פייסבוק תשפר את שירותי הדפים המיועדים לחברות עסקיות
בין החידושים: שילוב ידיעות ממומנות ומודעות פרימיום בעדכוני החדשות ● נראה שברשת החברתית הפופולארית בעולם מבקשים לטשטש את הגבולות בין תכנים מערכתיים לתכנים פרסומיים: כל תוכן הוא "ידיעה", וכל מפרסם הוא "חבר" ● שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק: "כללי המשחק השתנו ותקשורת חד כיוונית כבר אינה עובדת. המדיה החברתית מחוללת מפנה בחברות"
פייסבוק (Facebook) השיקה אתמול (ד') שורה של עדכונים בשירות הדפים (Pages) שלה, במסגרת אירוע fMC לאנשי שיווק שנערך בניו יורק. החידושים האחרונים יאפשרו לחברות עסקיות להציג פרופילים דומים לאלו של המשתמשים הפרטיים, וכן לשמור על קשר עם לקוחות בצורה טובה יותר.
שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק, ציינה כי בעולם של המדיה החברתית, חברות שרוצות להעביר מסרים ללקוחותיהן צריכות גם "להאזין ללקוחות. כללי המשחק השתנו ותקשורת חד כיוונית כבר אינה עובדת. המדיה החברתית מחוללת מפנה בחברות", קבעה סנדברג, והביאה כדוגמה את חברת המשחקים זינגה (Zynga).
מייק הופלינגר, מנהל עולמי לשיווק לחברות בפייסבוק, ניסה לתרגם את החזון שהציגה סנדברג לעצות מעשיות. "אנו עוברים מפרסומות לידיעות", אמר הופלינגר. "פרסומות יכולות להגיע מכולם, בכל עת. ידיעות מגיעות מאנשים ומקורות בעלי משמעות". במלים אחרות, בפייסבוק לא רוצים לפרסם פרסומות, אלא להפיץ ידיעות בתשלום מטעם חברות.
מעתה יכולים המפרסמים להיחשף בפני הגולשים גם במסגרת השירותים של Sponsored Stories ו-Premium ads, וכן בעדכוני החדשות של פייסבוק, אשר זוכים לכמיליארד חשיפות מדי יום. "השיווק בפייסבוק יתבצע בצורה הדומה לדפים הרגילים הקיימים ברשת החברתית", הבטיח הופלינגר.
בניגוד להפרדה המקובלת בעיתונות הכתובה ובטלוויזיה, וגם ברבים מבין אתרי האינטרנט, בין תכנים מערכתיים לתכנים פרסומיים, הרי שנראה כי ברשת החברתית הפופולארית בעולם מבקשים דווקא לטשטש את הגבולות. כל תוכן הוא "ידיעה", וכל מפרסם הוא "חבר". לטענת הופלינגר, שיטה זו פועלת היטב, והידיעות הפרסומיות המשולבות בעדכוני החדשות מניבות ביצועים גבוהים פי חמישה עד פי עשרה מפרסומות רגילות.
מנקודת המבט של חברות עסקיות ומפרסמים, "שירות הדפים הוא מרכז הבקרה של הפעילות העסקית בפייסבוק", אמר הופלינגר. "זהו המקום לנהל את הזהות ולהפעיל את כן השיגור של הידיעות. אנו מציגים כיום את אמצעי השיווק העשיר והמגוון ביותר שפיתחנו אי פעם".
תגובות
(0)