רוד אדקינס, יבמ: "50% מעסקות החומרה בוצעו על ידי השותפים העסקיים שלנו"

"ב-2011 גדלו עסקי התוכנה של יבמ ב-11% ועסקי החומרה - ב-6%", אמר רוד אדקינס, סגן נשיא לקבוצת הסיסטם והטכנולוגיה בחברה, בראיון לאנשים ומחשבים ● הוא מנה את התחומים שיבמ רואה בהם הזדמנות ושתתמקד בהם בחמש השנים הקרובות, ובכלל זה Business Analytics; וירטואליזציה וענן; ופתרונות אינטגרציה שיאפשרו קישור יעיל של כל שכבות המחשוב בארגון עד לרמת האפליקציה

29/02/2012 11:32

"עסקי התוכנה של יבמ (IBM) גדלו ב-2011 ב-11% ועסקי החומרה – ב-6%", כך אמר רוד אדקינס, סגן נשיא לקבוצת הסיסטם והטכנולוגיה בענק הכחול, בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון ניתן במהלך כנס PartnerWorld Leadership 2012 של החברה, שמתקיים השבוע בניו-אורלינס, ארצות הברית. הוא הוסיף, כי "50% מעסקות החומרה בוצעו על ידי השותפים העסקיים של יבמ".

אדקינס מנה בראיון את התחומים טכנולוגיים שיבמ רואה בהם הזדמנות חזקה ושבהם היא תתמקד בחמש השנים הקרובות: Business Analytics; וירטואליזציה וענן; פתרונות אינטגרציה שיאפשרו קישור יעיל של כל שכבות המחשוב בארגון עד לרמת האפליקציה; טכנולוגיות ניידות, תוך הבנת התפקיד ההולך ומתחזק שיש להתקנים ניידים במינוף העסקי; ו-Social business, הגרסה של יבמ לשימוש ברשתות חברתיות לצרכים עסקיים. לדבריו, "בהזדמנויות אלה טמון המענה לו זקוקים הארגונים שמתמודדים עם אתגרים כמו גידול של 32% במספר השרתים בחמש השנים האחרונות; גידול של 42% במכונות וירטואליות בעשור האחרון; הכפלת צריכת האנרגיה בדטה-סנטר; ואיומי אבטחה הולכים ומתחזקים". אדקינס הבטיח, כי "אנחנו מציעים הגמשה של תשתית ה-IT, הפחתה של מורכבות מערך ה-IT הארגוני ומענה יעיל לכמויות המידע האדירות, תוך ניצול המידע לביצוע החלטות עסקיות".

מארק הנסי, מנהל פעילות השותפים העסקיים ביבמראשון הנואמים במליאת הפתיחה של הכנס היה מארק הנסי, מנהל פעילות השותפים העסקיים בענק הכחול, שנכנס לתפקיד לפני כחודשיים. הוא ציין ש-"יבמ רואה בשותפיה העסקיים נדבך חשוב בהצלחתה". לדבריו, "27 אלף השותפים העסקיים של יבמ בתחום ה-Business Analytics סייעו לחברה להרחיב ב-2011 את עסקיה בעולם זה ב-16%. בתחום הענן תורמים השותפים העסקיים של יבמ לצמיחה של מאות אחוזים בכל שנה". עוד הוא אמר, כי "המיקוד של יבמ בנושא זה בשווקים צומחים, בסיוע עוצמת השותפים העסקיים, אפשר לה להתרחב לשווקים חדשים ולזכות בעמדה מובילה בנישות ספציפיות בשווקים אלה. בתחום ה- Smarter planet, כמחצית מאלף ההזדמנויות שנוצרו ליבמ בקרב לקוחות שייכים לפעילותם של השותפים העסקיים".

"יבמ לא תוכל להשיג את יעדי מפת הדרכים שלה לשנת 2015 ללא הרחבה של פעילות שותפיה העסקיים", אמר הנסי. הוא הבטיח לאלף השותפים העסקיים שנכחו באירוע, שהגיעו מ-60 מדינות, לשפר את הממשק שלהם מול יבמ ולכונן תוכניות שותפים אטרקטיביות, ביניהן תוכנית תגמול לשותפים שימכרו חומרה ותוכנה של יבמ ויביאו למינוף הערך עבור הלקוח.

ג'ון איווטה, סגן נשיא לשיווק ביבמ, דיבר בשבחי אסטרטגיית ה-Smarter planet של החברה. "עם הכרזתה ב-2008, האסטרטגיה הזו נראתה לאנשים מוזרה. העיתוי שלה לא היה מובן מאליו, לאור המשבר הכלכלי שפרץ. הסברנו כבר אז שלא מדובר בתוכנית שעוסקת במחשב המתקדם הבא, אלא בדברים שלא שויכו עד כה לעולם המיחשוב, כמו מערכות כוח, תשתיות פיזיות, דרכים, מתקני טבע, עסקים ואפילו בני אדם. העולם הפך ממוכשר וכל אספקט שבו מייצר כמות אדירה של מידע. יש בכך קושי ויש בכך הזדמנות מצוינת למינוף הפעילות הארגונית. זה הבסיס ל-Smarter planet, שכוללת ניתוח ותובנה עסקית, טיפול יעיל ב-Big Data ואופטימיזציה של מערכות, חברות ותעשיות". לדבריו, יש כיום 6,000 פרויקטים בתחום זה ברחבי העולם וכ-2,000 ערים ב-100 מדינות כבר החלו לבצע פרויקטים בתחום.

איווטה הציג מחקר שערך הענק הכחול בקרב מאות מלקוחותיו. לדבריו, "כשהתוכנית הושקה לפני 4 שנים לארגונים, היה זה ה-CIO שדחף לביצועה, אולם כיום, יותר ויותר מנכ"לים, ראשי ערים ומנהלי מערכות בריאות דוחפים ליישומה. ההסבר לכך נעוץ בתזוזה של ה-IT מהמשרד האחורי לליבה העסקית של הארגוני"ם.

"עבור הלקוחות שהחליטו ליישם את התוכנית זה החל כצורך בטרנספורמציה עסקית, אבל אם תקלפו את הצהרה הזו תגלו שמאחוריה, ארגונים מחפשים ניהול של ה-Big Data, טיפול במידע לא מובנה ויכולת אנליזה של מידע". "לכן", הוא פנה לקהל, "דעו להקשיב היטב ללקוחות שלכם. סביר שתגלו שהם בעצם צריכים Smarter planet".

הוא הוסיף, כי "אנחנו מסייעים למנהלי הארגון לעשות את מה שהם אמורים לעשות בדרכים חדשות. יש בידינו לסייע למנהיגים להיות סוג שונה של מנהיגים".

בסיכום דבריו אמר איווטה שבהחלטה לאמץ את ה-Smarter planet "מנכ"ל החברה ידע להוציא אותנו מהישן ולהביא אותנו לחדש. היה ברור שאנחנו לא משיקים קמפיין או סיסמה חדשה, אלא דרך חדשה לעשות דברים. ההזדמנות נוצלה בהצלחה ועתה, המוניטין של החברה מייצג ערך רב יותר ואתם, כשותפים עסקיים, מקושרים אליו". הוא הבטיח שיבמ תמשיך לדבוק בחדשנות ולצמוח ולהרחיב את הפרוטפוליו שלה באופן אורגני ובאמצעות רכישות.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים