מארק הנסי, יבמ: "שוק הענן צפוי לצמוח ולהסתכם בשנת 2020 ב-214 מיליארד דולרים"

"השוק מאיץ ומאפשר הצגת ערך עסקי חדש, הידוק הקשר עם לקוחות, קיצור הזמן הנדרש להצגת מוצרים ושירותים חדשים לשוק, וצמצום עלויות בזכות הורדת רמת המורכבות של יישומים חדשים", אמר הנסי, מנהל פעילות השותפים העסקיים ביבמ, בכנס השותפים העסקיים של הענק הכחול ● יבמ השיקה בכנס משאבים ושירותים חדשים לשילוב לקוחות בסביבת הענן החכמה שלה, להציג יישומים חדשים ולשפר את כישורי כוח האדם שלהם בתחום הענן

28/02/2012 11:06

"שוק מיחשוב הענן צפוי לצמוח ולהסתכם בשנת 2020 ב-214 מיליארד דולרים, תוך שהוא מאיץ ומאפשר הצגת ערך עסקי חדש, הידוק הקשר עם לקוחות, קיצור הזמן הנדרש להצגת מוצרים ושירותים חדשים לשוק, וצמצום עלויות בזכות הורדת רמת המורכבות של יישומים חדשים", כך אמר מארק הנסי, מנהל פעילות השותפים העסקיים ביבמ (IBM).

הנסי דיבר בכנס השותפים העסקיים של יבמ, PartnerWorld Leadership 2012, שמתקיים בימים אלה בניו-אורלינס, ארצות הברית. באירוע משתתפים כ-1,500 שותפים עסקיים בכירים של הענק הכחול מרחבי העולם, בהם נציגים של 11 חברות ישראליות. הנושאים המרכזיים שבהם עוסק הכנס הם האסטרטגיות של יבמ עבור מיחשוב ענן, Business Analytics, העולם החכם (Smarter planet), שוק הביניים והשווקים הצומחים. וירג'יניה (ג'יני) רומטי תיתן בכנס את הופעתה הפומבית הראשונה מאז שנבחרה לתפקיד מנכ"לית יבמ.

לדברי הנסי, תוכנית "מוכן לענן החכם" של יבמ מפשטת את תהליכי האיתור וההתאמה של טכנולוגיות המוצעות על ידי שותפים עסקיים של החברה. הוא אמר, כי התוכנית עושה זאת בעזרת מדריך מקוון חדש שכולל חלוקה לקטגוריות דוגמת יישומים עסקיים, כלי עבודה שיתופית, כלי פיתוח, כלי בדיקות, שירותי תשתית, אבטחה וניטור. לדבריו, יבמ מפעילה רשת בת יותר מ-1,000 שותפים עסקיים בתחום הענן, בכל העולם.

במסגרת התוכנית מציעה יבמ סדרת השתלמויות חודשיות באתר רשת השותפים שלה, DeveloperWorks. המטרה של ההשתלמויות היא לשפר את הכישורים המקצועיים של שותפיה העסקיים בתחום הענן. מומחי יבמ מדריכים ומלמדים במסגרתן בשיעורים מקוונים, שפתוחים לשימוש השותפים.

ערכת כלים לעסקים בסביבת רשת חברתית, שמוצגת אף היא במסגרת התוכנית החדשה, מאפשרת לשותפים העסקיים לשלב יישומים תפורים על פי מידת הלקוח ולהפעיל אותם יחד עם הענן החכם של יבמ לשירותי רשתות חברתיות. מפתחי יישומים יכולים להשתמש בממשקי התכנות הפתוחים, OpenSocial API, על מנת לגשת לענן החכם של יבמ ולהוסיף פעילויות ותכנים המשפרים את חוויית הרשת החברתית.

סיפורי לקוחות
במהלך הכנס הוצג סיפור לקוח של המכון השווייצי LINK, שעוסק במחקרי שוק. המכון משתמש בכלים של יבמ ובשירותי השותף העסקי שלה, nViso, על מנת לנתח ולהבין טוב יותר תגובות של לקוחות שצופים בפרסומות. כלי התוכנה עוקב אחר הבעות פנים ותגובות לפרסומות וניתוח התגובות והתמונות הללו מתבצע על גבי הענן האנליטי של יבמ.

לקוח אחר של כלי הענן של יבמ, שירות הזמנת הכרטיסים Tele Ticket, נעזר בשותף העסקי Numius, יחד עם I.R.I.S. ICT ו-Ondit, על מנת לפתח מערכת ניתוח אנליטי בענן. המערכת מנתחת בזמן אמת את מגמות הרכישה של הלקוחות ומאפשרת לתזמן אירועים, לבחור אתרים להופעות ולקבוע מדיניות מחירים לכרטיסים על בסיס מידע אמיתי.

בתחום הטכנולוגיות האנליטיות הוצג בכנס סיפורה של קבוצת הפוטבול האמריקנית מיאמי דולפינס, שעושה שימוש בטכנולוגיות אנליטיות בתהליכי הניהול והתפעול של האצטדיון הביתי שלה. זאת, על מנת לשפר את חוויית הביקור של האוהדים וכלי התקשורת שמשדרים מהאצטדיון. טכנולוגיות הערים החכמות של יבמ מאפשרות למנהלי האצטדיון במיאמי לעקוב אחר תנועת המבקרים, לנתח בזמן אמת את העדפות הרכישה שלהם בחנויות המזכרות ובמזנונים הפרוסים במתקן ולעקוב אחר השפעות השינויים במזג האוויר על ההתנהלות שלהם. הרשתות החברתיות מהוות מקור מרכזי לנתונים המשתמשים בתהליכי ניתוח המידע הזה. עדכונים בפייסבוק (Facebook) וציוצים בטוויטר (Twitter) שמפרסם הקהל באצטדיון מנותחים בזמן אמת.

ביבמ מסבירים שמתקנים בקנה המידה של אצטדיון המיאמי דולפינס, על 75 אלף מקומות הישיבה שבו, מקבילים בהיקף הפעילות שלהם לזה של עיר בינונית, בכל הנוגע לצריכת שירותים דוגמת מים, אנרגיה, תחבורה, תקשורת ובטחון הציבור. מערכת מרכז התפעול החכם של יבמ (IOC), שפותחה כמוקד שליטה עירוני ונשענת על SmartCloud, מיחשוב הענן של החברה, מאפשרת לנטר בזמן אמת את תנועת המבקרים, לנתב את התנועה על פי הצורך ולהציע בחנויות ובמזנונים מוצרים המתאימים לעונות השנה, לסוג האירוע ולשעה ביום שבו הוא מתקיים. יצוין שמרכז הבקרה העירוני של יבמ מותקן זה מכבר בשורה של ערים והוא צפוי להיות מיושם בהיקף גדול במיוחד גם בריו דה ז'נרו, לקראת המונדיאל והאולימפיאדה שייערכו בעיר ב-2014 וב-2016, בהתאמה.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים