אפל וגוגל נתבעות על הפרת זכויות בפטנטים בגין טכנולוגיית Street View

התובעת, חברה מפלורידה שאין לה אפילו אתר באינטרנט, טוענת שהפרת הזכויות על הפטנט שלה התבצעה במנגנון שמאפשר להציג בשירות Street View של גוגל תמונות תלת ממדיות של רחובות ● גוגל נתבעת משום שהיא מפעילה את הטכנולוגיה, בעוד שאפל נתבעת על כך שניתן להשתמש בטכנולוגיה במכשירים מתוצרתה

בתביעה שהוגשה לבית משפט מחוזי בפלורידה, טוענת PanoMap Technologies, כי אפל (Apple) וגוגל (Google) מפירות את זכויותיה בפטנט שעוסק בתמונות פנורמיות בתלת ממד. על פי החברה, ההפרה נעשית ביישום Google Maps, אשר מיועד למכשירי iPhone, מחשבי iPad ונגני iPod Touch. גוגל נתבעת משום שהיא מפעילה את הטכנולוגיה, בעוד שאפל נתבעת על כך שניתן להשתמש בטכנולוגיה בטלפונים מתוצרתה.

בכתב התביעה, טוענתPanoMap Technologies – שאין לה אפילו אתר אינטרנט, כי החברות מפירות את הזכויות בפטנט שנרשם על שם המפתח ג'רי ג'ונגריוס בשנת 2003. הפטנט עוסק ב-"מערכת אינטראקטיבית להצגת תצוגה מפורטת וכיוונים בתמונות פנורמיות". על פי התביעה, הפרת הזכויות על הפטנט התבצעה במנגנון שמאפשר להציג בשירות Street View של גוגל תמונות תלת ממדיות של רחובות, כפי שצולמו על ידי גוגל.

עוד עולה מכתה התביעה, כי גוגל הזכירה את הפטנט של ג'ונגריוס כאשר רשמה שני פטנטים משלה בנושא דומה, בעוד שאפל היתה בקשר עם חברה של ג'ונגריוס, שעסקה בתמונות תלת ממדיות ב-2007. התובעים מבקשים פיצויים, אך לא צו מניעה כנגד שיווק מכשירים של אפל.

לא ניתן היה לקבל תגובה מנציגי אפל או גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים