תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "תחום האחסון הוא הצומח ביותר מידי שנה וכך צפוי גם ב-2012"

שיחה עם אייל רונן, מהנדס מערכות בכיר בחברת טלדור תקשורת

28/02/2012 14:43

מה מבדל את פתרונות NetApp מפתרונות של חברות אחרות?
"בשתי מילים – פשטות הניהול. סל מוצרים רחב מאוד שמתבסס כולו על אותה מערכת הפעלה יחידה, פשוטה ואחודה לכל מערכות האחסון ובכל סביבת עבודה – NAS, SAN או iSCSI – מהמערכת הקטנה ביותר ועד לגדולה ביותר. בנוסף, שימוש במערכת ההפעלה Data ONTAP 8 בתצורת Cluster-Mode, מאפשר לנו ליצור מערכת מבוזרת בעזרת תצורות של ריבוי בקרים עם מרחב שמות גלובלי ומערכת קבצים מבוססת יתירות. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בסביבות ה-Big Data בהן יש צורך ביצירת אגרגציה של בקרים לטובת שיפור הביצועים".

כיצד לדעתך ניתן להשיג את מקסימום החיסכון בשטחי אחסון?
"NetApp מציגה מספר טכנולוגיות משולבות שגורמות ליעילות וחסכון בנפחים כגון: Snapshots, Deduplication, thin provisioning והגנה מירבית בעזרת טכנולוגית Raid-DP. החידושים הללו מאפשרים את הגדלת הקיבולת והביצועים, תוך שימוש בפחות דיסקים, מבלי להתפשר על רמת הביצועים או על זמינות הנתונים. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בסביבת שרתים וירטואליים וטכנולוגיית ה-VDI של VMware ,Citrix או מיקרוסופט, שבה NetApp אף מוכנה להתחייב ללקוח על חיסכון של כ-50% בנפחי האחסון.

בעולם ה-Big Data אנו רואים מעבר לשימוש בדיסקי SATA זולים יותר ובעלי נפחים גדולים יותר תוך שילוב זיכרון מטמון FlashCache, מה שמשפר משמעותית את שליפת הנתונים וקריאת המידע. שילוב מנגנון ה-Deduplication מביא לחסכון משמעותי בשטחי האחסון ומייתר את הצורך ברכישת נפחים נוספים".

מה המגמות הצפויות בשוק האחסון לשנת 2012?
"העולם אוגר מידע – אם משום השימוש ההולך וגובר בוירטואליזציה, ריבוי הרשתות החברתיות והקשחת מדיניות הרגולציה. נפחי מערכות האחסון גדלים בכ-40% מידי שנה, נפחי הדיסקים גדלים בהתאם. המעבר הטבעי לגיבוי המידע לדיסק (D2D), אם כגיבוי מקומי או אם כגיבוי לענן, במקום השימוש בגיבוי המסורתי לקלטות מגדיל אף הוא את הצורך ברכישת שטחי אחסון נוספים.

תחום האחסון הוא הצומח ביותר מידי שנה וכך צפוי גם ב-2012 , אך לצד הגידול הטבעי ישנם החששות מהמשבר באירופה שייתכן וישפיע על העולם כולו – לכן אנו רואים יותר ויותר חברות SMB ואפילו חברות Enterprise ממשיכות לייצר תשתית וירטואלית ואף מעבירות חלק גדול מהנתונים שלהן לתשתית הענן כדי להביא לחיסכון משמעותי בעלויות ה-IT".

אירועים קרובים