הניו-יורק טיימס נגד גוגל: האם היא חברה רעה?

גוגל גדולה מדי כדי להלום את מוטו הפעולה שלה, "אל תהיה רשע" או "אל תעשה רע" - מסביר הכתב הטכנולוגי של העיתון במאמר חריף שפרסם ● לדבריו, "ככל שגוגל גדלה ורואה את האיום שמציבות לה חברות אחרות באופק, נראה שהעיקרון של 'לעשות את הדבר הנכון' הוסט הצידה, כדי למנוע ממנה מלהתאייד, כמו יאהו! או AOL"

הניו-יורק טיימס (New York Times) יצא אתמול (ב') בחריפות נגד גוגל (Google).

במאמר דעה שפרסם ניק בילטון, הכתב הטכנולוגי של העיתון, הוא מתאר את מצבה של ענקית החיפוש ומסביר שלטעמו, החברה גדולה מדי כדי להלום את מוטו הפעולה שלה, "אל תהיה רשע" או "אל תעשה רע". האיור הנלווה לכתבה הוא של ד"ר רשע מהסדרה אוסטין פאוארס.

בולטון כתב, כי "כיום, כשיש לגוגל יותר מ-30 אלף עובדים והכנסות שנתיות של 38 מיליארד דולרים, הכנסות שהולכות וגדלות, עולה השאלה האם על אף שהיא עדיין רואה את עצמה כחברה שעושה טוב, היא אמנם כזו. פעולותיה האחרונות מעוררות ספק בכך. האם גוגל אינה גדולה מדי כדי לא להיות רשע?".

"רק החודש נערכו דיונים על הפרה של היבטי פרטיות מצד גוגל יותר פעמים ממה שאכלתי בו ארוחות חמות", כתב בולטון. "כמו לאפל (Apple), הייתה לגוגל בעיה שבמסגרתה נשאבו נתונים מטלפונים ניידים לידיו של כמעט כל מפתח. לאחר מכן התגלה שגוגל עוקפת את הגדרות הפרטיות על דפדפני אינטרנט כדי לעקוב אחר התנהגות הצרכנים".

"אבל רגע, יש עוד", הוא הוסיף. בילטון ציין שלפני ימים אחדים שלחו עשרות פרקליטי מדינה בארצות הברית מכתב ללארי פייג', מנכ"ל גוגל, שלפיו העדכונים שהחברה ערכה במדיניות הפרטיות שלה "מטרידים מכמה סיבות" ומהווים "חדירה לפרטיות הצרכנים". עוד ציין הכתב, כי מוצר חיפוש ששחררה גוגל בחודש שעבר משולב ברשת החברתית שלה, גוגל פלוס (+Google), ופוגע ברשתות החברתיות המתחרות פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), במה שנראה מנוגד לעקרונות החברה.

שינויים אלה ואחרים, לרבות הטיות של תוצאות חיפוש, מעלים את השאלה "האם גוגל ויתרה על העקרונות הראשוניים שלה?", על פי בולטון. הוא ציטט ראיון שערך עם היועץ המשפטי של החברה שהודה, כי בתחומי הפרת הפרטיות "עשינו טעויות, כמו כולם".

"אני לא חושב שמר פייג' יושב על כסא גדול במגדל האפל, עונד טבעת גדולה על הזרת שלו ומלטף חתול חסר שיער בזמן שהוא רוקם תוכניות להשתלט על העולם (על כל פנים, אני מקווה שלא)", חתם בילטון. "אבל, ככל שגוגל גדלה ורואה את האיום שמציבות לה חברות אחרות באופק, נראה שהעיקרון של 'לעשות את הדבר הנכון' הוסט הצידה, כדי למנוע ממנה מלהתאייד, כמו יאהו! (!Yahoo) או AOL".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים