גוגל מציעה למפתחים מנגנון חדש לתקשורת בין שירותי אינטרנט

המנגנון החדש מכונה Web Intents ומזכיר את המנגנון Android Intents שמציעה גוגל למפתחים של יישומים סלולריים ● הוא נועד לפשט את תהליך השיתוף של נתונים ושירותים בין יישומים

Android Intents – אחד המנגנונים האטרקטיביים ביותר, מנקודת המבט של מפתחי היישומים למכשירים ניידים – מוצע כעת גם למפתחים של יישומי אינטרנט, תחת הכינוי Web Intents.

המנגנון החדש מציע מסגרת לגילוי שירותים מצד הלקוח ותקשורת בין יישומים, על פי מומחה הפיתוח פול קינלן, שהציג את המנגנון כבר בדצמבר 2010.

בקיץ האחרון הבטיחה גוגל (Google) לשלב את Web Intents בדפדפן כרום (Chrome) וגם לשתף פעולה עם מוזילה (Mozilla) על מנת שהמנגנון ישולב בפרויקט דומה שלה.

בתחילת החודש נחשף מנגנון Web Intents בגרסאות חדשות למפתחים של כרום. הוא נועד לפשט את תהליך השיתוף של נתונים ושירותים בין יישומים. כיום, במקרים רבים, כרוך השיתוף בשימוש בממשקי API נפרדים של כל גורם שמציע שירותים, וזו אחת הסיבות לכך שמוצאים באתרי אינטרנט רבים לחצנים נפרדים לפעולות דומות של שיתוף נתונים עם אתרי אינטרנט אחרים.

מערכת שיתוף גנרית יכולה, לפיכך, להקל הן על המפתחים והן על המשתמשים: בלחיצה בודדת ניתן יהיה לשתף מידע ברשתות פייסבוק (Facebook) וגוגל פלוס (+Google), למשל, או בכל רשת חברתית שבה יש למשתמש חשבון.

אולם, קינלן לא מסתפק בשיתוף קישורים ומתכוון להציע למפתחי יישומים מנגנון שיאפשר ליצור תקשורת מכל סוג בין יישומים, ללא צורך בכתיבה של קוד מיוחד. כך יוכלו משתמשים בדפדפנים לעשות שימוש במנוע חיפוש מסוים ללא צורך בתוסף, לחצן הדפסה יוכל ליצור תקשורת עם שירותי ענן או מדפסות מרוחקות ללא צורך במנהל התקנים (דרייבר) מיוחד וכל יישום אינטרנט יוכל להציע, למשל, מנגנון לעיבוד תמונה באמצעות שירות אינטרנט מסוים.

לפי שעה כולל מנגנון Intents יכולות של Discover ,Share ,Edit ,View ,Pick ,Subscribe ו-Save. בהמשך מתוכננות יכולות של Purchase, באמצעות מגוון שירותים לעיבוד תשלומים, ללא צורך ביישום נפרד של כל שירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים