גרטנר: הוצאות שוק ה-IT הארגוני במזרח התיכון ובאפריקה יגדלו עד סוף השנה ב-6.3%

מתחזית שפרסמה חברת המחקר עולה, כי ארגונים באזור יוציאו במהלך השנה 70 מיליארד יורו על IT, לעומת 66 מיליארד ב-2011 ● עם זאת, מדובר בהאטה מסוימת, שכן בשנה שעברה נרשמה צמיחה דו ספרתית ● השווקים הבולטים בתחום יהיו המגזר הממשלתי וענף הבנקאות וניירות הערך

ההוצאות על IT ארגוני במדינות המזרח התיכון ואפריקה בכל ענפי התעשייה צפויות להגיע במהלך השנה ל-70 מיליארד יורו, שמשקפים עלייה של 6.3% בהשוואה להוצאות של 66 מיליארד ב-2011 – כך עולה מתחזית שפרסמה גרטנר (Gartner).

ענף הבנקאות וניירות הערך יהיה, על פי התחזית, המגזר בעל שיעור הצמיחה המהיר ביותר במדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA). שוק זה מקבל תנופה משמעותית מהגידול המתמשך של ענף הבנקאות האיסלמית, בעקבות החקיקות האחרונות בקטאר ובעומאן, כמו גם מהרוח החדשה של החקיקה במפלגות האיסלמיות, בעקבות מה שמכונה "האביב הערבי".  ספקיות שירותי התחבורה והבריאות באזור צפויות לחוות שיעור צמיחה דומה.

המגזרים הגדולים ביותר במונחי רווחים ביורו יישארו הממשלות הגדולות וארגונים בבעלות המדינות, המגזר הבנקאי ותעשיות משאבי הטבע והייצור הגדולות. אלה כוללות גם את ענף האנרגיה.

"ב-2011 היו שיעורי צמיחה דו-ספרתיים בכל אזור המזרח התיכון ואפריקה. כתוצאה מכך, צפויה האטה ב-2012, ושיעורי הצמיחה המובילים יוגבלו לאותן מדינות שלא ניצלו את המשאבים הכלכליים שלהן בשנה שעברה", העריך פיטר סונדרגארד, סגן נשיא בכיר ומנהל מחקר עולמי בגרטנר. לדבריו, "ארבעה כוחות של טכנולוגיה – עננים, מדיה חברתית, ניידות ומידע – ישפיעו באופן שווה על ארגוני ה-,I ועל ספקיות הטכנולוגיה במזרח התיכון. עם זאת, אנחנו סבורים שהשוק עבור שירותי ענן, היעדר המיומנויות הנחוצות כדי להתמודד עם ים הנתונים וההתרבות המהירה של המידע יגבילו את השינויים בארגונים במזרח התיכון".

ויטוריו ד'ורציו, מנהל מחקר בגרטנר, אמר ש-"אנחנו רואים ארבע מגמות עסקיות בולטות באזור המזרח התיכון ואפריקה: אסטרטגיות גיוון של ממשלות ליצירת עסקים רבגוניים וברי-קיימא מתוך כלכלה המתבססת על דלק; אסטרטגיות ההרחבה של ארגונים מקומיים ברחבי האזור; הצורך ביותר אבטחה; וההתמודדות עם השפעות האביב הערבי. כדי לחזק את האסטרטגיות הללו, החומרה והתוכנה ימלאו תפקיד מרכזי וצפויות לחוות את קצבי הצמיחה המהירים ביותר ב-2012, וגם בשנים הבאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים