אוגמנטד ריאליטי 2012

המונח "אוגמנטד ריאליטי", שנבחר כמסר העיקרי של תערוכת Drupa 2012, ממחיש את מאזן הכוחות המסתמן בין שני עולמות שנראים לכאורה מנוגדים: העולם הדיגיטלי ועולם הדפוס ● המחקרים האחרונים מראים, שאל מול ירידה בתחום דפוס האופסט הקונבנציונלי, נרשמת עלייה מתמדת בהיקף ההכנסות מדפוס דיגיטלי ● וגם: הקשר הישראלי

תערוכת הדפוס והמדיה Drupa 2012, שתיערך במאי הקרוב, תשמש השנה זירה שבה יבואו לידי ביטוי ההשפעות של חדירת האינטרנט על תעשיה זו. התערוכה תציג את המאבק הבין-דורי הזה, בין טכנולוגיות חדשות לטכנולוגיות מסורתיות יותר. הציפיות הן גבוהות, במיוחד לאור המסר המרכזי שטבעו מארגני התערוכה לאירוע השנה: אוגמנטד ריאליטי (Augmented Reality), או בעברית: מציאות רבודה.

הרעיון מאחורי המסר שנבחר, הוא הבלטת המציאות שאליה נקלעו שני עולמות מנוגדים זה לזה לכאורה: העולם הדיגיטלי ועולם הדפוס. זה הכיוון אליו הולכות מרבית החברות, שנציגיהן הבכירים השתתפו השבוע במפגש עיתונאים שארגנה הנהלת מרכז הירידים בדיסלדורף לקראת Drupa 2012. המונח "אוגמנטד ריאליטי" ממחיש את מאזן הכוחות המסתמן בין שני העולמות הללו. המחקרים האחרונים מראים, שאל מול ירידה בתחום דפוס האופסט הקונבנציונלי, נרשמת עלייה מתמדת בהיקף ההכנסות מדפוס דיגיטלי. כמו כן, ניכרת התעוררות גם בפיתוחים לתעשיית האריזות, כאשר מכונות בפורמט הדפסה רחב מדפיסות היום כבר על כל דבר שרק אפשר לדמיין – אפילו קרמיקה.

היטיב להגדיר זאת ברנרד שרייר, נשיא ומנכ"ל ענקית הדפוס היידלברג, המשמש גם כיו"ר התערוכה. לדברי שרייר, שפתח את מרתון מסיבות העיתונאים שנערך אתמול (ג') בדיסלדורף, "ההיקף הכולל של הדפוס בעולם נשאר יציב. מערכת היחסים בין המדיה האינטרנטית לבין הדפוס, הגיעה למצב של איזון. תערוכת Drupa 2012 הקרובה תציג את מגוון ההזדמנויות שנפתחות בפני העוסקים בתחום הדפוס והמדיה, כי בסופו של דבר איש לא חולק על כך שיש עתיד חשוב לדפוס".

גם השנה, כמו בתערוכות הקודמות, תכבוש היידלברג חלקים ניכרים מאולם מספר 1 – הבניין המרכזי והנחשק ביותר על ידי המציגים, שזכות ההשתתפות בו שמורה אך ורק לחברות ענק. אבל היידלברג לא מסתפקת רק בזה, ותהיה מיוצגת בארבעה אזורים נוספים בתערוכה, שיחולקו לפי תחומי עיסוק.

את אחת ההכרזות המעניינות בתערוכה תספק יצרנית המדפסות אפסון (Epson), שתציג מכונת דפוס דיגיטלית, המסוגלת להדפיס תמונות באיכות גבוהה ביותר, תוך שימוש בשישה צבעים שמופקים מכל מדיום דיגיטלי שקיים כיום. המכונה מיועדת לחברות בתחום הקמעונאות המעוניינות להפיק בעצמם מוצרי הדפסה תוך שימוש בתמונות באיכות גבוהה.

חברה נוספת שערכה מסיבת עיתונאים באירוע המקדים ל-Drupa היתה ריקו (Ricoh). פיטר וויליאמס, סגן נשיא בחברה, אמר כי "ריקו השלימה את השינוי הארגוני והטכנולוגי של מוצריה לתעשיית הדפוס, והוא בהחלט יבוא לידי ביטוי בתערוכה במאי. מחקרים בשוק הדפוס וההוצאה לאור מראים, שריקו ממוצבת כבחירה החכמה לספקי הפתרונות לענף הדפוס והמדיה. אנו מאמינים שלמרות כל התהפוכות בשוק, ללקוחות שלנו יש עדיין הרבה מאוד הזדמנויות, דווקא על רקע המשבר הכלכלי".

לדברי וויליאמס, "המחויבות שלנו היא לוודא שספקי השירותים לתחום הדפוס ימשיכו להיות יציבים, עם מרווחים סבירים שיאפשרו להם להתקיים. תפקידנו לוודא שהרכישה שלהם תתאם את הצרכים שלהם, תעצים את חלקם בשוק ותאפשר להם לתקשר טוב יותר עם לקוחותיהם". ההכרזה הטכנולוגית המשמעותית ביותר שתספק החברה בתערוכה, היא חשיפת מכונת דפוס דיגיטלית המבוססת על פחם טבעי, שלא מזהם את הסביבה.

פוג'י פילם (Fuji Film), המוכרת לכולנו עוד מימי הצילום בשחור/לבן, מגיעה לתערוכה עם מיצוב חדש לחלוטין. הם מסתכלים על התחום מזווית האומנויות הגרפיות, ומביאים ל-Drupa פורטפוליו שלם לפתרונות דפוס דיגיטלי מבוסס הזרקת דיו, לצד סביבת עבודה לפרויקטי הדפסה בפורמטים רחבים – ז'אנר מבוקש מאוד כיום בעולם הפרסום המקוון ובעיקר בשילוט חוצות.

גם חברות המוכרות לנו מעולמות אחרים, כמו קנון (Canon), יגיעו לתערוכה עם שלל מוצרים ופיתוחים חדשים, שמבטאים את הארגון מחדש שנאלצו לבצע בשורותיהן – הן בעקבות המיתון והן בשל השינויים הטכנולוגיים.

ומה בישראל? גם עבור השוק הישראלי תהווה Drupa מוקד משיכה. הצפי הוא לכ-3,000 מבקרים מהארץ, כאשר תמהיל המבקרים אמור לכלול אנשי מדיה חזותית, מעצבים, פרסומאים ובעלי עסקים הנותנים פתרונות לשוק הארגוני.

אבל שוק הדפוס הישראלי, כמו מקבילותיו במקומות אחרים בעולם, שרוי במצב קשה. המציאות המוכרת של עודף כושר ייצור מכה בעסקי דפוס רבים, שעד לפני כמה שנים נחשבו ליציבים ומובילים. החובות לבנקים והעדר משאבים להתמודד עם המציאות החדשה, הפילו לא מעט קורבנות. הציפייה היא שהביקור בתערוכה במאי יוליד מפגשים חדשים ומיזמים עסקיים מקוריים, שיאפשרו לממש את חזון האוגמנטד ריאליטי, בין היתר כדי לשרוד ולשמור על כבודה של התערוכה הגדולה בעולם, שזכתה לתואר האולימפיאדה של הדפוס.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים