ברנרד שרייר, יושב ראש ונשיא Drupa 2012: "הדפוס יצמח עד 2016 – בעיקר באסיה ובאמריקה הלטינית"

לדברי שרייר, שוק הדפוס העולמי יחווה עד 2016 צמיחה של 1%-1.5% בכל שנה ● הוא ציין באירוע שמתקיים בימים אלה לקראת התערוכה, כי סין היא המדינה בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר בשוק בשנים הקרובות ● שרייר סבור, כי הבעיה המרכזית בעולם הדפוס היא בימים אלה לחץ המחירים שהשוק מכתיב, מה שגורם לירידה מתמדת ברווחיות

שוק הדפוס העולמי יצמח עד 2016 ב-1%-1.5% לשנה, כאשר רוב הגידול יהיה באסיה ובאמריקה הלטינית – כך חוזה ברנרד שרייר, יושב ראש ונשיא תערוכת הדפוס Drupa 2012, שתיפתח ב-3 במאי בדיסלדורף, גרמניה.

שרייר, שמשמש גם כמנכ"ל החברה הגרמנית היידלברג, אמר באירוע שמתקיים בימים אלה בדיסלדורף לקראת התערוכה, כי סין היא המדינה בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר בתעשיית הדפוס בשנים הקרובות. הוא ציין ש- "היקף ההזמנות ממדינה זו הגיע ב-2011 ל-42 מיליארד דולרים – כפול מאשר בשש השנים שלפני כן".

הוא התייחס בדבריו לשינויים שחווה תעשיית הדפוס בעקבות המצב הכלכלי העולמי ואמר, כי "ההשפעה החזקה ביותר היא המיתון הכבד, ששורר כבר כמה שנים. המיתון הביא לשינויים במודלים העסקיים של כל החברות בעולם, מה שמשפיע, כמובן, גם על תעשיית הדפוס העולמית". לדברי שרייר, "השוק האירופי חווה את השינויים הרבים ביותר, ונהיה עדים למציאות של בין שוק רווי לשוק גדל".

"היקף הדפוס בעולם הולך וגדל בכל הסקטורים", ציין. "עם זאת, לא כולם מרוויחים מהמצב, ותחומים קלאסיים מסוימים בעולם הדפוס נמצאים בירידה. הגידול הרב ביותר הוא בתחום האריזה, כתוצאה מהעלייה בייצוא הסחורות ממדינות המזרח".

שרייר סבור, כי הבעיה המרכזית בעולם הדפוס היא בימים אלה לחץ המחירים שהשוק מכתיב, מה שגורם לירידה מתמדת ברווחיות. "ב-Drupa 2012 יינתנו פתרונות ומודלים עסקיים לעסקים בענף שנפגעים מהמצב החדש", אמר. בין הפתרונות שיוצגו בתערוכה הוא מונה מודלים חדשים של עסקים בתחומי הדפוס וההוצאה לאור, כמו גם האצה בכניסה לאוטומציה בתהליכי קדם דפוס. הוא הזכיר גם את טכנולוגיית מיחשוב הענן, שיכולה להאיץ מחדש את כל תעשיית הדיוור הישיר, שמשלבת טכנולוגיות IT, תוכנה ודפוס.

"מגמת ה-web2PRINT מאחדת בתוכה את כל תהליכי ההכנה והפקת הדפוס, עד למשלוח", ציין שרייר. לדבריו, "התהליכים הללו יחסכו 60% מעליות הקדם דפוס ו-40% מעלויות הדפוס הקונבנציונלי. עבור הלקוחות, הם יחסכו 80% מהזמן".

המגמה השלישית בתחום הדפוס ששרייר מונה היא טכנולוגיה היברידית, שמאפשרת אינטגרציה בין הדפוס למדיה. "המפגש הבלתי אמצעי בין כל העוסקים בתחום יביא להפריית רעיונות בתערוכה, ואנשים יוכלו לראות איך למרות הכול אפשר לייצר מודלים עסקיים חדשים בעולמות הדפוס והמדיה, כאשר כולם עובדים ביחד", אמר.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים