחודש אפריל, במחיר זול יחסית של 189 יורו. כמו כן, נוקיה הודיעה, כי תרחיב את זמינותו של Lumia 900 גם לשווקים נוספים מחוץ לארה"ב.

למרות שהיא בונה את הצלחתה על מכשירי חלונות פון, נוקיה לא זנחה לגמרי את מערכת ההפעלה סימביאן (Symbian) – למרות שהודיעה כי בעתיד תפסיק להשתמש בה. כך, השיקה החברה הפינית את הנוקיה 808 – מכשיר בעל מצלמה ברזולוציה של 41 מגה-פיקסל עם עדשה של קארל צ'ייס. על פי החברה, המצלמה תאפשר להפיק צילומים חדים ועשירים במיוחד, ברמת פירוט גבוהה, גם בתאורה נמוכה. מלבד אלה, המכשיר כולל מסך של 4 אינץ' מזכוכית Gorilla עמידה לשריטות.

בנוסף, הצטרפו לסדרת Asha של החברה עוד כמה מכשירים בעלי מערכת ההפעלה S40, שהם לא סמארטפונים, המיועדים לשווקים המתפתחים.

יישומים סלולריים במיוחד לגיל הזהב. המכשיר של דורוגם אלקטל (Alcatel) הסינית ודורו השוודית, המיוצגות בישראל על ידי אקסל טלקום, הודיעו על חידושיהן בתחום. אלקטל הציגה ארבעה סמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד, בעלי מסכים בגדלים של 3.2 עד 4.4 אינץ', מעבדים במהירות שעון של עד 1.4 ג'יגה-בייט, יכולות NFC ו-DLNA ועוד. על פי היבואן, מכשירי אלקטל יתחילו להימכר אצל המפעילות הסלולריות הישראליות בחודשים הקרובים.

דורו, המייצרת טלפונים סלולריים ידידותיים למשתמש ומותאמים למבוגרים, הודיעה כי גם היא נכנסת לתחום המכשירים החכמים והאפליקציות, והשיקה מכשיר אנדרואידי חכם בעל ממשק ידידותי ומסך מגע ומקלדת מקשים גדולה ומרווחת. הוא כולל יישומים סלולריים ושירותים שפותחו במיוחד לגיל הזהב ומתאפיינים בקלות השימוש בהם.

אחד המוצרים המעניינים הנוספים שהושקו בתערוכה היום, הוא דגם ה-Padfone של אסוס (Asus) – "רובוטריק" סלולרי: אם מחברים אותו למסך, הוא הופך לטאבלט, וכשמחברים את הטאבלט לתושבת עם מקלדת, הוא הופך למחשב נייד.

יחד עם המכשיר הציגה החברה עט מגע לכתיבה על המסך המשמש גם  כדיבורית אלחוטית. מכשיר הסלולר, שיהיה זמין החל מחודש אפריל, הוא בעל מעבד דו-ליבתי במהירות 1.4 ג'יגה-הרץ, כולל את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 4 ובעל מסך מגע בגודל 4.3 אינץ'. גרסת הטאבלט כוללת מסך בגדול 10.1 אינץ'.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים