תוכן שיווקי

לקראת אירוע | טלדור – החברה המובילה בשוק ביישום פתרונות Big data

04/03/2012 16:08

מאת נתן פרידחי, מנהל עסקים ראשי בטלדור

טיפול בכמות גדולה מאד של נתונים, והצורך לאחזר אותם ב-On line, לרבות מבנים מורכבים של נתונים (כגון עצים, נתונים גראפיים וכו'), הינו אחד מהאתגרים המחשוביים הגדולים ביותר של חברות הענק הפעילות באינטרנט כגון: Google, Facebook, Linkedin, Amazon וכו'. מבני הנתונים של עולמות ה-BI המסורתיים, שרובם עובדים בטכנולוגיית MPP, לא מספקים פתרונות נאותים לעולמות אלה בעלויות סבירות אם בכלל.

כדי להתמודד עם האתגרים האלה, כל חברה פיתחה לעצמה פתרון מתאים, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של Distributed DB. טכנולוגיית ה-HADOOP המנצלת גם את תשתיות המיחשוב, גם את עולם ה- Storage וגם את פתרונות מסדי הנתונים, היא מהטכנולוגיות המובילות היום, לצד פתרונות נוספים כגון Cassandra, Mongo DB וכיו"ב. עד לא מזמן, עולם המיחשוב הארגוני לא נחשף לטכנולוגיות אלה, שכן פתרונות ה- BI המסורתיים לניהול כמות גדולה של נתונים, סיפקו פתרון הולם לארגונים השונים, אם כי בעלות גבוהה. כל זה משתנה לנגד עינינו.

בשונה מפתרונות ענן ציבורי, שהינם סטנדרט בשווקים מסוימים אך מסיבות שונות אינם מתאימים לחלק גדול מהארגונים, כל הארגונים המנהלים כמות גדולה של נתונים, כגון בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי, חברות תקשורת, חברות ה- Retail הגדולות, או כל ארגון שמתכוון להעצים את פעילותו הארגונית  באמצעות ערוצי האינטרנט וה-Mobile, חייבים פתרונות Big data. כל ארגון שמתכוון לשפר את הפעילות העסקית שלו ע"י פרסונליזציה וסגמנטציה ולנצל את כמויות המידע שהוא צובר לפעילות יוצרת ערך, או מתכוון לאסוף את כמויות הלוגים העצומות שמפיקות מערכות המחשב שלו, ולבצע בהם שימוש מושכל, לדוגמא: שיפור SLA עבור מערכות קריטיות וכיו"ב – חייב פתרונות ל-Big data. זאת ועוד, כמויות המידע העצומות שהולכות ונצברות כבר עכשיו בארגונים, מחייבות פתרונות זולים יותר (לדוגמא פתרונות המבצעים שימוש בקוד פתוח) מהקיימים כיום בארגונים. גם הדרישות העסקיות למידע זמין ומהיר יותר, מתוך הארגון הולכות וגוברות.

חברת טלדור, לאחר רכישת חברת הבוטיק הטכנולוגי טריבייס, הינה החברה היחידה בעולם המיחשוב הארגוני בארץ, בעלת ניסיון ביישום פתרונות Big data, לאחר מימוש של מעל 10 פרויקטי Big data לחברות בינלאומיות בתחומי פרסום מקוון, מסחר אלקטרוני, הפצת תוכן ועוד, כל זאת בשימוש בטכנולוגיות מגוונות. כל פרויקט מתחיל ב-POC טכנולוגי שנועד לוודא שפתרון ה-Big data  שמוצע לארגון, אכן מתאים לו. במקביל, מתבצע תהליך ROI, שנועד לוודא שבמקביל לתועלת הנוצרת מהפתרון, מושג גם חיסכון כספי, ולפעמים ניכר (עד כדי 70% מפתרונות BI מקובלים). לאחר אישור ה-POC, מתבצעים הפיתוח וההטמעה בארגון, כאשר זו יכולה להתבצע ע"י יחידות ה-IT הפנימיות, או ע"י קבוצות התשתיות, ה-DB והתקשורת שבטלדור.

פרויקט לדוגמא שנעשה בחברת פרסום מקוון כלל תהליכי ETL מורכבים של ניתוח אינטראקציות משתמשים בזמן אמת, על מנת לשפר את יעילות המודעה ולספק כלי ניהול תומכי החלטה למפרסמים ומנהלי המערכת. בפרויקט אחר החליפה החברה בהצלחה בסיס נתונים רלציוני, שלא עמד בעומס עקב גידול בכמות המשתמשים, במערכת Cassandra שהינה בסיס נתונים מבוזר בארכיטקטורת Scale Out. כלומר, על מנת להגדיל את כמות הנתונים כל שנותר ללקוח לבצע היא תוספת פשוטה של מחשבים לאשכול השרתים.

לסיכום: פתרונות Big data הינם "הדבר הבא" בעולם המיחשוב הארגוני. חברת טלדור, באמצעות טריבייס, ערוכה להמליץ על הפתרון הנכון לכל ארגון, מתן מענה ספציפי לאופיו ודרישותיו, תוך שימוש בניסיון הרב שנצבר בחברה בשנים האחרונות.

אירועים קרובים