תוכן שיווקי

לקראת אירוע | רפלקציית (העתקת) מידע – הדרך לשימוש יעיל יותר בנתוני הארגון

28/02/2012 14:12

מאת בוריס תמרקין – מנהל טכנולוגי בכיר, תחום רפלקציית נתונים, אינפורמטיקה

הצמיחה המהירה בנפחי הנתונים והמידע, הדרישה ההולכת וגוברת לאנליזות מדויקות של המידע העסקי בזמן אמת והרצון לקבל את הנתונים המלאים בזמינות רציפה משפיעים רבות על ארגונים מודרניים ומעמיסים על מחלקות ה- IT שלהם. אתגרים אלה ורבים אחרים, דורשים מחברות לאחד מערכות שונות בזמן אמת, לבצע העתקים (replications) של המערכות התפעוליות  ולהגדיל את קצב הזנת המידע לבסיסי הנתונים .

העתקת או שכפול המידע (Data Replication) מאפשרת לארגונים לשתף מידע הנמצא במערכות נתונים שונות, בסביבה הטרוגנית, על ידי העתקת המידע דרך פלטפורמות חומרה ומערכות מקור שונות, בזמן אמת, מבלי לפגוע במהימנותו של המידע בתהליך. כלי העתקת הנתונים של אינפורמטיקה – IDR (ר"ת Informatica Data Replication) הינו תוכנת העתקת טרנזקציות בזמן אמת הנהנית מרמה גבוהה של גמישות, אמינות והינה קלה מאוד לתפעול. התוכנה עושה שימוש בלכידה של שינויי נתונים (CDC –Change Data Capture) על מנת למזער ככל הניתן את ההשפעה על מערכות המקור. נכון להיום, תומכת התוכנה של אינפורמטיקה בלכידת שינויי נתונים מבסיס נתונים פופולאריים, כגון Oracle, DB2 LWU, MS SQL ותתמוך בבסיסי נתונים נוספים בעתיד הקרוב. כלי ה-Informatica Data Replication צורך משאבי מערכת נמוכים במיוחד ומטפל בנפחי העברת נתונים גדולים מבלי לפגוע בביצועי בסיס הנתונים המקורי.

היתרונות המרכזיים של כלי ה-Informatica Data Replication:

•    מחסן נתונים הפועל בזמן אמת עבור BI ואנליטיקה של נתונים בזמן אמת – הכלי של אינפורמטיקה מסייע באספקת מידע מעודכן ממערכות עסקיות קריטיות אל תוך בסיסי נתונים, DWH ומערכות ניהול מידע מובילות, כגון: Teradata, Exadata, EMC Greenplum, IBM Netezza, HP Vertica.

•    הפחתת העומס ממערכות אחזור מידע והפקת דו"חות תפעוליים על מנת לשפר ביצועים ו-ROI – העלאת קצב ההחזר על ההשקעה (ROI) והפחתת עלויות ביצוע מטלות הפקת דו"חות, אנליזות ואחזור מידע, כל זאת תוך כדי שמירה על טריות המידע.

•    המשכיות עסקית – הפחתת downtime ועלויות הגירת מידע –  מספק יכולות העתקה ומראה (mirror) לנתונים תפעוליים על מנת לספק המשכיות עסקית לארגונים בזמן שפעילות תחזוקה או שיפור מתבצעת במערכות המחשוב.

•    ביקורת בזמן אמת – שיפור ניהול המידע, עמידה בתקני רגולציה ותגובתיות לסיכונים על ידי שמירה של דו"ח בדיקה מלא לכל אירוע טרנזקציה.

אירועים קרובים