משה בר-שלמה, נס: "ילדי החינוך הטכנולוגי קריטיים לתשתית ההיי-טק הלאומית"

"החינוך הטכנולוגי יבנה את התשתית המנהיגותית ואת זו של ענף ההיי-טק לשנים הבאות", אמר בר-שלמה, , סמנכ"ל בכיר ומנהל המגזר הציבורי-בטחוני בנס ישראל ● בר-שלמה דיבר בכנס הסיום של מחזור ד' בפרויקט "מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע- CTM-Ed"

"קיימת חשיבות קריטית לחינוך טכנולוגי של הנוער, לטיפוח מנהיגות ומצוינות. אלה הם היסודות שיבנו את התשתית המנהיגותית ואת זו של ענף ההיי-טק לשנים הבאות", כך אמר משה בר-שלמה, סמנכ"ל בכיר ומנהל המגזר הציבורי-בטחוני בנס (Ness) ישראל.

בר-שלמה דיבר בכנס הסיום של מחזור ד' בפרויקט "מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע- CTM-Ed". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך על ידי נס ישראל אתמול (ג') בוואהל סנטר בר אילן שבגבעת שמואל. השתתפו בו מאות בוגרי התוכנית והוריהם, כמו גם בכירים במשק ונציגי ממשלה, ראשי עיריות ורשויות מקומיות נוספות, מנהלי מחלקות חינוך, אנשי ומנהלי היי-טק ואנשי מחקר ופיתוח. האירוע נערך בחסות סלקום, הרץ, טריפל C ומיקרוסופט (Microsoft) ישראל. במסגרת האירוע הוענק מגן לסא"ל אורית טטרסקי, מפקדת בסמ"ח (בית הספר למקצועות המיחשוב של צה"ל), על שיתוף הפעולה בינו לבין נס.

לדברי בר-שלמה, "הערב מהווה את שיאה של התוכנית להכשרת המחזור הרביעי של הפרויקט, שהתפרשה על פני שנתיים. ראינו בתערוכת הסיום סטארט-אפים טכנולוגיים, פרויקטי גמר ייחודיים וחדשניים, פרי חשיבה ויישום של בוגרי התוכנית".

"תוכנית פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע (CTM-Ed – Certification Technology Management) הינה שיתוף פעולה ייחודי בין נס ישראל למספר רב של רשויות מקומיות", אמר בר-שלמה. "בהנהגתם של ראשי העיריות ומנהלי מחלקות החינוך חברו הגופים במהלך שיוצר חיבור ייחודי וחדשני, המאחד חברה טכנולוגית שעוסקת במו"פ ובחינוך".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא הוסיף, כי "במסגרת התוכנית, אנחנו שואפים להצמיח מנהיגים בעלי גמישות מחשבתית ויכולת לנוע קדימה בתנאי אי ודאות, תוך הקניית כלים לניהול רעיון פורץ דרך בתחום המו"פ בפרט ובעולם ההיי-טק בכלל, כמו גם חשיפה לעולמות ידע מתחום המחקר, הטכנולוגיה והמדע". בר-שלמה ציין, כי התוכנית "מיועדת לתלמידים מצטיינים בני 15-18 שהומלצו על ידי בתי הספר, עברו בהצלחה את תהליך המיון ומעוניינים להשפיע ולהביא בשורה טכנולוגית, חברתית ומוסרית לאנושות כולה".

לדבריו, "בכל מחזור של התוכנית מסיימים כ-230 בוגרים בממוצע, ובסך הכול סיימו אותה יותר מ-700 בוגרים. עד היום הוצגו 161 פרויקטים ייחודיים בתוכנית. במחזור הנוכחי נעשו 54 פרויקטים ומסיימים אותה כ-250 בוגרים". לדבריו, היחס בין בנים לבנות עמד במחזור שזה עתה סיים על בת אחת לכל שלושה בשנים, ואילו במחזור שהחל את דרכו השנה הפער הצטמצם והיחס עומד על בת לשני בנים. הוא ציין, כי בכל שנה מומלצים כ-95% מבוגרי התוכנית לאיתור ליחידות מובחרות באגף התיקשוב של צה"ל וכי "מרביתם משתלבים ביחידות הללו בהצלחה מרובה". בר-שלמה ציין, כי התוכנית פועלת ב-20 רשויות מקומיות ברחבי המדינה וכי כיום לומדים בה יותר מ-1,500 תלמידים. "במהלך השנה תתרחב התכנית לרשויות נוספות ויועמק שיתוף הפעולה עם צה"ל", אמר.

טובה צירלין, מנהלת תחום החינוך בנס ישראל. צילום: קובי קנטורבסיום דבריו פנה בר-שלמה אל בוגרי התוכנית ואמר, כי "אתם התשתית למצוינות של הדור הבא של המנהיגות הטכנולוגית במדינה. בעוד שנים ספורות, חלקכם יהיה בין המובילים בחברות היי-טק וחלקכם ישרת בצה"ל ויגיע לתפקידי פיקוד בתחום הטכנולוגי. מצוינות וחדשנות הם שניים מתוך מארג הערכים עליהם מבוססת נס והם גם שניים מהיסודות שהיוו את ליבת העשייה בתוכנית אותה סיימתם".

"המנוע של הקדמה העתידית"
טובה צירלין
, מנהלת תחום החינוך בנס ישראל, אמרה ש-"מנהיגי העתיד, שמצויים פה, הם אלה שצפויים לחולל את השינוי בהתהוותו. בני ובנות הנוער שבאולם הם המנוע של הקדמה העתידית".

לדברי צירלין, "כישרון רב, נחישות ותושייה הם שיהפכו את ישראל למדינת סטארט-אפ, שמעצימה את סביבתה כמרכז ידע וחדשנות. אלה ייעשו על בסיס מנהיגות וחדשנות שמשתלבות בהכשרה ובהתמקצעות. העתיד תלוי בחדשנות הגואה בקרב בני הנוער. המנהיגים המוכשרים פה הם שישפיעו השפעה מכרעת על הקברניטים העתידיים בעולמות החינוך, הצבא, הפוליטיקה והטכנולוגיה, הם שיבצעו את פריצת הדרך ויתוו את המסלול העתידי".

"בוגרי המחזור הרביעי של התוכנית עברו תהליך מורכב ותובעני", אמרה צירלין. "הם התמודדו עם למידה צוותית המביאה לחדשנות. הם עמדו מול מצבי אי ודאות ויכלו להם. הם פעלו תוך התמחות, התמדה, יצירתיות וספונטניות, לצד תכנון קפדני. כך הם קיבלו את התנאים המיטביים להתפתחות חופשית. זו היא הפלטפורמה שעל בסיסה רעיונות קורמים עור וגידים".

היא סיימה בציינה, כי "נדרש להבין שהשקעה במצוינות היא כורח. זו הדרך לצמוח ולהתפתח".

במסגרת האירוע נערכה תחרות בין הפרויקטים. במקום הראשון זכה צוות BlindTech מעיריית יבנה. ייעוד המערכת הוא לאפשר לאוכלוסיית העיוורים לחוש ולשמוע בעת התמצאות במרחב ככל הניתן. מצלמה תלת-ממדית מאפשרת ליחידת העיבוד לבצע הדמיה של המרחב לפני המשתמש. תחושת המרחב מועברת אל המשתמש בעזרת משטח ננו-סיכות אשר מורכב על מכשיר כף יד. משטח זה מדמה על ידי שינוי המרקם שלו ותחושת המישוש את המרחב לפני המשתמש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים